• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Gullfina
    Häxan Hedda skrev 2008-04-16 14:55:57 följande:
    Gullfinaaaaa *gråten i halsen och paniken är total*Hjääälp mig!!!!! Jag håller på att måla en gammal sekretär och på de där bräderna man drar ut på sidorna (dom som skivan vilar emot) där spricker liksom färgen  Har grundmålat där precis som övriga möbeln men färgen vill inte fästa, samma sak med handdukshängaren jag målar Färgen spricker upp som i små små  ringar. Vad gör jag för fel?  *redo för uppläxning*Om någon annan har någon ide så tar jag tacksamt emot Zandrisen,hur har det gått med Mick? Kom ni iväg till doktorn???
    Jag tror nog att det är lite extra olja där.
    Du kanske skulle slipa lite, tvätta och prova igen.
    Ibland går det med vattenburen färg och ibland inte.

För min del får det gärna spricka lite. Jag är ju "shabby", vet du!

Roligt att se att ni är så goa i denna tråden. Det håller verkligen i sig.
    Insikten om att det bråkas så mycket på andra ställen gör denna tråden lugn och behaglig.

Puss till Er!
  • Eddan

musli: men fy 17 vad trist. Vad är det för surjamtar du har omkring dig FlörtFörvånad! Kan de inte låta bli att tjafsa så att din dotter kan få ett härligt kalas. Bra att du inte krusar dem utan kör ditt eget race.
    Jag hoppas att du får jobbet. Såg att det fanns en tjänst ledig på HC i S-vik. Är det den du har sökt? När jag jobbade inom landstinget var jag dit ngn gång på läkarsekreterarmöte. Det är ju en ny, stor och fin central. Håller tummarna för dig!

• musli
    Eddan skrev 2008-04-17 09:19:52 följande:
    musli: men fy 17 vad trist. Vad är det för surjamtar du har omkring dig ! Kan de inte låta bli att tjafsa så att din dotter kan få ett härligt kalas. Bra att du inte krusar dem utan kör ditt eget race. Jag hoppas att du får jobbet. Såg att det fanns en tjänst ledig på HC i S-vik. Är det den du har sökt? När jag jobbade inom landstinget var jag dit ngn gång på läkarsekreterarmöte. Det är ju en ny, stor och fin central. Håller tummarna för dig!
    Japp, det är den tjänsten jag sökt! Är skit-nervös snart ju!
    Nä, undrar också ibland vad det är för surjamtar man umgås med men jag förstår inte att man inte är bättre än att man kan sätta sig över sina känslor för ett barns skull...
    Jag gillar heller inte alla i den tråden MEN jag bjöd ALLA! Jag ville att Hanna skulle få ett roligt kalas med många barn och spring i trädgården men nu blir det inte ett enda barn... Jo, eventuellt kommer en tjej hit med sina två små och hennes största är lika gammal som Hanna så då får hon ju nån iaf att leka med... Men jag lämnade jämtlandstråden nu, har insett att man måste bo i närheten av stan om man ska räknas, ingen har nån tid eller lust att åka ut hit och hälsa på utan jag får alltid åka om jag vill träffa folk... Så nu lär man bli en j*kla eremit om jag inte får jobbet för då får man iaf arbetskamrater... Blä...

Nä, nu är det slut på lipandet och deppandet, solen skiner, Hanna sitter i badet, ska strax ta en dusch och sen ska vi måla med vattenfärger en stund tror jag...
    Efter lunch blir det Svenstavik och biblioteket och i eftermiddag kommer maken hem!!!

