-
Jag sätter L så fort jag har tid helt enkelt....Försöker sätta henne en stund vid varje blöjbyte (om det inte är fullt i blöjan) Bäst är på morgonen (direkt när vi gått upp) och efter kvällsbadet....Idis 76 skrev 2008-05-19 19:00:17 följande:Pess: Jag satt och tänkte på det här om dagen, undra när jag senast hade min tid....Hur gör ni med potträningen, jag har köpt en som står på golvet så att T kan bli van vid den men hur går man vidare??? -
Det har vi gjort ett par månader nu, minst....Det började av en slump av att hon kissade i toalettstolen en morgon när jag (på skoj) lät henne sitta där. Samma dag köpte vi en potta (med ryggstöd) och på "premiärsittningen" bajsade hon....Sedan dess har vi kört på....det går åt väldigt mycket mindre blöjor på kuppen oxå...Idis 76 skrev 2008-05-19 21:43:18 följande:Pess: Okej, då ska jag prova det imorgon. Hur gammal var L när du började med det?? -
Klart jag håller tummarna Idis, Det behöver inte vara så dramatiskt. Jag låter ofta L sitta där medan jag själv sitter på toan, eller fixar med tvätten..Ibland kissar/bajsar hon, ibland inte, lika okej både och.....
Vi har ev. förkylning på ingång här
Inte lika kul.... -
MaLu, Hb stiger normalt när man närmar sig förlossning
-
Maxie, mitt tips är att åka till säkerhetsbutiken på Kunsholmen i Stockholm. De har alla stolar och är jätteduktiga. De väljer ut den stol som passar bäst i just ER bil och utifrån era önskemål om var i bilen ni vill ha stolen. Sedan monterar de den åt er....
-
Hehe, jag går mot strömmer och är INTE sugen ännu på en bebis....(senare kanske) Tycker fortfarande L är en liten fjutt ju...Nä, hon får allt vara ensam "bebis" ett tag till....
Fisk, precis som MaLu säger går de flesta på ordinarie MVC. Oavästt krävs remiss för att få komma till spec.MVC. -
Morrn....Även här en bra natt (till att börja med) L som som en stock och vaknade sedan 05.30 och GALLSKREK a´la öroninflammation. SHIT vad hon skreeeeeeeeeek och började pang bom bara sådär....Både jag och M gick upp och försökte trösta, men det gick inte (vi fick ingen kontakt-nästan som om hon sov) Efter 10 min lade jag henne på sängen och stoppade in en alvedon och innan den hade hunnit verka så sov hon djupt
Nu är hon pigg, glad och precis som vanligt
(blir man klok på dem eller?
) Hon betedde sig EXAKT som nattskräck, men vid helt fel tidpunkt på natten.
Märkligt oxå att hon inte kissat på hela natten....Trots 2 flaskor välling med 250 ml vardera. Blöjan snustorr i morse....(kissade tack och lov på pottan, men inte så mycket och väldigt koncentrerat) Nu har jag nått att fundera på under dagen...PIGG är hon iaf.
*mot morgongröten* -
L har kissat massor
Nu ska jag hem till svärmor 
Puss -
Ingen idé att tjata p mig nej, Åker till skåne på måndag och är åter i juli

-
Hurraaaaa för Fisk, glada nyheter

Nja, det där stämmer faktiskt inte, det finns MASSOR av erfarenhet i den "vanliga vården" Men otur kan alla ha (och det är ju inte heller försvartbart egentligen)Mirren skrev 2008-06-05 15:27:02 följande:Fisken: Tjoho, härligt, vad roligt att allt såg bra ut. Min gynekolog varanade speciellt för att som IVF-patient gå till den almänna vården eftersom de inte är vana. ("De kan ju INGENTING" sa han för att vara helt ärlig ). Jag har proggisar, men dem har jag förvarat i rumstemperatur så du vill nog inte ha dem gissar jag. Zynk: Jag känner också sparkar i magen och är garanterat inte gravid (tyvärr).
Tittar in från ett soligt och skönt skåne