• Pess

Visparnas tråd # 7

Ljuset är nog en jättebov i detta hem....I takt med att hon blir större....Svårare att få henne att inse att man INTE leker kl 04 Nu har vi henne mellan oss större delen av nätterna....och hon klättrar och pillar och fixar från att hon vaknar tills att någon av oss vuxna ger upp (oftast jag )

• Pess
    Joyce skrev 2008-05-09 17:09:09 följande:
    hej!Har haft en härlig dag i solen Lunch, glass, kaffe och långpromenad och allt med trevligt sällskap. Vi har äntligen fått tag på utemöbler till stugan så M är där och lämnar de nu annars skulle vi inte rymmas i bilen dit imorgon. Själv fick jag hålla fast mig själv så att jag inte köpte varenda rosa och blommiga resp blårandiga lantliknande pryl jag såg på stan idag. Jag ville ha allt krussidulligt jag kunde tänka mig till stugan haha fick nöja mig med en rosablommig duk (inte min stil egentligen men så där stugromantiskt så man inte kan låta bli )Nä kan jag fresta med ett kallt glas vitt på balkongen i kvällssolen?
    Åh...låter helmysigt...Jag ör precis lika "fånig" med vårt hus i skåne Själv ska vi nog ut med båten i morgon. Jag vill ha det lite tillrättalagt nu när vi har L, inga jäkla "halsöverhuvudet och hoppa i land då KÄRRING-naturhamnar" Utan jag HÄVDAR min rätt som ansvarig hoppilandkalle och god mor att hädanefter blir det BRYGGOR Så det jag håller på att komma fram till är att jag föreslagit herrn i huset att vi åker till Sandhamn för lunch/glass

Synd bara att jag har en massa soleksem Brukar hjälpa med kortisonsalva, men icke denna gång....Gick till apoteket för att ragga något antihistamin att svälja, och det fanns receptfritt (=verkningslöst )
  • Pess

OCH, vi ska OCKSÅ dricka vin på balkongen (härmapa?? Jag?? )

• Pess

Håhåjaja, dessa morgonpigga ungar  Ni med småbebisar, NJUT så länge ni får sova....(Det fick jag oxå första halvåret ) Nu är det "morgonstund har guld i mun (och i alla små armar och ben)" som gäller....

• Pess
    zynk skrev 2008-05-11 06:48:20 följande:
    Morn! Min mörkläggningsgardin måste ses över!Tänk jag trodde förut när Alva sov så gott att hon var en sån som sov... Och skulle göra det "jämt". Ack så fel man hade. Minns Pess att du sa att L "hade det i sig" att sova gott. Vart tog det vägen...??????
    *asg* Ja, TÄNK så lite man vet....(men TRODDE man visste)...Har INGEN aning om vart det tog vägen, men inte "har hon det i sig" inte Inte längre Jädrans vad pigg hon är...idag vaknade hon 05.30....Det är rena döden för en annan...
  • Pess

Nu har jag iaf varit ute på promenad med vagn och barn...Blåser lite mer idag än igår, men verkar f.ö bli en fin dag...

Kul med fest Mirren, jag tycker ofta de där spontana grejerna är de som blir roligast. Man har liksom inte hunnit bygga upp några förväntningar

Vilka söta barn du har Mamsen....och din ena dotter är ju VÄLDIGT lik dig.....

• Pess
    Joyce skrev 2008-05-11 22:15:51 följande:
    Jag har några frågor.1. Erik har ammat mer än vanligt i helgen. Är det värmen?2. Ska man ge vatten när det är varmt isf? Isf hur mycket? Temperatur? Han har bara fått smaka från ett glas nån gång.3. När (eller om) började ni ge typ rån/majskrokar? Kan man göra det nu?
    1. Ja
    2. Behövs inte egentligen (han reglerar det själv genom amningen) men å andra sidan är det inte heller skadligt, prova dig fram vad han gillar för temp, L har alltid föredragit äslkar ISKALLT vatten, och kan gärna dricka både varm och kall välling (mycket praktiskt när man är ute och bara kan hälla upp en tetra )
    3. L började få smaka vid 5 månader ca, men mer på allvar vid kanske 7 mån.
  • Pess

BU!!!

(letar fler stackare som blivit uppjagade 05.15 av små slavdrivare)

• Pess
    Mamsen68 skrev 2008-05-12 06:51:59 följande:
    Men pess du fick ju sova till 05.15 här var vi vakna ½ 5 nu när vi faktisk kan sova längre allihop så vaknar han super duper tidigt blä.Maxie karlar
    Säg inte så.....Blir det änuu tidigare så kan det hända att jag mister förståndet
    Maxie skrev 2008-05-12 08:44:07 följande:
    Tänk om man hette Carina eller Carita, då hade man fått äta tårta i flera dagar.
    *Asg* (man BLIR lättroad när man är trött )
  • Pess

Kerpet då

Är det så illa? Ge inte upp allt hopp i förtid, du vet väl att jag och M var uträknade många gånger....När man är  mitt uppe i det känns det inte som om det finns hopp (eller om man ens VILL att det ska finnas) Men när det lägger sig lite så kan det kännas annorlunda...

STOR kram

Svar på tråden Visparnas tråd # 7