• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

Minna: vilken sötis! Skönt att inte behöva rädas solen.
    Jag gick och köpte den dyraste solkrämen för barn häromdagen efter rekommendation från apotekspersonalen (2 st som sa samma sak). Sen hör den ändå till den sort som är miljöfarlig (fast inte innehåller det där zinket tror jag) och säkert cancerframkallande också. Inte för att jag tänker utsätta V för nån sol men det kan ju tänkas titta fram lite hud i solskenet vid nåt tillfälle. T ex vill han gärna köra ut fötterna utanför vagnen när vi är ute och går. Strumpor är det för varmt för. Vad göra?

zynk: ja fy, man vill ju inte de ska rymma!

• Maxie

Joyce: ja, jag vet inte hur de har tänkt. Min man är ju bestman så oss räknar de nog med...
    V sover hyfsat när han väl somnar vid 21-22 tiden, sen ammar jag en gång nånstans vid kl 3 - 5, sen sover vi till kl 6-7. Rätt ok. Fast vi ska som sagt försöka oss på femminutersmetoden för att han ska somna tidigare. Då ska han visst inte få sova efter kl 15 på eftermiddagarna. Undrar hur det ska gå. Men skönt om vi får till det.

Hur ofta badar ni era barn? Varje dag? Vi badar Victor ungefär 2 ggr per vecka för att han dels har eksem och är rätt torr i huden och dels att de sa från början att en gång i veckan räcker. Fast nu är han ju större och dessutom svettas han ju, då borde han kanske badas oftare?

• Joyce

Maxie: Vi badar Erik varje dag. Mest för själva rutinens skull och inte för att det behövs. Sen så gillar han det verkligen också Men han har ju inga som helst problem med eksem eller torr hud.

• Joyce

och angående solkräm så har jag smörjt honom lite med bamsekräm (ja den farliga) när det inte gått att undvika solen. På föttera eller kinderna. Hellre lite farlig kräm än att bränna sig resonerar vi. Man får väl väga farligheterna mot varandra.

• Ma Lu

Hejhej! Lite svalare idag men jag får inget gjort iaf! Skulle göra en massa nytta idag både vid symaskinen och så skulle jag ringa viktiga samtal. Pytt!

Jag blir vansinnig när man inte ens kan lita på apotekets produkter Ni som träffat mig vet ju hur genomskinligt vit jag är så jag badar ju i solkräm varje sommar samt smetar in fräknige maken och barnen också! Och småbarn... alltid är det någon bit som sticker ut i solen Som V:s fötter. Det finns ju parasoller och också vita "myggnät" som har solskyddsfaktor, men hur bra funakr det?

Apropå bad och torr hud så vet jag att syrran alltid hade i massa babyolja i vattnet och det funkade fint! Men det "ska" man aknsek inte ha...

Best man tycker ha får respit när det gäller barnfriheten Äsch...ingen har väl dött av att det ligger barn och sover i ett hörn? Det är ju en grej med småbarn som är små och en annan sak med barn som går/springer och skriker mellan borden? Det är ju ett "stilval" brudparet gör och visst är det ju skönt med en vuxenfest - med risk för att någon uteblir pga barnvaktsbekymmer...

Joyce: Hur är det med din mamma? Blev lite orolig där när du först pratade om henne och sen försvann du Och hur är det med din gravida syster?

Hmmm, har fastnat i ett sug efter kolhydrater! Skulle kunna smälla i mig pasta dygnet runt Undrar vad kroppen vill med det... Sthlm marathon var ju redan

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Joyce

MaLu: Ja undra vad kroppen vill med det? Kanske liiite tidigt att börja kolhydratladda redan Men gott är det ju och då tycker jag att du får äta så mycket du vill

Det är sådär med mamma. Inte akut (som i att läggas in) men heller inte bra. Det lutar åt att jag och Erik åker dit ett par dagar nästa vecka. Med systern är det bra, har haft lite bruna flytningar av och till (jag hade ju också det) och nojjat järnet men de gjorde första vulet i fredags och fick se ett litet pickande hjärta och storleken var precis som den skulle. Så nu har de andats ut lite för tillfället iaf. Tills nästa nojja slår till

• Maxie

Ma lu: tack för tankar o synpunkter. Jo, vi har en massa olja i vattnet, sen smörjer vi in honom efter badet. Och för det mesta gillar han att bada. Fast vi måste vara två, han är så svårhållen. Skulle ha köpt en sån där grej som Joyce rekommenderade men dem har han vuxit ur nu så det är för sent.
    Jag är rädd att V inte ligger tyst och sover vare sig i kyrkan eller vid middagen, särskilt om han inte hunnit vänja sig vid höga och plötsliga ljud, skratt tex. I torsdags var vi på studentmottagning, maken och jag fick alternera mellan att umgås med de andra gästerna och sitta m V i en lugn vrå i huset, han bara skrek när han kom ut till de andra. Inte kul alls.

• jamis

Joyce: va skönt att det går bra för din syster! Hoppas de bruna flytningarna håller sig borta. Hoppas oxå din mamma blir bättre, låter som en bra ide att åka dit några dar.

Maxie: oj, jag hade nog tagit med mig adam på bröllopet. Han är ju så liten! vill de absolut ha BEBISfritt så får man väl hitta på en lösning. Kanske kan du stå med honom längst bak i kyrkan om han kan börja skrika.

Malu: kolhydratsladda låter bra! jag kan hjälpa till

zynk: åh va skönt att få sova till 7!

fisk: kul att kalaset blev lyckat

vi kom hem från norrland igår och njuter nu av det fina väddret i storstan. det blev hagaparken både igår och idag. Idag fick adam sin andra vaccination oxå och han har varit lite gnälligare idag, stackarn. Han väger nu 8190 gram och är 68 cm lång

• Idis 76
    GRATTIS TILL VÅRA TVILLINGTJEJER!!!
    ♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
Svar på tråden Visparnas tråd # 7