• Pess

Visparnas tråd # 7

jamis skrev 2008-06-05 19:57:48 följande:
    Åh Malu Snart snart får du äntligen din bebis och h*n kommer att leva!Pess: Det låter som att ni har det fantastiskt härligt!Vi njuter av solen i stockholm, även om jag idag blev lite off när vi skulle gå över vägen och mannen i bilen inte ville stanna utan pekar finger och blir arg på oss när vi går över vägen
    Va?

(själv gjorde jag en DÖDUM sak i trafiken idag och backade in i och pajade en annan bilists framlykta) FAAAAAN vad dum och billig man känner sig då (och så blev man tusen kronor fattigare oxå )

Sedan måste jag oxå säga ett HURRA för MaLu som snart är mamma till en livs levande fin liten bebis
  • Pess

Zynk, tack....Med oss är det, eh, bra just nu. Vet inte om du läst lite i Minnatråden, men det har ju varit ganska risigt här med ett antal sjukhusvändor med L och mycket provtagningar. Nu är det dock för stunden riktigt bra och CRP har vänt nedåt efter några dygn med Amimox....

• Pess

Fisk, vi åker vidare på söndag Ska bli jättehärligt, och jag hoppas att L håller sig i schack med sina mystiska sjukdomar Vi fick ju inget napp på vad som drabbat henne denna gång. Urinodlingen var förorenad, men utan växt så det kan vi inte heller "skylla" på. Så det är just nu slask- ( ) diagnosen kraftig viros.

Mirren, det är okej, men det är trist att vi inom vården så himla ofta ska behöva "försvara" oss. De allra flesta är engagerade, pålästa människor som gör ett himla bra jobb.

Fisk, jag vet inte hur du ska göra. Kan du inte be om en remiss till spec-MVC när du är his din vanliga BM? Då kan du gå kvar hos henne och göra läkarkontrollerna på SÖS? Du borde kunna räkas som riskpatient med din förra preeklampsi, sköldkörtelproblem och ditt snitt.... Ring och hör på måndag

• Pess

Heeeeej tjejer. Är på 5 veckors "paus" från Estockholmo" men är åter på söndag igen. Börjar sedan jobba på tisdag (men inte för gott )

Sedan ett JÄTTEGRATTIS till MaLu som jag förstått blivit mamma till en fin liten Stella

Även ett GRATTIS till Xena som börjar skönja slutet på en lång väntan på någon underbart...

• Pess

Nähä du Inget Fisktillstånd här inte Inte ännu på ett par år

• Pess

Hej vänner. Nu är jag tillbaka i Stockholm efter 5 veckors frånvaro. Har varit 3 veckor i skåne och därifrån utgick vi från en 2 veckors Europa-tour.

Här finns väl ett gäng nyblivna ettåringar nu!!! GRATTIS. Även L har fyllt ett år på självaste midsommarafton och firade dagen med att få sitt första risgryn i nederkäken Hon har inte bråttom alls med bissingarna hon inte

Nu ska vi strax se på fotbollsfinalen. Finns MASSOR att packa upp, men jag ORKAR inte

• Pess

Jag hade avslag i drygt 8 veckor Dvs HEEEELA långa sommaren

• Pess
    Pess skrev 2008-06-29 21:25:09 följande:
    Jag hade avslag i drygt 8 veckor Dvs HEEEELA långa sommaren
    Blodigt avslag alltså
  • Pess
    Kerpet1 skrev 2008-06-29 22:59:25 följande:
    Så var det här oxå! Pluss den där jäkla livmodersinflammationen som jag givetvis åkte på!!!!Var "blöjfri" en vecka sen kom mensen!!! Vad det är underbart att va kvinna!!!
    Fniss, ja Fast jag fick å andra sidan vänta på min första mens nästan ett år
  • Pess
    Kerpet1 skrev 2008-06-29 23:01:25 följande:
    Grattis i efterskott lilla söta L!!!! och välkomna hem!Hur känns det att börja jobba denna vecka då Pess?
    Det känns SKITKUL att börja jobba. Men det beror nog mest på att jag vet att det är tillfälligt och att jag ska vara hemma i höst igen...Men kul ska det bli iaf.
  • Pess

Tack hörrni för grattisarna

Zynk: L sover två gånger per dag. Det är det absolut bästa alternativet. Tror de reglerar det ganska bra själva.

Mirren, jag jobbar på onsdag tyvärr.

• Pess

Måste titta in och tacka så HIMLA MYCKET för den underbart fina inbjudan till Fröken Lovisa som kom med posten idag. Jag blev alldeles rörd....TACK Mirren Som jag sagt tidigare så jobbar jag i morgon.....

(ps, Mirren, träffade Bertil idag )

• Pess

Grattis Casimir på stora dagen...

Jepp, same Bertil på båda ställena

Fisk, vi kommer på söndag

• Pess

MaLu: Jag hade aldrig L på rygg om jag kunde undvika det. Jag lade henne alltid växelvis på hö/vä sida för att undvika platt huvud.

• Pess

...och just ja Maxie, jag har fått höra MASSVIS av gånger att L ser rund/bastant/knubbig (ja allt möjligt)ut. Men jag har nog faktiskt (hittills) blivit lite stolt när jag fått höra det ;)

• Pess

MaLu, jag ska ge dig ett tips. Skippa Ramlösan och blanda 1 krm bikarbonat i 1 dl vatten och pensla Stellas tunga (och dina bröstvårtor i samband med varje amning (dvs ganska ofta ) Det är bikarbonaten som tar bort svampen och bikarbonaten är borttagen i många kolsyrade vatten.

Jag brukade ge mig och L en förebyggande behandling då och då under de första månaderna av amningsperioden, och vi fick aldrig några problem.

Just ja, GRATTIS Malla till vik:et....Det leder alldeles säkert till mer

Zynk, leta inte efter min adress, jag jobbar kväll det datumet

• Pess

Kerpet, facebook såklart

....och JA, jag har (tar mig) tid till en fika snart

Zynk, vet inte om du såg, men jag arbetar när det är kalas för Alva...

• Pess

oh shit, bomber och granater *chockad*

GRATTIIIIISSSSS Kerpet

• Pess

Gokväll, Ja det är ju sjukt roligt att både Fisk och Kerpet väntar nr 2 nästan samtidigt...Att det bara kunde bli så!!!!!

Kämpa på med amningen Proppens, det är lite (mycket ) kämpigt ibland till en början, men ofta så blir det riktigt bra med tiden. Om smärtan fortsätter och såren inte läker ska du be om en odling så att du inte fått bakterier i brösten.

Jag är trött!!! Jobbar ju heltid nu i juli och det märks Med det är väldigt kul oxå och har haft en bra nystart...Saknar dock L till vansinne på dagarna

Kerpet och Fisk, berättade för Susanne om er idag förresten....Hon minns er båda mycket väl Hon tycker det är super att ni ska få varsin till...(och du Kerpet....som jag inboxade dig så kan du ju föda på körsbärsgolven nästa gång....Ring Susanne och be henne om en gar.plats. Hon arbetar inte på MVC längre, men hjälper gärna till Vilken MVC ska du välja denna gång? Vill du ha ett tips?

Svar på tråden Visparnas tråd # 7