• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • musli

Hedda, målar du med vattenbaserad färg? Det är svååårt att måla med vattenbaserad färg på trä som är inoljat tidigare... Använder olje-baserad färg eller linoljefärg numera.

• musli

F*n vad less jag är på dessa fejder på FL... Kan inte ens ha ett födelsedagskalas för min dotter för kommer den så kommer inte jag och en massa andra tramsigheter...

Så nu blir det inget j*dra kalas utan jag och Hanna åker nånstans själva och skiter i hela kalajset... Skrikandes

• musli
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-16 16:17:10 följande:
    musli: Så trist med ditt barns dagis.Men du, vad är det som har hänt???zandrizen: Hur mår din Mick?
    Äh, det gamla vanliga på FL... Man försöker ordna något, i det här fallet ett barnkalas för min dotter, och genast är det "kommer den så kommer inte vi men vi kan komma nån annan gång istället"... Orkar inte med sånt och om man inte är bättre än att man kan ställa sig över en fejd ens för ett barnkalas så kan det f*n kvitta... Har varit alldeles för tungt den senaste tiden och just nu är jag upprörd och jätteledsen och har ställt in hela kalaset bara nån timme efter att jag lade ut inbjudan...
  • Tårtsmulan77
    musli skrev 2008-04-16 16:26:01 följande:
    Äh, det gamla vanliga på FL... Man försöker ordna något, i det här fallet ett barnkalas för min dotter, och genast är det "kommer den så kommer inte vi men vi kan komma nån annan gång istället"... Orkar inte med sånt och om man inte är bättre än att man kan ställa sig över en fejd ens för ett barnkalas så kan det f*n kvitta... Har varit alldeles för tungt den senaste tiden och just nu är jag upprörd och jätteledsen och har ställt in hela kalaset bara nån timme efter att jag lade ut inbjudan...
    Nä fy så tråkigt!!!
    Tänk att vuxna människor kan bete sig så fullkomligt barnsligt ibland...sånt gör mig så irriterad och arg Skrikandes
    Skickar en stor kram och försök att släppa detta och se till att ni får roligt ändå...det blir säkert mycket roligare utan allt gnälligt folk!!!!
  • musli
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-16 16:33:59 följande:
    Nä fy så tråkigt!!!Tänk att vuxna människor kan bete sig så fullkomligt barnsligt ibland...sånt gör mig så irriterad och arg Skickar en stor kram och försök att släppa detta och se till att ni får roligt ändå...det blir säkert mycket roligare utan allt gnälligt folk!!!!
    Precis... Vi åker nånstans istället, kanske junibacken eller nåt...
  • Tårtsmulan77
    musli skrev 2008-04-16 16:43:05 följande:
    Precis... Vi åker nånstans istället, kanske junibacken eller nåt...
    Det låter otroligt mysigt Glad och mycket mycket roligare!!!
  • musli

Undrar varför det är så svårt att skaffa sig vänner när man är äldre...
    Får jag inte jobbet på Hälsocentralen så flyttar vi nog. Norrlänningar är inte så villiga att åka nånstans trots allt så vill ha vänner här så får man åka själv... Har åkt nog...

Kram på er!!! Här har man iaf vänner, synd bara att alla bor så långt bort....

• umbro

Hejsan
    Åh skulle behöva få ett tips om nån orkar ta sig tid att gå in på ikeashemsida och ge mig några tips om kökshandtag, jag vill så gärna byta ut mina trä färgade. Vi har sånna där köksluckor som har en kant i sig som har rundade kanter. Jag är ute efter lite lantligt liksom. Tänkte ta mig en tripp i helgen.

• zandrisen
    Musli, ja herregud, vad ska man säga. Har varit aktiv i en tråd sedan först fick veta att jag var gravid med Mick, och haft kontakt med ca 100 andra tjejer med barn som skulle födas samtidigt som han. I början var allt skitkul, alla var så snälla och mysiga, sen utbröt värsta fejden! nu har den ursprungliga tråden delats i två, och folk anmäler varandra fram och tillbaka och blir avstängda titt som tätt... SKITTRÅKIGT! Ohyggligt trist att det ska behöva gå ut över din dotters kalas, har inte folk nå hyffs????

Mick sover nu, helt utmattad efter att ha jaft ont gud vet hur länge... På VC sa dom att effekten av pencillinet skulle verka snabbt, och det tror jag på för han sover ju som sagt. Duschade honom läääänge innan sängdags också, han satt där och njöööt. Min lile stackare... Men nu är det över hoppas vi!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.