• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Ankmor
    nublu skrev 2008-04-15 15:45:59 följande:
    Hedda: Jag delar på den första bebisen. Har bloggat om det.
    Spännande!
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • zandrisen

Kikar in som hastigast såhär på aftonen, har suttit i tråååååååkigt och lång konferans hela dagen... Är helt slut i skallen, och ska avsluta dagen med lite nya desperate hosewives-avsnitt på famman om en stund

Håller tummar och tår både för Hedda och för Musli! Klart ni fixar det här tjejer, det är jag övertygad om!!!

*kramar alla i tur och ordning och skyndar sig till soffan*

• Hjorthan

Åh vad mycket härlig positiv energi jag fick när jag kom in här och fick läst igenom vad ni snackat om!

Musli - låter underbart, och självklart har du superstor chans till jobb! Och vilken underbar vinst arbetsgivaren får om de anställer en sån pärla som du!

Hedda - håller tummen! (Har hört att man bara ska hålla en tumme!) När man är så inspirerad att börja läsa som du är så kan ju resultatet bara bli kanon!

Nublu - vilken spännande nyhet du kommer med! Blir med all säkerhet en succé!

Än en gång, vad härligt med positiva nyheter!

• musli
    Ankmor skrev 2008-04-15 17:40:51 följande:
    müsli vad spännande! Har du skickat in en "blänkare" om att du fortfarande är intresserad? (f'låt men jag kan inte läsa ut det ur det du skrev ovan) *tummarna är vita* HäxanHedda Det är väl klart att man *tummar* för varandra när det behövs!
    Självklart! Skickade in min ansökan och CV direkt jag såg att tjänsten fanns på platsbanken!!!

Tänk om man hade sådana referenser som ni här inne... Då skulle vem som helst av oss kunna få vilket jobb som helst... *kramar till alla*

Hedda, jag håller tummarna! Hörde på radion att de förlängt ansökningstiden till högskolan tills på fredag, men du har ju lyckats få iväg din redan!!! Hääärligt!!!

Ikväll har jag och Hanna varit på föräldramöte på dagis. Inte lika roligt. Vår kommun har fått nån idiot-idé och ska spara 500.000:- på barnomsorgen genom att stänga vårat dagis (som dessutom är bäst och ligger bäst till i byn ur alla synvinklar) och flytta avdelningarna till ett hus där det redan finns 2 avdelningar. Det vill inte vi. Så vi snackade ihop oss lite, imorgon är det beslutsfattning i verksamhetsnämnden så då ska vi försöka skjuta upp beslutet lite för att hinna tala med alla föräldrar om ett eventuellt föräldrakooperativ...
    Nå, det är en lång och trist historia. Huset de vill flytta våra barn till ligger på sjuk mark och har dessutom varit angripet av mögel så jag vägrar låta Hanna gå heltid där iom att hon har krupp och förkylningsastma och är känslig för miljöer inomhus.
    Ska bli spännande att höra imorgon hur det gick...

Nä, nu har jag slösat nog på er tid!
    God natt flickor!!!
  • Mettan69

musli: NEEEEJJ. Gud vad tråkigt att de planerar att stänga dagiset. Blä för dåliga och kortstiktiga planeringar. Varför kan man alltid skicka runt barn hur som helst????

Hjorthan: Hur går det nu när du jobbar igen? Du tar väl hand om dig? *hötter med fingret igen*. Flört

Håller med hjorthan. Så mycket positivt att läsa. Håller tummar och tår för att allt skall gå vägen för er. Det förtjänar ni.

I går så var vi och köpte den sista huntoniten till vardagsrummet. I lördags när vi satte upp det så fattades det två paket fastän vi tagit till i överkant. Då visade det sig att de räknar med de fasade kanterna också när de räknar ut ytan. Skrikandes Men det var som maken sa till dem när vi var där och köpte mer att om jag lämnar ett mått på vårat tak till dem så vill jag ju givetvis att det skall täcka hela taket och räkna med det måttet. De höll med och för att vi fick åka extra så fick vi bara betala för ett paket. 

Känner att det börjar hända saker hemma nu. I helgen så lagade vi altanen, fyllde igen hål med betong. Så nu till helgen så kan gubben börja med altanräcket. Jag är full av energi medans maken känner hur tyngre och tyngre han blir om axlarna. Där har vi skillnaden mellan han och mig. Han ser hur mycket vi har att göra framöver (vilket är rätt) men jag ser det som att vi kortar ju av listan ju mer vi gör. Räcka ut tungan 

• Häxan Hedda

NÄÄÄ Musli,gud vad tråkigt att höra Skrikandes 

Sånt här gör mig så otroligt upprörd,de väntar med att informera föräldrarna till in i det sista. Hur stor chans har ni att få till stånd ett annat beslut på inga marginaler alls? Och det är preciiis det politikerna räknar med. Och förstå vad billig hyra det måste vara på det sjuka huset,de måste ju spara massor av pengar,på barnens bekostnad självklart. *kastar veckans bajskattlåda i deras riktning*

Hoppas verkligen att det går vägen med era planer att ta över det själva,det säger ju sig själv att Hanna inte kan gå där

Kan inte beskriva hur skönt det är att redan ha anmält sig, jag blev såå lättad när jag hörde att anmälningstiden blivit förlängd

Tusen tack till alla som håller tummarna,ni är guld värda

Hjorthan,hur mår du vännen? Hur gick det på jobbet igår,hade du mycket ont då du kom hem ? *kramar om försiktigt*

Zandrisen,låter som om du hade en rätt mastig dag igår,hoppas att den här blir bättre

• zandrisen
    Musli, sånt där gör mig rosenrasande! Spara in på barn och gamla, NEEEEEJ, det gör man bara inte! Hos oss har de precis lagt ner låg och mellanstadieskolan som låg på gångavstånd från oss, hann bara flytta till nya huset så kom stängningsbeslutet, och då hade vi delvis valt detta område för den skolans goda rykte! Nu blir det troligtvis friskola ist, så går det när kommunen försöker "spara", dom biter sig själva i baken! *morrar och är arg* Hoppas verkligen att man lyssnar på er!!!!

Hedda, tack för din fina tanke, tyvärr har inte dagen startat så bra....

Mick har troligtvis åkt på öroninflammation, har varit snorig länge, men inatt fick han hög feber och bara gråter och gråter och tar sig åt örat hela tiden. Har ringt VC, men som vanligt så är det hundra års väntetid innan man ens får tala med en person ("vi kommer att ringa upp dig NIO NOLL NOLL" Skrikandes) och sen är det väl säkert halvt fullbokat gällande läkartider iaf. Suck och stön. Min stackars lille grabb
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.