• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Häxan Hedda

Musli hjärtat...lilla gumman..står mitt uppe i matlagningen så jag hinner bara kasta in en stor kram till dig. Återkommer senare...

• Hjorthan

Musli - fy vad trist med dagiset, och fy bubblan vad trist med de s k vuxna människorna som inte kan samsas utan måste börja bråka. Jag tycker man blir helt mörkrädd ibland när man läser vissa trådar här på FL. Det kan börja med att trådstartaren vill ha ett råd i ett för henne/honom känsligt ämne, och sen slutar det i värsta pajkastningen och alla bara strävar efter att ha rätt och bryr sig inte om hur många man trampar på under vägens gång. Konstigt att vi har krig och elände i världen? Knappast!

• Hjorthan
    musli skrev 2008-04-16 17:05:26 följande:
    Undrar varför det är så svårt att skaffa sig vänner när man är äldre...Får jag inte jobbet på Hälsocentralen så flyttar vi nog. Norrlänningar är inte så villiga att åka nånstans trots allt så vill ha vänner här så får man åka själv... Har åkt nog...Kram på er!!! Här har man iaf vänner, synd bara att alla bor så långt bort....
    Håller med dig, det är så trist att vi är så långt ifrån varandra , för här inne har man verkligen funnit vänner. Tycker så mycket om er allihop!
  • Hjorthan

Gissa vad jag sitter och tittar på. Kan avslöja att jag är alldeles tårögd.

Barnmorskorna på TV1 såklart!
    Försöker få Roger att titta också, så han kanske blir lite sugen, men han envisas med att somna hela tiden i soffan. Skrikandes

• Häxan Hedda

Heja Hjorthan,gnugga av dig allt vad du orkar. Du vet väl hur karlar funkar,bara de hör det tillräckligt ofta så tror de till slut att de kommit på det själva

Musli min vän, ja vad ska man säga? Vilka rikspuckon som missar att vara med en överlycklig Hanna på hennes fördelsedag, se hur hon med ivriga händer och glittrande ögon öppnar paket efter paket,kan riktigt höra hennes förtjusta små utrop  

Att frivilligt avstå från det och per automatik missa att tillbringa dagen med en underbar människa som du över kaffekoppar och bullfat, kan bara sammanfattas på ett sätt.
     Det är DERAS förlust!!!!

Lämna puckosarna där hemma och kom ner till Junibacken hjärtat,Balder och jag står och väntar vid entren

Zandrisen,skönt att det kickat in redan, hoppas att du får sova gott i natt.

Umbro,det där skåpet är så fiint! Så finta att jag helt tappade vad du visade efter ,*ASG* måste in och kika igen HAHAHAHA...

Tack för målningstipsen, det skumma är att det är samma grundjobb nedlagt och målat med samma grundfärg och på övriga ställen fäste färgen klockrent *kliar mig i huvudet* Fattar ingenting...

Ha det gott mina vänner och ja,jag håller med vi bor för långt ifrån varandra   

• therre

Hej!

Nu måste jag faktiskt bli bättre att kika in här, men har lite att göra.

Min dotter har kompisar nästan varje dag, hon är inne i en riktig kompisfas, vilket resulterar i att jag ofta sitter och surrar med deras mammor vid köksbordet över en kopp te

För det andra renoveras köket (ja - det lilla som går i en hyresrätt. Hihi) så vi har haft spis borta och hantverkare här i tre dagar. Idag kommer bänkskivan vi beställt så vi ska åka och köpa den där sambon slutar och sedan sätta in den så kommer hantverkarna imorgon och sätter lister och lägger silikon. Därefter kommer de och kopplar in elen i köket. Puh! Och vet ni - det blev en MÖRK skiva! En blank i mörk granit!

Utöver det testar jag att måla på tapet, vara en bra mamma, bra sambo och heltidsstuderande

• Mettan69

Zandrisen: Hoppas Mick är piggare i dag.

Musli: Man slutar aldrig bli förvånad över vuxna människor. Kan de inte tänka på barnen och bita ihop några timmar. Behöver ju inte sitta i knät på den personen de inte tycker om. Jiissses.Fundersam

Hjorthan. Fortsätt jobba på gubben. Till slut kan han nog inte motstå dig och neka dig en liten hjortan till. Flört

Umbro: Skåpet är ju helt underbart. Du måste bara visa oss det när det är vitt. Kuddarna är också fina och man kan verkligen inte få för många av dem. Eller frågar du min man så behöver man bara kuddar i sängen, alla andra är i vägen. Men han frågar vi inte. Skrattande

• musli

Gulliga omtänksamma människor i bästa tråden i vääärlden!

Heddan min, får jag bara pengar över att åka iväg så kommer vi ner till Stockholm, annars kommer vi i juni!!!!

Hjortan, bara fortsätt nöta, till slut kanske han kommer på det själv som Hedda sa, får man dem bara att tro att det var deras idé så går allt! Här hjälper det inte att båda är med på det, det fastnar inget för det... Är väl kanske för gammal då...

Therre, nyfiken på köket! Visa bilder när det är klart!!!

Zandrisen, hoppas penicillinet verkar snabbt!!!

*kramar till höger och vänster*

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.