• zynk

Oj va konstig layout det blev på texten...

Herreg*d solen håller på att gå i mål.... moln. Och jag har inte hunnit ut - jo faktiskt har jag hämtat posten.

Vad gör jag här???

• zynk
    MallaMojs skrev 2008-05-30 21:51:48 följande:
    Det var ju sånna tunna lätta moln ju, zynk... Jag gick till centrum å shoppade lite, och barnen var tysta hela tiden och somnade sedan snällt *i chock*Annars hade jag hoppats på en mysig kväll med lite firande att M jobbat sin sista dag på flera månader...hade fixat god middag och efterrätt, korkat upp lite vin (till mig då såklart ) men M bara tjurar. Tycker att min kalasplanering suger och att han inte alls fått vara med och bestämma trots att jag tycker att jag verkligen försökt kolla av med honom...
    Fy på M när du gjort dig till och allt. Han får en snigel på ögat av mig! Å jag blir riktigt ledsen. Så ska det ju inte bli när du fixat middag och allt. Hoppas hoppas han ångrar sig och inser sitt misstag och bjuder dig på sovmorgon och sen värsting-brunchen!!!! 

Små lätta moln... var det ju ja. GärdestadFundersam?

Vi höll på att få en sån där surkväll men så tog vi Alvi med på cykeltur och gungade o avslutade med en tur i skogen och sen bad men mycket bus. Ibland lyckas vi vända det. Jag tror vi skull behöva skriva upp en lista på bra saker att göra när det börjar bli surt. Man behöver liksom bryta trenden. Fast ofta orkar man ju inte riktigt.

Har alla fått solsting????

Natti natt!
  • zynk

Fisken när jag var gravid somnade jag kl 18 i soffan... Vad gör du uppe??? I säng nu ! Skönt att höra att du mår illa .

• zynk

Kväll!

Oj oj här är en som ligger efter med sömnen (känner ni igen min klagosång -  jag börjar tröttna på mig själv nu).
    Alvi blev förkyld igår, snorig o hostig. Natten tillbringade hon tätt intill mig och stackaren har svårt att andas med allt snor. På dan har hon varit pigg men nu ikväll vaknar hon och är alldeles täppt. Jag som har hånat näsfrida eller vad det heter - kanske ska tänka om?
    Nåväl det går över

FISK va kul att partyt blev lyckat!

MaLu/Propp Jag hoppas ni har luftkonditionering i denna värme (fast vem har sånt ).

Joyce tråkigt med okul fest. Ni kanske kan se det som en övning med barnvakt ändå. Kan säga att vi har låång väg att gå innan barnvakt kommer på tal. Mor-farföräldrar som har tät kontakt med Alva sökes! Vi ska försöka utbyta tjänster med föräldragruppen här .
    Grattis till första doppet - jag är helt impad - badkruka som jag blivit.

Idis Usch va jobbigt med sjuk T! Och ändå värre när man inte får stöd och gehör. Och sen har ni ju lååångt till sjukan också . Bläääää. KRaaam!

Natti!

• zynk
    Grattis

Cornelia och Izabella
           1 år          

• zynk

herregud va gnälligt det är här . usch jag får inte bli arg på min älsklimg som dessutom är förkyld. nå nu slutade hon när hon fick komma upp från matstolen till mammas famn .

babbel... var är ni? jag vill ha sällskap vid frukosten!

• zynk
    Joyce hon sov till 07!!! Tänk va olika det kan vara. Underbart!
    Men jag trodde M:s föräldrar bodde nära. Kul att mamman är engagerad iaf!

Nu pendlar jag mellan köket och trädgården oooooops nu vaknade A måste kila så hon inte hoppar ur vagnen!
  • zynk
    Maxie Alvi kör barfota och sen har jag just köpt en solkräm - säkert giftig OCH miljöovänlig. Aldrig kan man göra nåt rätt och sen har vi köpt en begagnad flytväst som A kommer sjunka med säkert . fast inte hellyhansen så det kanske finns hopp ?
    Vi badar ett par ggr/vecka till varannan dag. Fast nog skulle det behövas oftare. Läs: lata föräldrar. A blir lätt skitig det ska ju geggas med allt och nu är det krypa i trädgården också.... Vi smörjer med miniderm när hon verkar torr för att motverka eksem.
    Badolja funkade ju bra de först månaderna - sen blir det så hiskeligt halt. A vill gärna krypa eller stå i badet nu.
    Det där med att V är orolig med mycket folk: Jag tyckte också det var jobbigt ett tag - men sen vände det helt plötsligt. Nu har hon varit på begravning ( vid 5 månader) och 2 dop ( 9 resp 10 mån) och det har gått jättebra! Det är ju ett tag kvar till aug så då har han säkert tuffat till sig .

MaLu Sy OCH ringa viktiga samtal - det är betydligt mer än jag hinner på en vecka . fast sydde gjorde jag ju lite innan A kom. Det var skoj att längta tills A kunde ha de få projekt jag rodde i land. Nu har hon nog bara använt babynestet - kläderna vart inte så himla bra. Jo just - jag har faktiskt sytt ett par solhattar som jag försöker tvinga på henne nu.

Joyce Va skönt att syster fick se . Tråkigt med din mamma .

Hej Idis! Hur är det idag?

Fisk Vänta dig inget hjärta så hoppas vi att du blir överraskad. Håller alla tummar - du måste rapportera så fort som möjligt!
    Och du behöver inte responsa. Kan verkligen förstå om du är trött. Småbarnsmamma och nygravid - PUST!!!

MaCool Beklagar - usch va tråkigt med mormor! Oavsett om hon var gammal o dement -man saknar dem så ju. Och morfar - kan inte föreställa mig hur tomt det måste vara .

A leker med en fjärrkontroll som vi har till modemet så ibland tappar jag kontakten med er... Undrade just vad som hände. Skönt att jag hann se det så jag kunde spara mitt inlägg!
    Vad gör A uppe nu? Hon äter kopiöst med välling och sen kommer hon in i andra andningen verkar det som. "krama mig" säger Puppyn till henne och det gör hon . "det kittlas" säger han nu...

*mot sövning*
  • zynk

Firren

Nån som vill ha en pigg 10månaders att leka med ett par timmar??? Utlånas gratis . Återlämnas utmattad!

Hur kan man bara klaga på att de är pigga och glada? Fy mig! Jag minns att jag tittade in i några trådar när mammorna bara klagade på sina barn o hur jobbigt det var och tänkte att "så ska jag aldrig bli". Och se - här sitter man nu. Jag har ändrat mig på rätt många såna där "så ska jag aldrig bli- punkter". Lite dåligt samvete men jag har nu gått in för "allt som gör livet enklare". Majsbågar o andra mutor, barntandkräm, vällingdoserare, somna vid bröstet (det var tider ), vyssan lull-tassar, burkmat (vad vore livet utan det?)...

Svar på tråden Visparnas tråd # 7