• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

MM: nej det är ju en kombinerad ligg-/sittvagn men jag tänkte att det blir roligare för honom att få sitta upp och se sig omkring. Kanske är jag för ivrig och har för bråttom...

Han är faktiskt allergisk mot alkohol, han har inga problem på det viset att han dricker för mycket (nå, väldigt sällan i alla fall). Men han nyser så det står härliga till, blir täppt i näsan, och dessutom har han Rosacea som blir värre av alkohol. Man kan slå vad om hur många sippar/klunkar han ska hinna ta innan nysningarna börjar...

• MallaMojs

Det är ju inte så skönt att sitta som en ostbåge kan jag tänka men kanske tycker han det är roligare att få se lite av världen... Så det är antingen fullt liggläge eller fullt sittläge som gäller? Då kanske du kan puffa upp honom i liggdelen?

Min moster och kanske mamma också är lite sådär, blir snoriga och nysiga av alkohol...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

Nja, det finns fyra lägen. Men jag får väl pimpa tillbaka den till liggvagn igen ett litet tag. Suck.

Just det, grattis Sid!

• zynk

Oj va konstig layout det blev på texten...

Herreg*d solen håller på att gå i mål.... moln. Och jag har inte hunnit ut - jo faktiskt har jag hämtat posten.

Vad gör jag här???

• MallaMojs

Det var ju sånna tunna lätta moln ju, zynk... Jag gick till centrum å shoppade lite, och barnen var tysta hela tiden och somnade sedan snällt *i chock*

Annars hade jag hoppats på en mysig kväll med lite firande att M jobbat sin sista dag på flera månader...hade fixat god middag och efterrätt, korkat upp lite vin (till mig då såklart ) men M bara tjurar. Tycker att min kalasplanering suger och att han inte alls fått vara med och bestämma trots att jag tycker att jag verkligen försökt kolla av med honom...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk
    MallaMojs skrev 2008-05-30 21:51:48 följande:
    Det var ju sånna tunna lätta moln ju, zynk... Jag gick till centrum å shoppade lite, och barnen var tysta hela tiden och somnade sedan snällt *i chock*Annars hade jag hoppats på en mysig kväll med lite firande att M jobbat sin sista dag på flera månader...hade fixat god middag och efterrätt, korkat upp lite vin (till mig då såklart ) men M bara tjurar. Tycker att min kalasplanering suger och att han inte alls fått vara med och bestämma trots att jag tycker att jag verkligen försökt kolla av med honom...
    Fy på M när du gjort dig till och allt. Han får en snigel på ögat av mig! Å jag blir riktigt ledsen. Så ska det ju inte bli när du fixat middag och allt. Hoppas hoppas han ångrar sig och inser sitt misstag och bjuder dig på sovmorgon och sen värsting-brunchen!!!! 

Små lätta moln... var det ju ja. GärdestadFundersam?

Vi höll på att få en sån där surkväll men så tog vi Alvi med på cykeltur och gungade o avslutade med en tur i skogen och sen bad men mycket bus. Ibland lyckas vi vända det. Jag tror vi skull behöva skriva upp en lista på bra saker att göra när det börjar bli surt. Man behöver liksom bryta trenden. Fast ofta orkar man ju inte riktigt.

Har alla fått solsting????

Natti natt!
  • FISK78

Tack för länken zynk... Nostalgisk

Tack för alla grattishälsningar till vår STORA prins Vi har haft en underbar dag på Skansen, jag, Mr D och Sid Jättefint väder och mysig dag. Sid fick både varmkorv med bröd och mjukglass, mums! Han sprang runt och hälsade på djuren och åkte flygplan och andra karuseller Sen kom mormor och morfar och morbror på kvällen och vi har ätit middag och Sid fick lite glass igen Nu sover han gott!

Sid var så glad för sina presenter, så söööööööööööööt!!! För att kanske ge er lite tips så fick han en trehjuling (cars) med pinne så VI STYR - jättesöt!, bord och stolar, böcker, skor, sandaler, dvd-filmer, duplolego, gosehund, bandyklubbor, kläder, väggdekorer osv osv osv.

Stora kalaset för nära och kära blir på söndag Ska bli sååååå mysigt och kul! Har dock bjudit ganska många... Men det blir bra!

Supernöjd med dagen Nu sitter vi i soffan och graviditeten gör sig påmind... Illamåendet har börjat komma...

• zynk

Fisken när jag var gravid somnade jag kl 18 i soffan... Vad gör du uppe??? I säng nu ! Skönt att höra att du mår illa .

Svar på tråden Visparnas tråd # 7