• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk

Trodde aldrig jag skulle säga det men bättre en "bäst att passa på"-omgång än inget alls .

Vi har sänkt spjälisen halvvägs. När måste man sänka ända ner tro? Det blir ju väldigt långt ner ja. har svårt att tro att A kan kravla sig över kanten. Hon kan inte HOPPA än...

• MallaMojs
    jamis skrev 2008-05-16 10:16:45 följande:
    Fast jag tycker inte om att kalla DET för mys...
    Vad gör du det för då? Haha...

Ja, det är faktiskt bäst att passa på när tillfälle ges Jag funderar på om jag ska börja med den där "en gång i veckan"-grejen igen... När jag var gravid så körde jag ju på lördagar för att få upp M ur sängen Haha... F*n va sjuk man är eg... Fast det är ju rätt så nice när man väl är på G... *svammel*
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk
    jamis skrev 2008-05-16 10:16:22 följande:
    Hihi, vi hade faktiskt separations"mys" innan jag åkte, trots att mannen skulle iväg och jobba och parkeringen gått ut. Gissa om det kändes busigt Så blev an försenad och fick ställa in ett möte oxå!
    Oj oj vilken romantik. Är ni nykära ???? *avis*

Och nä - mys är väl det man gör i soffan med chips o en bra (eller dålig) rulleFundersam? Fast jag brukar också använda det ordet här på fl av nån anledning. Eller "DET".
  • jamis

Klart det ÄRmysigt, men ms kan ju vara annat än sex.

MallaMojs skrev 2008-05-16 10:19:11 följande:
    Vad gör du det för då?
  • Ma Lu

Tack zynk! Det funkade! Nu har jag sovit en dryg timme på soffan och det är dags för frulle 2 Känns rejält mycket bättre!

Skummade vad ni spammat med under tiden jag sov och läste saker om hemvärn och tung trafik och få till Det... Det där sista vet jag knappt vad det är längre! Men det KAN vara det som inte hänt på ett halvår men som jag drömmer om varannan natt minst Generad

Ha en trevlig helg ni som eventuellt hinner sticka iväg innan jag vaknat till ordentligt

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

Såklart är det mysigt, jam - ja, för det mesta iaf Haha... Jag brukar säga "sexa" för det emsta tror jag

• zynk
    MallaMojs skrev 2008-05-16 10:19:11 följande:
    Vad gör du det för då? Haha...Ja, det är faktiskt bäst att passa på när tillfälle ges Jag funderar på om jag ska börja med den där "en gång i veckan"-grejen igen... När jag var gravid så körde jag ju på lördagar för att få upp M ur sängen Haha... F*n va sjuk man är eg... Fast det är ju rätt så nice när man väl är på G... *svammel*
    upp honom ur sängen ? Är det inte där man brukar hamna (och somna om för den delen?). Här är vi traditionella. Borta är tiden då man fick till lite var stans.
  • jamis

Hihi, njäe men det är kul när andan faller på

zynk skrev 2008-05-16 10:19:33 följande:
    Oj oj vilken romantik. Är ni nykära???? *avis*Och nä - mys är väl det man gör i soffan med chips o en bra (eller dålig) rulle? Fast jag brukar också använda det ordet här på fl av nån anledning. Eller "DET".
  • MallaMojs
    zynk skrev 2008-05-16 10:22:22 följande:
    Få upp honom ur sängen? Är det inte där man brukar hamna (och somna om för den delen?). Här är vi traditionella. Borta är tiden då man fick till lite var stans.
    Haha, jo...men han brukade vakna till och näe, vi ligger nästan aldrig kvar... Jag får typ en massa energi av sånt där snusk - vilket betyder att jag borde hålla på med det betydligt oftare...om jag bara hade energin... *asg*

MaLu - jag drömmer om det nu - du vet, det man inte får vill man ha, eller vad det är. Ni borde passa på nu, innan lill-J tittar ut som du kan läsa i vårt spam...
Svar på tråden Visparnas tråd # 7