• Pess

Visparnas tråd # 7

Hehe, jag vann auktionen på Tradera (konstigt va? ) Men faktiskt så är det nog ett ganska bra köp. Solskyddskläder (helt nya, med lapparna kvar) inkl solskyddskeps för 250 kr (270 med frakt). Kollar man runt så hittar man de billigaste för 399 kr i butikerna och då utan keps (även webbutikerna)

Sedan är det ju färger.....skrikrosa (eller cerise om man hellre vill ) Men det är ganska bra det oxå OM hon av någon anledning skulle komma bort eller hamna på poolbotten eller nåt annat hemskt....Hon kommer synas iaf Minns att min mamma ALLTID valde de skrikigaste badkläderna åt oss när vi var små av samma anledning...

• Pess

Trist med huvudskyddet förresten till din bärsele....Jag har en symaskin, men är nordens sämsta sömmerska....VERKLIGEN (Sist jag provade bröt jag nålen på maskinen, så nu står den där med halv nål, kommer förmodligen aldrig komma en ny i den  )

L var ju oxå på BVC igår kom jag på. Hon fick MPR-vaccin och vägde 10,6 kilo och var ståtliga 75 cm lång....Håhåjaja vad di smao växer

• Pess

Vilka morgonpigga

Jag TROR jag ammat för sista gången TROR jag bestämt mig nu att det evinnerliga nattammandet får ha sitt slut med natten som gick (med amning 1 gång/h)

• Pess

Kerpet

Nu får jag prestationsångest, och M reste just iväg i 4 dagar....Hemma natten till onsdag

• Pess
    zynk skrev 2008-05-16 17:19:48 följande:
    ööööh vad har hänt här idag? Dog alla av allt snusk? Försöker ni åtgärda. Jag och Alva är solo ikväll så här blir det inget av den varan!
    Ingen risk... (att jag dog alltså...inte att jag åtgärdar heller)

Men jag SÖRJER.....Ingen amning....buääää
  • Pess

Jepp, tog beslutet i morse efter att L återigen ammat varje timme HELA natten...Det håller inte längre och hon är ju snart 1 år så jag får vara nöjd och stolt över denna tid. Hur man gör? Ja, fråga mig i morgon bitti Jag är ensam flera dygn nu och vi stör ingen (möjligen grannarna då, men det skiter jag i) Jag får trösta, kram, bära och ge napp och vänta ut henne. Brukar ta i snitt 2,5 dygn för dem att acceptera fullt ut. Enl. många jag pratat med kommer sömnen per automatik när de vant sig av....Ser fram emot lite fler HELA nätter...

Men sorgligt är det iaf....Aldrig mer liksom En underbar tid som man lämnar bakom sig...MEN hon finns ju kvar....

• Pess
    Idis 76 skrev 2008-05-16 19:52:26 följande:
    Pess: När jag fick t att sluta att amma så gav jag henne yoghurt i två nätter och sen så sov hon och ville inte ha mera.... kan ju funka.Trodde att jag skulle sakna det mera än vad jag gör!
    Ja, så säger nästan alla...Att det efter ett tag är skönt och att de inte saknar det...Har dock svårt att tro det just ikväll (jo, lite )

MaLu, ja min BVC-sköt LOVADE att även barnets nattsömn tar sig per automatik när tutten försvinner ur deras liv Låter lovande.... Skönt att det inte blev mer konfrontation med dina svärisar. Låter som om du har lika "underbara" svärisar som jag....De är ta mig tusan inte normala alltså (mina alltså )
  • Pess

Fisk: Tack

Ta en öl du Zynk....Själv kommer jag nog gå till Systembolaget i morgon (om jag överlever natten ) och köpa lite vin....

• Pess

FL har strulat lite här...

Jag skulle vilja ha ett barn till ja, men INTE vara gravid igen Fundersam Så vi får se vad som händer i framtiden....

L sover oroligt, tror magen spökar oturligt nog. Första uppvaket för amning brukar ske omkring 23-tiden

• Pess
    MallaMojs skrev 2008-05-16 22:23:23 följande:
    Jag skulle kunna tänka mig att vara gravid igen, men vill inte ha någé mer barn Kanske kan köra någon surrogatgrej då, Pess - om du bjuckar på ett friskt ägg Lycka till inatt
    Jamen det är ju SKITBRA!!!!! Taget!
Svar på tråden Visparnas tråd # 7