• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Kerpet1

Hallå alla goa och underbara tjejer! Vilken tur att jag har er!

Ja det är väll faktiskt lite pest, fast jag vet heller nte vad som är värst... att stanna eller dra... ibland känns det som att det är lika bra att skita i allt fast samtidigt vill jag kämpa!!!!!!!!! För Petters skull OCH för vår...

Mr P vägrar dock familjerådgivning...

Fast vi har inte sett slutet på detta än iofs.

Känns iaf skönt att kunna "prata" med er här.

Om det är aktuellet på onsdag så kan jag om vi kör tidigt för jag har ett möte vid två, dock i Zynks kommun så för mig passar det både där och i stan...

Tackän en gång och massa kramar till alla er!!!!!
    Kersti

• MaCool

upptäcker tand nr 6 på lördagsmorgonen, på kvällen känns isak jättevarm, idag (2 dagar senare)har han fortfarande feber. Är det verkligen tänderna eller? Fortfarande, jag menar detta är ju ändå sjätte tanden?

Sovdags!

• MaCool

varför vägra familjerådgivning? Vill han inte kämpa eller tycker han att allt är bra?

• MallaMojs

Jag ställde ett ultimatum, kanske är det inte rätt sätt men i julas sa jag familjerådgivning eller separation...och då var valet tydligen rätt lätt. Sen är jag inte helt säker på att det "funkar"...eller jo, men man måste ju (orka!!) jobba på det mellan rådgivningen också... *suck*

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Morn!

Kerpet Rådgivning sitter verkligen långt in för karlar. Varför är det så? Hoppas verkligen han ändrar sig. Han vet inte vilken superkvinna han har tydligen! Han ska vara oerhört rädd om dig!!!

Pust här var A vaken o bökade mellan 02 och ... kanske 03.30 . <jag är så himla trött o idag ska vi på utflykt till Rosendal med mammagruppen. Vill SOOOOVA!!!!! O nu gnälls det. Ge mig styrka!

• Maxie

Godmorgon.
    Jobbig natt zynk! Och utflykt idag också. Suck.

Jaha, nu vaknade V. återkommer...

• zynk

Heeej Maxie!
    Usch va otacksam jag låter! Det är ju super att jag har en så aktiv mammagrupp och att vi ska på utflykt och solen skiner ju faktiskt!

• Joyce

MaCool: Drygt 5 månader.

Kerpet: Trist! Många kramar till dig och hoppas det löser sig.

zynk: Ja suck. Kaffe och styrka till dig Här vaknades det tidigt för jag vet inte hur många dagar i rad... kl 5.15. Trodde ett tag att han skulle somna om men sen blev det bajskalas och då var det kört. Trött. Du får tänka på alla goda sockerkickar och koffeinstarka lattes du kan köpa på Rosendal

Maxie: Hur är det med dig idag då?

MM: Ja det är ju klart, man måste ju orka mellan dem också... känner du att det blir något resultat?

• Maxie

Ja här har det smågrälats på morgonen. Det började med att jag sa att jag igår hade tackat nej till en inbjudan till några bekanta till helgen för att jag helt enkelt inte har lust just nu (fast det sa jag ju inte till bekantingarna). Jag vill inte vara styrd av en massa "måsten" på helgen utan kunna använda tiden som jag vill. Men maken tycker det var dumt och att jag är osocial och faktiskt kan använda hela dagarna som jag vill, det är bara att ta med V. Och det är minsann ett privilegium att vara hemma med V och maken skulle byta med mig direkt om det var möjligt. Jag försökte få honom att förstå att jag verkligen älskar att vara hemma med V, jag kan träffa kompisar på dagarna om jag vill men tycker ofta att det är rätt skönt att bara vara hemma också, det är fullt upp ändå. Lagom är bäst. Det är bara det att det är så skönt att vara 2 och dela på ansvaret på kvällar och helger, att få lämna V till nån annan en liten stund. Och att nån gång emellanåt få göra nåt helt själv. Men då fick jag höra hur viktigt hans jobb är osv.
    Hade jag råd skulle jag boka in en heldag på ett spa en helgdag och bara meddela maken det: varsågod, här är V, nu åker jag. Men fp och besparingar går till annat tyvärr.
    Nej, nu har jag beklagat mig nog. Solen skiner och en fantastisk dag med V ligger framför mig.

• MallaMojs

Jag har varit på en stärkande morgonpromenad, allt för att få tyst på gnälliga barn som vaknade alltför tidigt Solen värmer och det blåser inte som igår!! I eftermiddag blir det ÖF...

Om det hjälper? Ja, det gör nog det...men vi har en j***vla massa att jobba på. M var också skeptisk till rådgivning men hade liksom inget val Han var ju väldigt anti när vi träffade kuratorn efter det sena avbrytandet också, men det blev ju rätt så bra då. Iaf så pratade rådgivaren om enskilda träffar (hos någon annan) igår, mest för M's del och det ville han inte alls... Det största problemet är ju hans temperament, enligt mig. I hans version så är det största problemet min avsaknad av dito Å även fast vi (läs han) inte alls bråkar lika mycket nu så är det ju biten med kärleken också... *suck* Men men, det ska nog bli bra - nu känner jag inte längre att det skulle vara bättre om jag var ensam, inte hela tiden iaf!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden Visparnas tråd # 7