• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk
    Grattis

Cornelia och Izabella
           1 år          

• zynk

herregud va gnälligt det är här . usch jag får inte bli arg på min älsklimg som dessutom är förkyld. nå nu slutade hon när hon fick komma upp från matstolen till mammas famn .

babbel... var är ni? jag vill ha sällskap vid frukosten!

• Idis 76

Morron!!

Idag mår jag dåligt... jätte ont i halsen och feber men jag har inte tid med det!!!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Maxie

Oh, är det fölsedag idag mä, GRATTIS TJEJER!!!!! (Pekfingervals m bebis i famnen)

Fy vad jobbigt ni har det Idis. Hoppas astman växer bort så småningom. Bra att du står på dig så ni får hjälp!

Hej zynk! Kaffe?

Joyce: synd att festen inte blev så skoj. Själv fasar jag för att fixa barnvakt till ett bröllop i aug då maken ska vara bestman. Hur ska det gå? Kanske mammigaste tiden....

Själv har jag sen i lördags en mkt smärtsam nackspärr, inte skönt alls. Tips mer än vetekudde?

Men en sak är kul: jag tror att jag snart kan ta V i ergon, han kan sitta lite mer utåt m benen i famnen nu...

• Mirren

Grattis Izabella och Cornelia! Casimirs favvo-tjejer! (Han är svag för Alva också - ska erkännas).

Många kramar också till Malla - en riktig supermamma. Vad gäller sambons reaktion så tror jag att den berodde på att han är lite nervös för att sluta jobba. (Min pappa blev erbjuden förtidspension men avböjde, vilket min mamma och jag tror beror på att han då skulle vara tvungen att ta mer ansvar för hushållet. Kanske är det likadant för din sambo?).

Själv har jag haft en fantastisk helg. Stora C har hjälpt mig med avhandlingen och för första gången på mycket, mycket länge har jag inte ångest för den. Han har verkligen gått in för att samla pluspoäng eftersom han börjar nytt jobb idag - och vi båda är lite oroliga för hur det kommer att gå.

• Joyce

Stort grattis till Mallas fina tjejer!

Idis: Kramar till er, låter som ni har det jobbigt!

Mirren: Skönt med lite mindre ångest! Hoppas det kommer att gå bra för er även med Cs nya jobb

zynk: Hoppas du är piggare idag! Visst är det lite trist när man inte har någon naturlig barnvakt. Vår släkt bor ju inte här men mina föräldrar är inget att räkna med ändå. Ms mamma är ju verkligen engagerad och här ofta men det blir ju inte på samma sätt när det inte bor i samma stad tyvärr.

Maxie: Hoppas ergon funkar bättre nu. Barnvakt i augusti kommer säkert att gå fint, vem är det som ska vakta?

fisk: Kul att kalaset blev lyckat!

Tänk att det är ett år sen som ni började ploppa ur er bebisar! Vad tiden går snabbt Själv kräktes jag nog mest om jag minns rätt.

Jag har varit lite frånvarande ett tag, har varit så mycket med lägenhet och lånefix, jobb, mamma och så det fina vädret.

• zynk
    Joyce hon sov till 07!!! Tänk va olika det kan vara. Underbart!
    Men jag trodde M:s föräldrar bodde nära. Kul att mamman är engagerad iaf!

Nu pendlar jag mellan köket och trädgården oooooops nu vaknade A måste kila så hon inte hoppar ur vagnen!
  • Maxie

Joyce: ja ibland har man mycket runt omkring sig. Jag trodde aldrig att man kunde ha så fullt upp "när man bara går hemma hela dagarna". Barnvakt hade helst varit mina svärisar (konstigt nog, jag brukar ju inte uttala mig i så positiva ordalag jämt om dem), de skulle ha störst chans att "träna in sig" och låta V verkligen lära känna dem men de är tyvärr inte hemma. Nu erbjöd sig min svägerska igår, hon har själv en 11-månaders son och hon och hennes man är jätteduktiga med sin pojke. Det vore toppen och samtidigt känner jag mig tveksam till att lämna honom till nån, jag vill helst ha med honom till bröllopet. Jag undrar om nån skulle bjuda in nån till ett bröllop och sen förutsätta att man fixar barnvakt om barnet är så litet? Samtidigt kan jag förstå om man vill ha barnfritt. Får se vad som står på inbjudan, den borde rulla in vilken dag som helst.

Mirren: härligt med skön helg. Bra att du får hjälp, det kommer nog fixa sig för mannen också ska du se.

Just det, stor kram till Malla! Typiskt karlar. Och så sägs det att kvinnor är oberäkneliga...

• Joyce

zynk: Aaa skönt! Erik har också sovit lite längre (läs inte vaknat vid 5-6) de senaste dagarna. Hoppas på en trend Nope Ms föräldrar bor också där mina bor.

Maxie: Ja jag är lite kluven till barnfritt. Vet inte hur jag själv skulle vilja ha det om det var mitt bröllop. Festen vi var på i lördags så var det sagt i inbjudan att det var barnfritt och det blev jag först lite sur på... men å andra sidan så undrar jag vad jag tyckt om saken för ett drygt år sen. Jag vet att bröllop jag varit på tidigare så har små ammande bebisar varit ok att ta med sig, undrar var gränsen går? Svårt det där, de som bjuder in får ju helt enkelt räkna med att vissa inte kommer pga barnvaktsbekymmer men de kanske tycker att det är värt det?

Svar på tråden Visparnas tråd # 7