• Pess

Visparnas tråd # 7

jamis skrev 2008-05-13 19:23:18 följande:
    Just ja, Grattis till lyckat UL malu! Lille J börjar bli stor därinne Hoppas ni får det trevligt imorgon!
    J? *nyfiken* Men GRATTIS till perfekt ul. Min tös låg på +3, +16 och +1 igen och ut kom hon på bf och vägde 3,6 kilo. Alldeles lagom

Jaaaa, Henke Larsson tillbaka, men målvaktsfrågan är ju katastrofal...Kunde de inte hitta några andra heta, spelvarma målisar istället för två bänknötare vars den ena släppte in 8 mål för sitt lag i veckan? *sur*

L har fått en egen sverigeträningsoverall (original från svenska fotbollsförbundet) i stl 80 Hihi, ganska söt

Även jag har snyltat på L:s näsdroppar, och de GER effekt om man sprayar tillräckligt många gånger

Jag kommer inte heller i morgon som jag sagt tidigare, L ska ju få MPR-vaccin i morron...
  • Pess
    Joyce skrev 2008-05-13 20:16:11 följande:
    Ja jag glömde ju, grattis MaLu! J? En Joyce kanske ?Pess: Ja du målvaktsfrågan... den passar väl bra till backlinjen som inte heller är den proffigaste känns det som. Sött med en sverigeoverall, själv funderar jag på om det inte måste bli en zlatan-tröja åt E!
    Klart det måste!!!!!
  • Pess
    Maxie skrev 2008-05-14 09:04:31 följande:
    Hej tjejer,Ha en kul dejt idag. Vi ska till bvc för läkarkontroll idag (hur ofta går man på sånt egentligen?) så det blir vår utflykt för dagen. Igår hade jag besök av min kompis som är gravid och som hade fått ett hemskt besked om trolig trisomi. Men nu syntes visst inget på fvp, däremot hade ödemen vuxit jättemycket, såg ut som ett extra huvud på nacken, och snart blir lungorna på bebisen (som de fått veta är en pojke) också utslagna så om bebisen blir kvar i magen tiden ut mot förmodan så överlever det nog inte sen när det ska andas själv. Fy, det är såhemskt. Går inte att föreställa sig. Om ett par veckor blir det nytt ul och har ödemen då vuxit ännu mera så är det helt kört. Men det verkar det vara redan nu. Hon bara väntar på mf. Det värsta blir om de måste ta beslut om att aktivt framkalla mf eller dvs förlossning. Och mina ord räcker inte till, jag kan bara lyssna men får väga varje ord så det inte blir plattityder. Hon får ringa när hon vill och jag ska höra av mig ofta också så får hon säga till om det inte passar när jag ringer. Det var det värsta (eller ja, inte riktigt det värsta kanske men hemskt ändå) sa hon, att hennes anhöriga slutat höra av sig.
    *rys* Känner mig lyckligt lottad i livet....

Zynk, det ligger en liten barnbutik o området här som trots sin litenhet har ett ganska bra utbud av barnskor bl.a kavat...

Måste fundera på hur jag ska göra idag
  • Pess
    Maxie skrev 2008-05-14 09:26:55 följande:
    Pess: ja, håller med. Vad är lite bråk med gubben i det sammanhanget? Jag har ju ändå fått det finaste livet kan ge mig...
    Ja faktiskt

Läkarbesök gör man vid 6 månader och 10 månader (sedan vet jag inte när nästa är)
  • Pess

Det verkar inte vara fler läkarbesök normalt inom BVC efter den vid 10 månader. Sedan är det vacc vid 12 mån samt utvecklings- och språkbedömning med vacc vid 18 mån och språkbedömning vid 3 år...

• Pess

Jag har bestämt mig....jag kommer *mot tvagning*

• Pess
    Joyce skrev 2008-05-14 21:54:25 följande:
    jag tror att yta bredvid tvättfat eller på tvättmaskinen funkar alldeles utmärkt i början! På tvättmaskinen kan man ju t ex ha ett sån där uppblåsbar ikea-bädd, det blir nog perfa!Stackare er som har ont! Sista tiden är ju inte så bekväm helt enkelt. Jag som är så i övrigt sportintresserad är total ointresserad av hockey-vm, tycker bara det är tråkigt. Plus att det känns som en låtsasturnering då inte alla bra spelare är med.
    Håller med typ allt i inlägget
  • Pess

Hillo, GRATTIS till Ergon Jag använde min så sent som i söndags till min 10,6 kilo tunga L och hon satt (sov) i den i tre timmar i sträck under en fotbollsmatch

Skönt med en OK-stämpel Zynk (jag hade inte trott något annat )

Kerpet, låter som ett välbehövligt brejk igår mellan dig och P, hoppas och håller tummarna för att det ordnar sig (annars kan du få bli sambo med mig )

• Pess

Och jag är HOPPLÖS när det gäller Tradera Jag sa till mig själv för ett halvår sedan (när jag budade hem en body som blev DYRARE än i affären ) att ALDRIG sätta min fot där igen, nu letar jag efter en annan sak (som M aldrig får tummen loss att köpa) och jag blir så exalterad att jag KASTAR in ett bud hals över huvud på den FÖRSTA annonsen.....när jag sedan går tillbaka och kollar se jag att annonnserna under hade varit mycket bättre (och än så länge billigare)

/Ivrig i mellannamn

• Pess

Men åh vad roligt med köpet Joyce, och så slipper ni era småcrazy grannar

Svar på tråden Visparnas tråd # 7