*kraaaaaaaaaam*
  • Gullfina
    musli skrev 2008-04-17 09:28:48 följande:
    Japp, det är den tjänsten jag sökt! Är skit-nervös snart ju! Nä, undrar också ibland vad det är för surjamtar man umgås med men jag förstår inte att man inte är bättre än att man kan sätta sig över sina känslor för ett barns skull...Jag gillar heller inte alla i den tråden MEN jag bjöd ALLA! Jag ville att Hanna skulle få ett roligt kalas med många barn och spring i trädgården men nu blir det inte ett enda barn... Jo, eventuellt kommer en tjej hit med sina två små och hennes största är lika gammal som Hanna så då får hon ju nån iaf att leka med... Men jag lämnade jämtlandstråden nu, har insett att man måste bo i närheten av stan om man ska räknas, ingen har nån tid eller lust att åka ut hit och hälsa på utan jag får alltid åka om jag vill träffa folk... Så nu lär man bli en j*kla eremit om jag inte får jobbet för då får man iaf arbetskamrater... Blä...Nä, nu är det slut på lipandet och deppandet, solen skiner, Hanna sitter i badet, ska strax ta en dusch och sen ska vi måla med vattenfärger en stund tror jag...Efter lunch blir det Svenstavik och biblioteket och i eftermiddag kommer maken hem!!!*kraaaaaaaaaam*
    Du kan ju komma och bo nära mig.
    Det är samma här. Det är praktiskt taget alltid jag som ska åka DIT.Fundersam
  • musli
    Gullfina skrev 2008-04-17 09:34:00 följande:
    Du kan ju komma och bo nära mig.Det är samma här. Det är praktiskt taget alltid jag som ska åka DIT.
    Gulle dig! *kraaaam*
    Som det ser ut just nu så om jag inte får ett kanon-jobb (t.ex. det jag sökt) så hamnar vi nog i närheten av Eksjö om kanske 2 år om maken får ett erbjudande som han väntar på och då blir vi där i kanske 5 år...
  • Gullfina
    musli skrev 2008-04-17 09:38:04 följande:
    Gulle dig! *kraaaam*Som det ser ut just nu så om jag inte får ett kanon-jobb (t.ex. det jag sökt) så hamnar vi nog i närheten av Eksjö om kanske 2 år om maken får ett erbjudande som han väntar på och då blir vi där i kanske 5 år...
    Kyss
  • libero
    musli skrev 2008-04-17 09:38:04 följande:
    Gulle dig! *kraaaam*Som det ser ut just nu så om jag inte får ett kanon-jobb (t.ex. det jag sökt) så hamnar vi nog i närheten av Eksjö om kanske 2 år om maken får ett erbjudande som han väntar på och då blir vi där i kanske 5 år...
    Välkomna hit!!!!

Hoppas bara in och ger dig en stor KKKKRRRAAAAMMM det kändes som du behövde den.

Hjorthan!
    Igår var det första gången som jag inte blev sugen när jag såg på barnmorskorna. Tyckte det var lite lebbigt med moderkakan som inte ville släppa.
  • umbro

Tusen tack ang mitt skåp. Roligt att ni tyckte det var fint. I dag ska jag försöka måla lite, och så ska jag styrketräna. Men först så blir det en sväng till öppna förskolan. Skönt nu mot varmare dagar.

Musli: Känner i gen det du beskriver ang kalas. Sist vår skrutt fyllde så ringdes det 15 min innan kalaset börja. jag bjöd då på lunch kalas så det var ju lite att fixa hade då gjort flera plåtar pizza. - Först så ringde den ena vi är sjuka, sen ringde den andre - Vi är sjuka. Man hade ju liksom kunnat ringt tidigare. Ja vi hade ju massor av pizza kvar. Nu är det vår tur att komma på den enas kalas kankse ska vi oxå ringa 15 min innan deras kalas börjar. Men det är ju barnen som blir lidande, så vi ska ju dit då då. Men de har fortfarande inte sagt nåt om paket till vår skrutt en. (Barnen är kusiner ) Så vi får väll se om de ger nåt till honom då vi är där. Flyttar du närmre hit så har jag nån att gå stavgång med som jag kan prata inredning med hihihi jag vet hur det känns Må så gott

• umbro

Ang mitt skåp det är väldigt slitet och så funderar på att ha det lite så där shabby chic, vad tror ni?

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.