• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk

Känner igen sömnproblemen från sista grav-tiden. Inte skoj!
    Buff buff buff schhhhh schhhhhhhhhhh nu ska Malu sova, sov så gott.

• Kerpet1

Godmorgon!

Grattis till lägenheten Joyce! Låter ju toppen!

Här har Petter haft en sväng av att vilja busa med mamma o pappa mitt inatten... bläääääääääää! Fast jag ska inte klaga för det händer ju ytterst sällan.

Fisk! Ja det var det verkligen! Måste göras om!!!!!!! SNART!!!!!

Grattis till köpet Pess!

Välkommen hem Jam!
    (till regnet...)

zynk! ADHD!?!?!? Det har nog Petter fast han sover bra!!!

MAlu! Tänker på dig idag när du ska ut och träffa en mängd Puckon!!!!

Nej, nu ska vi ut i en tydligen ganska tung trafik (enligt morgontv) Vi ska åka och hämta lite grejor som ska med till landet... det ska tydligen byggas förvaring i källaren denna helg... Fast vi ska inte åka förrän i morgon för Mr P ska och kolla in nån rekrytering till hemvärnet imorgon!?!?!?!?!?! Hallå??? Tydligen frivilliga MC o Bilkåren eller dyl... Snacka om att vara sugen på att köra ett motorfordon, fast det kanske vore bra om han skaffade sig ett intresse...

Om nån är intresserad så kan jag meddela att vi fick till det igår... he he he! Spännande när Petters leksaker drar igång och låter i 170...

• Kerpet1

Petter har precis stoppat ner min mobil i halsen, undra fall den funar fortfarande... orkar inte ta den, får han ha den så låter han bli mina ben och jag får surfa i fred...

• Idis 76

God morgon!

Så var det fredag och jag hoppas att många behöver nya kläder inför helgen!!!!!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • MallaMojs

zynk - hoppa? Jag hänger inte med, men det är väl inget ovanligt Hihi...

Nuuu sover de på balkongen efter att ha blivit livrädda för dammsugare, slitit ut all smutstvätt över hela badrumsgolvet, och Izabella verkar ha fattar hur man ställer sig upp men inte hur man sedan sätter sig ner

Kerpet - åhh, det kanske behövs en liten kris för att ni ska "få till det" - och ja, ett par roliga leksaker

Näe, jag borde inte klaga Men de har ju inte sovit stabilt hela nätter på ganska så länge (nästan 6 månader) och nu funkar det äntligt...MEN, M ligger ju på en madras på golvet och jag blir sparkad i ansiktet av en vild Izabella...och vi får ALDRIG till det

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Malla: Du får visst klaga! Det får vi ala, hur mycket vi vill

Kerpet: Härligt! Hoppas ni får det bra på landet.

MaLu: Usch då, du som behöver sova nu "medan du kan"

• Pess

Kerpet

Nu får jag prestationsångest, och M reste just iväg i 4 dagar....Hemma natten till onsdag

• zynk

Kerpan Fick ni till DET????
    He he Alvi o Petter får dela på en Ritalina . Har du fått upp mobilen?

Malla "men Cornelia brukar ju hoppa ner till pappa som sover på madrass på golvet "

Här har vi inte fått till det på... vet inte hur länge. Jag som undrar om jag ska ta gravtest för jag är så trött o inte fått mens o mår lite illa - så kom jag på att man måste ju göra det för att bli gravid .

• MallaMojs

Aha, ja, Cornelia kan hoppa eller nåt... Vi skulle verkligen behöva sänka hennes spjälsäng för hon satt där en morgon (annars sover hon stilla på rygg jämt!) men oj vad långt ner de hamnar då

Få till det ja... Vi hade ju barnvakt i helgen som var och ja, då blev det en liten sån "bäst att passa på"-omgång, men jag var sååå förkyld så jag kunde inte riktigt fokusera Generad

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Hihi, vi hade faktiskt separations"mys" innan jag åkte, trots att mannen skulle iväg och jobba och parkeringen gått ut. Gissa om det kändes busigt Så blev an försenad och fick ställa in ett möte oxå!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7