• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk

Morn!

Nä vart tog sova-hela-natten vägen???? Gjorde ju sömnlogg och det visar sig att Alva sover 11½ timme då hon borde sova 14 per dygn. ADHD ?

Maxie Fy för okänsliga doktorer o ssk. Jag tycker bland det viktigaste när man går till BVC är att man får bekräftelse på att man har ett fint o normalt barn o att man gör rätt. Låter inte som att de stöttade dig direkt.
    Mig frågar de oftast ang de där sakerna de ska klara av. Har inte testat vare sig med klossa eller pincettgrepp. Svårt att göra sånt på beställning ju!

Alvi hänger i morgonrocken

• MallaMojs

Sov hon 11,5 på hela dygnet, zynk? Jag gjorde ju också sömnlogg ett dygn eller var det två finns i min blogg någonstans...men det var när de sov som sämst...

Bra promenadväder idag

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk
    Joyce Grattis!!!! När flyttar ni in?
    Å jag blir nästan sugen på lägenhet - tänk att man aldrig är nöjd. Det är underbart med trädgård men man hinner ju aldrig med!

Pess Klart ungen måste synas! Hon passar bra i den färgen också!
    MallaMojs skrev 2008-05-16 07:23:24 följande:
    Sov hon 11,5 på hela dygnet, zynk? Jag gjorde ju också sömnlogg ett dygn eller var det två finns i min blogg någonstans...men det var när de sov som sämst...Bra promenadväder idag
    Ja inte på natten . 9 timmar totalt på natten. det är ju vad jag skulle behöva!

Nä nu skriks det igen - konstigt ?
  • MallaMojs

Pess - braaa där, då fick jag en tills ak att lägga på önskelistan till födelsesdagen!! Grattis till vinnande bud

Våra tvillingkompisar fick sånna badkläder av sin farmor och farfar som köpt som i Australien...jättesött, tröja och shorts var det... Annars kan man köpa det på Apoteket va??

zynk - aha, då är det ju lite i underkant... Men vi gjorde ju sömnlogg den värsta natten kanske, och sedan dess är det bättre. Nu sover mina kanske i överkant haha... 10 timmar på natten och sen iaf 3 på dagen!

• zynk

Malla det låter ju bra. Antar att de inte sover 10h i sträck - annars är jag riktigt avis . Tänk det fanns en tid då A faktsikt brukade sova 10h i sträck, ibland 11 ! Har du använt dig av somna utan gråt?

Men NU sover hon i spjälisen!!!! Så skönt för annars när hon (oftast) sover i vår säng är jag på helspänn och rusar dit så fort hon gnyr så hon inte kravlar ur. Hon brukar börja böka runt innan hon vaknar riktigt.

• MallaMojs

Jag började läsa boken, men näe, det rann ut i sanden... Vi ska ju försöka ta tag i det här när M är hemma med oss, om TVÅ VECKOR

...men jo, i princip så sover de 10 timmar i sträck, mellan kl.20 och 6...men Cornelia brukar ju hoppa ner till pappa som sover på madrass på golvet nästan varje natt, och Izabella stökar lite bredvid mig i sängen...så eg borde vi inte klaga...eller??

• jamis

Näe, inte klaga nu Malla Det låer ju underbart med 10 timmars sömn även om det inte känns så kl 6 på morgonen...

zynk: vi har läst boken och gjort sömnlogg men inte kommit längre eftersom Adam sover så gott, men det är väl då man kanske borde införa rutiner och vanor...

Nu ska jag packa, idag far vi hem till storstan igen... Är trött som stryk efter att bara ha sovit 5,5 timmar trots att jag la mig kl 22... Inte Adams fel dock. Jag vaknade tidigt och kunde inte somna om

Ha det så gott!

• zynk
    Malla Inte dåligt att Iza lärt sig hoppa redan - imponerar på bvc va ?! Klaga på - det får man väl göra här! Ni har ju haft det stökigt på nätterna - skönt att det verkar vara bättre. förresten känns det skönt att jag inte är ensam om att klaga...

Jam Bra att vara förberedd och ha lite sömntips i bakhuvudet. Hade länge tänkt införa bra rutiner medan A sov gott men det blev tutten ändå . Svårt att ändra på nåt som fungerar bra!
    Du kanske får "kura" dig själv så du sover lika bra som A .
  • zynk

He he upptäckte just att "nån" satt in 3000kr på mitt konto jag som trodde jag var pank...
    Shoppa loss???

• Ma Lu

Kan nån komma och buffa mig så jag får sova lite mer? Sov en halvtimme eller så mellan kvart i sju och halv åtta (när makens väckare börjat ringa och snooza ) men sen vaknade jag med kramp i höften, halsbränna så jag faktiskt kräktes lite och allmän olust. 5,5h är gasnak nära sanningen för mig också inatt! Måste vara nåt kosmiskt...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden Visparnas tråd # 7