• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • ProPPens

Maxie Är idag i v32+0. Så det närmar sig med stormsteg!!!

MaLu Ja, den är ju alldeles normal. Man säger ju att dom får avvika med +-22% utan att det anses någon fara. Jag är helnöjd med ulet!

Äntligen!! BF080706
  • jamis

Hej på er!

Nu är vi framme och A sover gott Resan gick bra men det är ganska tröttsamt att resa med en bebis som inte vill sova utan bli underhållen konstant! Ja, ja... vi hamnade bredvid en trevlig gubbe på säkert 80 år som höll A åt mig ett tag och lekte med honom

Oj, vad många som verkar ah det tufft Inte roligt att läsa. Skickar en kram till Maxie oxå eftersom jag missat det tidigare.

MaLu: Oj vad du har vart aktiv idag med skrivandet Hoppas du och A kan prata snart så att ni båda är förberedda som ett team (det lät väl fint ). Hoppas oxå såklart att tappen mognar och är redo när bebis oxå är det!

Proppens: Härligt med lyckat UL!

Angående jämställdhet så har vi nog ett ganska jämställt hem. Vi städar tillsammans och min man tvättar. Mat lagar vi eller jag och om jag lagar så diskar min man Jag skulle dock gärna vara hemma jämt med Adam, men det vill min man oxå så han ska få sin tid men jag tänker bara jobba 75% iaf

• ProPPens

Jam Vad härligt att resan gick bra!!

Nu måste jag kila för nu vankas det chokladbollar... MUMS!!!!

Äntligen!! BF080706
  • zynk
    Halloj!

Grrr Karlar - fattar noll och jag orkar inte ens snacka med honom... Man måste ju ha energi till det också. Kanske gör jag fel men jag är bara människa.

Har jag skrivit nåt idag? Eller bara läst? *förvirrad*

Kerpet STÖRSTA kramen till dig iaf!!!!!!!! Vad ska man ta sig till när allt bara känns skit? Vart ska man börja? Önskar jag kunde ge svar och en massa styrka!

Proppen/MaLu +/- 22% på tillväxt-UL är normalt! AHA NU  såg jag att du precis skrivit det . Så 4,5% är helt suveränt! Kul!

MaLu Känner så med dig ang tankar o rädslor inför förlossningen. När du väl är där är jag övertygad om att du kommer fokusera på det som är då!
    Jag gick ingen profylax men hade gått yoga - tror det viktiga är att kunna fokusera och det övar man ju i yogan - liksom andningen (o det spelar ingen roll om det är genom näsa eller mun ).

Ska man lägga sig eller ta tjuren vid hornen?

Hur gör vi på onsdag????? Verkar bli pissväder så picknick kanske blir kallt o blött. Vill ni komma hit eller hur var det med Pess planer?
  • Pess

Pess ska ju till BVC vid 15 så jag känner det lite stressigt att fika här hemma (även om det vore väldans trevligt)

• FISK78

Ja, hur blir det!?! Kom ju på att Mr D är ledig på onsdag så egentligen passar inte den dagen så jättebra för mig... Plus att vi ska bort på middag på kvällen Så kanske måste jag avstå

Är faktiskt orolig för Kerpan!?! Hon har ju inte varit här på hela dan. Hallå gumman, tänker på dig/er

• Pess

jag med...kerpet hallååååå, hur mår du? kram

• Joyce

jag med!

hmm onsdag ja, jag kan om vi ses tidigt och helst i stan... ska jobba efter tvåtiden.

• MaCool

Sitter här och läser i tråden medans gubben jobbar. Hoppas att det ordnar sig för er som har det jobbigt. Att prata om allt är ju jättebra samt att försöka se saker och ting ur den andres synvinkel, varför reagerar han som han gör?

Vi har ett jämställt förhållande men min make har ju både sitt vanliga jobb och sin firma, så hur mycket jag än jobbar så är det aldrig lika mycket som han. Men så har vi alltid haft det och efter 14 år så har man väl kommit fram till lösningar som fungerar för båda två. och vi pratar verkligen om allt även om det kanske alltid är jag som tar upp saker och ting.

MaLu: jag gick profylax och för mig passade det superbra, jag hade jättemycket nytta av det under min förlossning. Jag känner inte alls igen förlossningarna som visas på barnmorskorna eftersom jag gick runt hela tiden och andades. Jag tror fortfarande att om jag & min livmoder hade samarbetat så undrar jag inte jag hade kunnat skippa de andra smärtstillande grejjerna. Nu blev det ju som det blev morfin= spydde, lustgas= trodde bm skulle döda mitt barn, epidural nr 1= tog inte, epidural nr 2 (under kejsarsnittet)= gjorde att jag hade ont i ryggen 2 mån efter fl. Så nästa gäng så...

• MaCool

joyce: hur gammal är erik? Jag började med rån medans jag fortfarande helammade så att isak skulle få lite gluten i sig.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7