• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

Jam: stor kille! I klass med V juh! Jag får hela tiden påminna mig om att V är född en månad för tidigt för att inte jämföra honom med t ex Erik och Adam. Och ändå säger bvc att V följer kurvan jättebra...?

• FISK78

GRATTIS till C & I - underbara tvillingbrudarna blir 1!!! Så häftigt!!!

Har läst igenom och ser att Idis har det kämpigt med lilla T, vad jobbigt. Hur många öroninflammationer har hon haft? Kanske rör vore nåt, för Sid har det fungerat fantastiskt bra hittils!

Annars läser jag om killar som börjar bli stora Underbart!!!

Jag är dålig på respons, sorry men är TRÖTT...

Här är det ORO x 100 som gäller... Kan det inte bli vecka 13 snart!!! Imorgon ska jag till MVC för första gången iaf SPÄNNANDE! Kanske får göra UL oxå, kan man se hjärta i ca vecka 7 (6+0)????

• MaCool

MM: Grattis till tjejerna! Hoppas att kalaset gick bra.

Maxie: Jag tycker att det är självklart att du ska få ta med V speciellt om mannen din är bestman.

Mirren: TACK för levernas av korten! PUSS på dig

Här är det lite dystert, Min mormor dog inatt. Hon var gammal och dement men bodde hemma med min morfar, de hade precis fixat till badrummet så att det skulle vara lättare att duscha henne. Sedan trillar hon och bryter lårbenshalsen för en månad sedan, hamnar på sjukhus, och vägrar äta. Så det gick fort på slutet.

• Maxie

Åh så ledsamt MaCool. Beklagar. Min mormor dog i januari, hon var gammal men ändå är det sorgligt när nån som funnits i hela ens liv inte längre finns. Kram!

• Maxie

Nä, december ska det ju vara - annandag jul, 2 dagar efter vi kom hem från Lund, när vi trodde att vi skulle få lite lugn och familjelycka. Inte för att det spelar nån roll egentligen att jag råkade skriva januari...

• ProPPens

Hej!!

Grattis till tvillingtjejjerna som fyller ett idag!!!!

Kramar till MaCool!!!!

Är jättetrött idag, har varit med min mor i Trosa och vankat runt... Så nu orkar jag knappt hålla ögonen öppna.... Ska försöka orka med CSI innan jag somnar!! Återkommer nog imorgon, mellan sjukgymnast bm och försäkringskasseinfo...

Kram till er andra, både ni som mår bra och ni som har det lite kämpigt!!!!

Äntligen!! BF080706
  • MallaMojs

Inne en snabbis och säger hej och tackar för alla grattis. Kalaset gick fint (förutom att hon som har hand om nyklar och så var full när jag knackade på dörren efter 10 igår morse och så var det inte städat efter en studentfest kvällen innan ), tjejerna var glada och söta hela dagen och fick en massa fint!!!

Första dagen med M hemma är snart över och ja, inga kommentarer... Cornelia är fortfarande vaken och de brukar somna senast kl.20 *suck*

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk
    Maxie Alvi kör barfota och sen har jag just köpt en solkräm - säkert giftig OCH miljöovänlig. Aldrig kan man göra nåt rätt och sen har vi köpt en begagnad flytväst som A kommer sjunka med säkert . fast inte hellyhansen så det kanske finns hopp ?
    Vi badar ett par ggr/vecka till varannan dag. Fast nog skulle det behövas oftare. Läs: lata föräldrar. A blir lätt skitig det ska ju geggas med allt och nu är det krypa i trädgården också.... Vi smörjer med miniderm när hon verkar torr för att motverka eksem.
    Badolja funkade ju bra de först månaderna - sen blir det så hiskeligt halt. A vill gärna krypa eller stå i badet nu.
    Det där med att V är orolig med mycket folk: Jag tyckte också det var jobbigt ett tag - men sen vände det helt plötsligt. Nu har hon varit på begravning ( vid 5 månader) och 2 dop ( 9 resp 10 mån) och det har gått jättebra! Det är ju ett tag kvar till aug så då har han säkert tuffat till sig .

MaLu Sy OCH ringa viktiga samtal - det är betydligt mer än jag hinner på en vecka . fast sydde gjorde jag ju lite innan A kom. Det var skoj att längta tills A kunde ha de få projekt jag rodde i land. Nu har hon nog bara använt babynestet - kläderna vart inte så himla bra. Jo just - jag har faktiskt sytt ett par solhattar som jag försöker tvinga på henne nu.

Joyce Va skönt att syster fick se . Tråkigt med din mamma .

Hej Idis! Hur är det idag?

Fisk Vänta dig inget hjärta så hoppas vi att du blir överraskad. Håller alla tummar - du måste rapportera så fort som möjligt!
    Och du behöver inte responsa. Kan verkligen förstå om du är trött. Småbarnsmamma och nygravid - PUST!!!

MaCool Beklagar - usch va tråkigt med mormor! Oavsett om hon var gammal o dement -man saknar dem så ju. Och morfar - kan inte föreställa mig hur tomt det måste vara .

A leker med en fjärrkontroll som vi har till modemet så ibland tappar jag kontakten med er... Undrade just vad som hände. Skönt att jag hann se det så jag kunde spara mitt inlägg!
    Vad gör A uppe nu? Hon äter kopiöst med välling och sen kommer hon in i andra andningen verkar det som. "krama mig" säger Puppyn till henne och det gör hon . "det kittlas" säger han nu...

*mot sövning*
  • FISK78

Tack gumman, tummar behövs OROLIG, vet ju inte om det kommer att gå vägen eftersom det är så tidigt, men HOPPAS såklart!!!

Kram och godnatt

• Joyce

jag såg hjärtat i v 6+4 så helt omöjligt är det väl inte. Håller tummarna och hoppas på det bästa! Kram

MaCool: Tråkigt med din mormor!

Imorgon är det 6 mån koll på bvc. Får väl se om han blir godkänd

MM: Kul att kalaset blev bra!

God natt på er!

Ps. var är kerpet nu för tiden?

Svar på tråden Visparnas tråd # 7