• zynk

Visparnas tråd # 7

Maxie Usch va hemskt! Och va svårt att veta hur man ska "närma sig" en sörjande vän. Men ni känner ju varann så jag är övertygad om att hon säger ifrån om hon inte vill ha kontakt. En av mina vänner kom över några dagar efter att vi förlorade tvillingarna och det kändes så skönt. Annars upplevde jag att många tog avstånd. Blev dock väldigt glad av blombud från jobbet och bekanta. Så jag säger som maLu - blommor är aldrig fel.

MaLu IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii va spännande - snart får vi en ny bebbe här i tråden! Ba roligt att du var så mogen! Bishopscore 5 av 10 ? Pess skulle vara här . Bådar iaf gott inför fredagen. Färdknäpp på det så kommer det gå galant . *Skoja* det kommer gå galant hur som helst. Å va glad jag blir! kan vi ha nästa visp-träff hos dig då - vill snusa nyfödd...

MaCool
    Näää inte skulle nån sagt sådär till en man . Eller - just den mannen kanske just hade fått ett sånt påpekande och nu kunde han "ge igen" ?

Proppen Hängtuttar kommer du inte bekymra dig för än på några månader . Hoppas vi kan ses nästa vecka!

Jag bokar in tisdagen då!
  • zynk
    Ma Lu skrev 2008-06-10 22:58:17 följande:
    zynk: Vad behövs Pess till när du redan är expert 5 av 10 är alldeles riktigt! Eller, det var det doktorn sa men jag vet inte alls vad hon pratade omSka se om jag orkar hänga med er lite mer imorn för nu är jag bara mos i skallen. Natten
    Ha ha jag bara gissade . Det är 5 "variabler" man bedömer bl a mjukhet och öppningsgrad - och max 2p per "grej".  Låter himla bra iaf!!!

Jag sitter och försöker göra nåt av min blogg. Tänkte kopiera lite och kanske göra en bok att ge till Alva när hon blir stor - eller göra en ett-årsbok. Inser att jag borde lära mig mer "word". Redigera text är inte min starka sida!

Nä nu måste jag nog avbryta och sussa  innan A vaknar. Goooooooooood natt!
  • zynk
    Joyce hej hej ha det så skönt! Ses snart!

Maxie Va bra att du visar att du finns för din vän!
    Medan A sov bra på nätterna hade jag energi att göra en bok som blev klar till jul (från ifolor). Det var superkul! Vi har en sån "boken om mig" men den är inte särskilt väl ifylld. Det är väl alla föräldrars "å jag borde...". Hörde ett tips om att ha en kartong (typ skokartong) att lägga små handskrivna lappar i där man skrivit "första ordet" eller lägga ner första hårlocken etc. Så kan man fixa till en bok när man är pensionär .
    Tips på sulky: letar själv efter "den enda rätta". Undrar om man ska ha en superlätt paraply eller en stabil sittvagn . Eller både och . I senaste Vi föräldrar finns test på resevagnar.

MaLu jobbigt med svärisarna! Hoppas du o maken blir samt snart!

Malla Om du är neggo och född till att aldrig vara nöjd så har iaf inte jag uppfattat det så. Jag tycker inte du klagar mycket! Det finns betydligt värre (=jag ).

ÄÄÄÄ måste posta
    Fisken Grubbel över livet låter inte kul! Kram vännen ! Hämta energi hos mormor o morfar.
  • zynk

Ä va konstigt det blev... nåja

Maxie Epilator -ajajaja har aldrig testat men det låter ont. Skulle hellre föda barn . Har vaxat och det var ju inte kul! Nu får det växa fritt - bara nåt tag med hyveln ibland.

Proppen ja att köra inne i stan är inte kul. Det värsta är ju parkering. Hoppas du kan komma på tisdag!

M kom hem tidigt efter megaarbetspasset (bara jobbat 31 timmar) . Sen tog han A i vagnen och nu ikväll somnade hon i hans famn . Början på en god vana? *hoppas*

• zynk

Joyce Va skönt att flyget gick bra! Låter mysigt med duschen också! Alva älskar att duscha - jag kan aldrig duscha själv numera. Hon kryper in.  Hoppas ni får sova skönt inatt. Hur är det med mormor?
    Vi kommer gärna på tisdag!

Måste sova NU! Natti!

• zynk
    Ho hooo var är ni idag?

Vanilj Hej va kul att se dig! Låter mysigt med svensk midsommar! Hur är det med er alla?
    Maxie Lycka till med altan!

MaLu Tur att du inte kommer gå till v42 då ! Usch det låter kämpigt! Stanna på övervåningen vet jag - dator o toa o kyl (minibar?) o micro får mannen ställa vid sängen!!!!

vaken!
  • zynk
    Maxie vi verkar synkade idag Eller iaf A och V.

Tråkigt på vihps idag .

Är det nån som har lite extra tålamod - så tar jag gärna emot det idag !
  • zynk

Okej jag tackar för extra tålamod nu så får nu av mig vid matningen .

Alva är inte riktigt kry och så grinig. Piggnade till lite efter Alvedon (om det nu var det - hur ska man veta - ge mig en bruksanvisning !).
    Nu strålade hon till i alla fall. jag ska leka lite nu - då brukar man få lite energi (som ska gå direkt till V:s matning )!

• zynk

Okej Proppen asså där går gränsen -hellre en gnällig (fast just nu hemskt gullig och underbar ) bebis än foglossning .

Usch jag förstår om ni tycker jag är en hemskt gnällig morsa! Ni är min kanal och där jag kastar all skit tyvärr. Ska öva mig i positivt tänkande!

• zynk
    ProPPens skrev 2008-06-12 12:29:56 följande:
    Skulle göra samma val faktiskt!!! Tycker inte du är gnällig, dessutom får man vara gnällig!!! Det är ju jag med... Jag sa innnan jag blev gravid att jag ska minsann inte klaga, men se nu klagar jag mest hela tiden Det är ju därför vi är här för att klaga och finna styrka i varandra!!!!

Tack
    Förresten räcker det inte med att fålla ett underlakan? Jag menar det är väl ingen som ska titta på kanterna ändå - de ska ju vara invikta. *allt som kan förenkla livet köper jag direkt*

MaLu Den vägghängda - sitter den kvar än ? Du har väl lätt flugvikt annars så det är ju ingen fara!

Maxie Ja visst glömmer man fort - min graviditet var också bara alldeles alldeles underbar och jag satt bara och sjöng och klappade på magen .

jag tror knappast det kan vara skadligt med framåtvänd vagn. Och det märker man väl i så fall. Är det den där Lagercrantz som varit i farten igen? En sån liten sulky lär man ändå inte använda några längre stunder så då kan man väl få se lite av världen? Alva tycker oftast bättre om att åka framåt. Fast jag kan tycka att man gärna skulle vilja se henne bättre (=önskar lucka i suffletten).

Svar på tråden Visparnas tråd # 7