Joyce skrev 2008-05-09 17:09:09 följande:
hej!Har haft en härlig dag i solen Lunch, glass, kaffe och långpromenad och allt med trevligt sällskap. Vi har äntligen fått tag på utemöbler till stugan så M är där och lämnar de nu annars skulle vi inte rymmas i bilen dit imorgon. Själv fick jag hålla fast mig själv så att jag inte köpte varenda rosa och blommiga resp blårandiga lantliknande pryl jag såg på stan idag. Jag ville ha allt krussidulligt jag kunde tänka mig till stugan haha fick nöja mig med en rosablommig duk (inte min stil egentligen men så där stugromantiskt så man inte kan låta bli )Nä kan jag fresta med ett kallt glas vitt på balkongen i kvällssolen?
Åh...låter helmysigt...Jag ör precis lika "fånig" med vårt hus i skåne

Själv ska vi nog ut med båten i morgon. Jag vill ha det lite tillrättalagt nu när vi har L, inga jäkla "halsöverhuvudet och hoppa i land då KÄRRING-naturhamnar"

Utan jag HÄVDAR min rätt som ansvarig hoppilandkalle och god mor att hädanefter blir det BRYGGOR

Så det jag håller på att komma fram till är att jag föreslagit herrn i huset att vi åker till Sandhamn för lunch/glass
Synd bara att jag har en massa soleksem

Brukar hjälpa med kortisonsalva, men icke denna gång....Gick till apoteket för att ragga något antihistamin att svälja, och det fanns receptfritt (=verkningslöst

)