• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Kerpet1

Halloj!

Ja vart tusan är fruppan??????

Maxie? ska inte du ta en buss till sumpan idag?
    zynk ska nog försöka vara spontan, och hon lyser ju inte grön nu så hon är nog på väg... vore kul!

• Kerpet1

Maxie, du har ju mitt nummer om du oxå vill va spontan... jag hänger nog inte vid datorn så länge till!
    Kram

• FISK78

Nu är det gjort... Sååååååå skönt!!!! Jag ringde och avbokade tiden till skräckläkaren på tisdag Förklarade ingående hur allt hade gått till på VUL och BM kunde såklart inte uttala sig om varför det blev så men känns skönt att ha berättat iaf

Så nu fick jag en ny tid till underläkare istället en vecka senare, passar perfekt eftersom jag då är i vecka 9!!! Nästa vecka skall jag ju ändå till Lucinakliniken

SKÖNT, då är det fixat!!!

• Maxie

Bra fisk!

Kerpan: tyvärr kan vi inte idag. Finns det utrymme för spontanitet senare i veckan? Ha så kul idag ändå zynk och Kerpet och Petter och Alvisen.

• Joyce

Hejhej
    Tillbaka efter en helg i stugan med havsdopp och allt.

Å jag hade gärna kommit till Kerpet idag men jag jobbar och sen åker jag och Erik norrut onsdag-fredag så det blir svårt att ses nåt den här veckan för mig. Men gärna veckan efter. Jag föreslår picknick i mina krokar. Jag bjuder om någon kommer hit och hjälper mig att bära ut det Vilken dag passar er då? Eller ska vi avvakta vädret? Annars kanske vi får ha innepicknick på golvet (eftersom jag nog inte har stolar till alla)

Angående bb-väskan. Använde nästan ingenting av det jag hade med mig. Bodde ju i nättrosorna och den vita skjortan . Kräktes ju massor på förlossningen så jag varken åt eller drack nåt av det vi hade med. Sen gick det ju relativt snabbt så tidningar var ju också onödigt. Att ha med kameran var däremot bra. Och eftersom det blev till att stanna 5 dygn hade nog M varit betjänt av mer än den ynka t-shirten och 1 par kalsongen som han hade med

MM: jag tycker att du är värd en sovmorgon/dag på annat håll! Så att du verkligen får sova. Jag tycker du ska kräva det!

• MaCool

Hejhej
    tog ca 20 min att läsa ikapp och snart vaknar väl isak eftersom han sovit snart 2h redan. Men jag måste ju bara säga GRATTIS till fisken- jag rös när jag läste. Och MAlu snart snart sitter du men en supersöt bebis i famnen. och angående packning så använde vi faktiskt allt jag packat ner och extra t-shirts till gubben fick leveras av första besökarna (samt deo till honom). Annars så tyckte jag det var skönt att efter några dygn ta på sig sina egna kläder (men vi var ju inne ifrån söndag natt till lördag lunch...)

Haha, famror ringde precis. Vi tappade bort Isaks supersöta elefant-sko på IKEA och nu hade hon fixat hem den. PUSS till engagerade farmödrar.

Träff? vi kan tisdag eller torsdag.

• jamis

Hej på er tjejer!

Hoppas ni haft en skön dag i solen!

Kerpet: Hur gick det idag? Fick du några att vara spontana ?

MaLu: Hoppas ni får en fin kväll och stund vid Elmas grav och firande av födelsedagen hennes!

Joyce: Det låter som ni haft en skön helg, men var det inte kallt i vattnet ? Jag åker bort på onsdag, ska fira student i Värmland och sen är vi bara hemma och vänder några gånger för att komma hem på riktigt 12 juli så jag kan tyvärr inte träffas nästa vecka.

Bra gjort FISK! Tänk att du är gravid, jag blir så glad när jag tänker på det och känner mig nästan lite gravid själv

zynk: va jobbigt att ligga och grubbla så Hoppas du kan sova bättre inatt!

Malla: Men suck! Klart DU ska ha sovmorgon!

Jag har njutit av dagen vid mälaren, ålstens torg, med en kompis och sen bara tagit det lugnt med Adam. Som att ligga på en filt vid mälaren inte är att ta det lugnt Adam var rätt så trött då och gnällde en hel del men efter att ha sovit så blev han go och glad

• FISK78

Gulliga ni är allihop... Jag tycker oxå fortfarande det känns konstigt att jag är gravid igen, vågar inte riktigt tro att det är sant Ni vet hur det är såhär i början...

Har ju jobbat idag och sen hängde jag och Sid på Beachcafé i Sickla, superskönt! Han sov och jag fick en stund i solen för mig själv och sen lekte vi i lekparken mm. Han är HELT underbar nu... Ni vet ju hur det är!!!

Däremot har Sid varit lite kinkig i några dagar och vi trodde direkt att det var öronen... Men nu vet jag, det är svullna små blåröda bollar i hans lilla mun, stackarn håller på att få kindtänderna. Jag räknade hans tänder idag, han har hör och häpna 16 stycken... Helt OTROLIGT! Men så var han snabb i starten oxå!

Jo, jag och Sid åker till mormor och morfar på onsdag em... Så jag kan bara imorn eller nästa vecka... Kerpan kunde väl inte imorn Nästa vecka kan vi på tisdag eller torsdag...

• MallaMojs

Har ni dejtat idag eller? *aaavis*

...här blev det en lite okoncentrerad session hos rådgivaren, men givande med lite läxa till nästa gång och sen sov barnen bara en halvtimme vardera på eftermiddagen, så vi har haft en tung läggning. Finns det något värre än övertrötta halvhysteriska barn??? Å Izabella vägrade ta nappen och dreglade som en tok - tänder??

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Tack för alla era hälsningar och tankar på Elmas dag! Jag blev så rörd när jag loggade in mitt på dagen idag och min gb var FULL med hälsningar från folk som också tänkte på Elma

Imorn lång dag med först bm och sen koll på SöS. Däremellan förhoppningsvis dejt med jam och Adam!

Återkommer framåt sen eftermiddag med rapport

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden Visparnas tråd # 7