• Pess

Visparnas tråd # 7

Själv ska jag ut på shoppinggtur på stan....Jag och Lovisa...Bara vi tjejer VI ska titta på kläder och äta tjejlunch

• Pess
    zynk skrev 2008-04-20 09:20:45 följande:
    Morsning!Jag är lat och ego idag och smäller till med en fråga innan kaffet verkat.HUR ska man göra om man vill ha barnet i trädgården ute nu???? Hon äter ju småsten och ekollon. Visst förstår jag att hon måste lära sig men hur ska jag våga? Inte vill hon sitta i vagnen - det förstår man ju. Måste UT!
    Helt ärligt tror jag det är för tidigt med för våra barn att förstå handling och konsekvens. Tror helt enkelt du får se till att hon INTE stoppar sten och annat farligt i munnen ett tag till. De är så kapabla, men förstår inte hur farligt vissa saker är...
  • Pess

Spännande Kerpet...Är du nervös?

Maxie, håller tummarna idag. Jag är oxå begåvad med en tjej som oftast inte säger ett pip vid vaccinationerna...Det är ju skönt. Snart dax för MPR-sprutan här (lite tidigare) då vi åker utomlands om 6 veckor

• Pess

Jam, det blir bilsemester i Europa. Schweiz, Österrike, Italien....Det är ju fotbolls-EM så vi åker och ser på Sveriges matcher samt tar en tripp med sol och bad i Italien. Vi brukar göra en rejäl semester i samband med dessa mästerskap och det brukar bli våra allra bästa semestrar...Man ser och upplever så himla mycket när man har bil och kan åka runt....Städer vi kommer besöka är Salzburg, Wien och Venedig. Sedan vill M vandra lite i de österriskiska alperna oxå *pust* Får väl se vad unga fröken anser om det

• Pess

Ja, jag ser verkligen fram emot att komma iväg. L är van vid mycket bilåkande. Hon var bara 2 veckor när vi åkte ner till Skåne första gången (70 mil) sedan har det blivit MÅNGA turer....Och det bästa med bilen är ju att man stannar var man vill när man vill

Vilken skön natt ni haft förresten....Duktig kille din Adam

• Pess

Fika med mammagruppen i SOOOOLEN idag här Sids pappa bjöd på banan (nej, han är ingen apa) och Lovisa har ett extra gott öga till honom nu

Hur har det gått Kerpet? Någon bebis ännu? Blev det körsbärsgolvet (som är plast egentligen )

Maxie: Vi är borta 2 veckor på semestern....

• Pess
    Kerpet1 skrev 2008-04-21 22:23:47 följande:
    Halloj!Det blev en liten kille, eller ja, liten kanske han inte var... 4200 och 53 lång... det blev körsbärsgolven och en förlossning på 4,5 timmar, utan bedövning sa hon, för att i nästa säga att hon testade Västerviks-metoden... Vaddå? är inte det en bedövning, eller? Och Pess, Mr P påpekar oxå alltid det där om att det faktiskt är plast, ha ha ha!!!!Hon var iaf mycket nöjd med dina kollegor...
    Ohhhh, hälsa och gratta....och så perfekt med en kille när hon har en tjej sedan tidigare
  • Pess

PCB (Västerviksbedövning) är det inte så många som kan (har utbildning) lägga och den är så pass ovanlig att det är få med rutin. Dessutom finns en ovanlig, men väldigt obehaglig komplikation som är en rejäl bradykardi i samband med bedövningen. Förhållandena måste vara tämlgien perfekta för att man ska "våga" lägga denna bedövning.

Läkaren som tillfrågades om att lägga PCB föreslog ju spinal istället, det framgick aldrig varför den aldrig gavs. När man ser ett program så får man ju inte alla synvinklar...Det får man nog tänka på.

Läste att det ikväll ska handla om intrauterin fosterdöd. Är man känslig (eller gravid) kanske man ska undvika programmet...

• Pess

Hillo, ang. fotograferingen så välkomnar jag både "schema" då jag föreställer mig kaoset i Kerpans lägenhet med 13 barn, 12 föräldrar och 1 farmor

Sedan skulle även jag bli tacksam för lån av fäll då jag vill fota L "naken" och i svart/vitt

• Pess

Nope, man jag känner "Ber" väldigt väl En BRA bm Min underbara bm börjar på "Met"

Svar på tråden Visparnas tråd # 7