• zynk

Visparnas tråd # 7

MaCool Bök och lek i sängen på morgonen känner jag igen . Funderar på att skaffa grindar til sängen alt ha madrass på golvet för somnar jag = Alvis på golvet... Fotboja kanske vore nåt?
    Vi har en liten väska eller påse med leksaker i  som plockas upp till sängen när A vaknar . En variant på AnnaW:s ensamlek.

• zynk

Va vem är det som har svart bälte??? I vad?

Onsdag vinner! Sorry Proppens men när badar du? Kanske kan klämma in oss också. Och MaLu du har väl inte så långt att åka så du hinner nog hit.
    Joyce Ho hoooo var är du? Kerpan hallååå kommer du? Pessan tänker jag inte tjata på och inga pizzabullar blir det heller - men väldigt trevligt sällskap!
    Vi skippar väl Fruängen och promenad så får ni tar er hit bäst ni vill .

Jag skriver (igen) adressen i gröttråden. Vilken tid? Från kl 11?

Vi är på väg till landet och återkommer söndag kväll. Ha en himla trevlig helg!

• zynk

Ja förresten om nån inte kommer åt gröttråden så hojtar ni förstås!

• zynk

Hej hopp!

Hemma igen efter en helt tokig jorden-runt-resa (jo vi hann två varv!).

Malla kom när ni vill! Vi vaknar väl 04.00 .

Joyce Väkommen hem! Får jag skylla på amningshjärna att jag inte kom på vart du var?

Mamsen Men va läskigt med reaktionen! Ska genast beställa hem lite adrenalin .
    Va skoj med din nätvän! Minns hur skakis jag var när vi sågs första gången! För er andra: Det var på midsommar för 2år sen och jag såg Mamsen vid midsommarstången. Och tänkte att jag kan inte bara gå förbi. "Är du en hoppfull kämpe?" frågade jag - och det var hon ju ! Då hade M precis blivit gravid.

Äsch måste fixa- återkommer!!!!

• zynk
    Fisken Oj vilken jobbdag . Hoppas du fått vila upp dig nu.

MaLu prinskorvssömn . Hoppas hostan ger sig snabbt!

Idis Bra idé att fira varje dag!!!

proppen Synd att vi inte fick till dejten men det blir ju fler tillfällen.

Jam Va kul att allt gcik bra på stora dagen. Inte lätt att komma ihåg vad alla ska äta!

Kerpen Ska ni tapetsera med Petter-bild ?
    Visst blir man grav-sugen! Jag ser stora magar överallt men vet inte hur jag skulle fixa den där första tröttheten (känns förresten som om jag har den nu ). Men tänk att få gå och puta med magen och klappa på den .

Idag ska jag besiktiga bilen - med Alvi ... Får se hur det går? Kanske går fort om hon ilvrålar . Ingen AC i bilen heller - lär vara sådär härligt varmt och skönt!!!
  • zynk
    malla det är öppet hus här på onsdag från morgon tills solen går ner . Vi har en stor dubbelsäng !

Joyce: jag tänker skylla på amning läääänge!!!
    Usch va tråkigt att din mamma är dålig!
    Förstår att det känns läskigt med barnvakt. Men jag tror det är jättebra att "öva sig". Klart det kan bli så att han skriker - då får vi hoppas att farmor låtsas som ingenting - för som du säger kommer E inte få några men. va bra att de varit tillsammans mycket nu innan.
    Det låter inte så troligt att det beror på gröten när E vaknar sådär tycker jag. A gör samma sak. Det är skit jobbigt när de bökar sådär på morgonkvisten! Tror det kan ha med ljuset att göra - eller så är det den åldern. Mamsens B var sådär en period också. katrinplommon lär nog bara göra honom ännu pruttigare.
    Va duktig du är som tränar. På morgonen dessutom! Bra start på dagen.

Idis Jaaa jorden runt=Roslagen . Herregud vilken logistik med 4 vuxna och 3 barn (5 mån, 10mån, 2½år) och båtupprustning mitt i allt. Och va mycket prylar man behöver för en helg .
    Va skönt att M kommer hem hoppas du får vila lite!

Bilen gick igenom! Och A höll sig ganska lugn. Fast hon blev lite förvånad när en främmande karl hoppade in i bilen och hissade upp oss iluften . Egentligen var bromsarna bak inte helt ok men jag sa at vi aldrig använder bilen (dessutom var det bara ombesiktning på frambromsarna) så han förbarmade sig. Nu ska vi sälja skrället och bara använda vår andra bil. Kanske köpa en sulky för pengarna ?

Solen skiner och vi måste UT nu!
  • zynk
    Minna72 skrev 2008-05-26 15:59:30 följande:
    MaCool, sa de inget på mvc om det där med tillväxten, dvs att hon kanske borde kolla upp det? Jag tycker hursomhelst att du agerat som en bra vän som peppar din vän att kontakta en läkare! Zynk, gillar din "bortförklaring" men jag sa at vi aldrig använder bilen och att besiktningsmannen då lät den gå igenom. Kanske följande ägare heller inte kommer använda bilen?
    he he jag SKA inte sälja den till vare sig nån visp eller Minnatjej !!! Faktum är att jag sa till killen att jag skulle köra lite rally med bilen nu . Detta för att bromsarna ofta kärvar när man kör (o bromsar) för "fegt". Han sa att bromsarna brukar vara bäst på unga killars bilar.

MaCool Förstår att du blir orolig för din vän. Var det mag-kurvan som dippat? Det brukar ju vara väldigt svårt att säga nåt om tillväxten mha bara magkurvan. Jag hoppas o tror att BM skulle rekommendera en extra koll om det var någon risk. Berätta gärna hur det går. vi håller tummarna! Förresten magkurvan brukar ju gå ner när bebisen sjunker ner i bäckenet på slutet. Men man måste ju ha hela bilden (=patieneten )framför sig för att kunna säga nåt.

Måste leka lite kurragömma nu - återkommer!
  • zynk
    Gomorron!

Ja tack mera kaffe tar jag gärna!

Efter att ha jagat A krypandes så hon kiknade av skratt ville hon inte alls sova igår kväll. Jättejobbig nattning...
    Men....

Solen skiner som sagt och vi åker nog in till stan för att träffa en kompis. Kanske slå sig ner på en filt nånstans?
    Igår testade vi cykelsitsen. Å va skoj! A tittade sig omkring och var väldigt intresserad men det var lite för spännande för att skratta ännu. Jag är mest rädd att hon ska trilla ur så jag väntar nog med längre turer tills M kan följa med. Nån annan som cyklat? Jag saknade ett midjebälte. Nu är det bara ungefär som på babyskyddet - två axelband som knäpps i grenen. Jag tror hon kommer krypa ur det .

Kerpan Klart dina ben är bästa stödet! En aning irry bara men ganska gulligt . Ställer han sig upp helt utan stöd?
  • zynk

Morsning Malla!

Låter så kul när du berättar om vad twinsen hittar på ! Det blir nog jättebra att ni ska cykla båda två - så kan ni ha koll på "varandras" unge. Som sagt känns det lite läskigt att inte kunna se bakåt vad som händer. backspegel ...

*mot första luren*

• zynk
    Maxie tråkigt att ni inte kommer - men jag förstår att det känns jobbigt att ta sig hit. hur ska vi göra för att få träffa dig och V ? Ses inne i stan? Picknick? Klura lite på det för jag vill träffa er snart igen!

Fisk Va kul det låter med Siddan som går i affären - stora killen !

Malla Får du nåt sällskap från Stuvsta? Tror kanske nån mer åker pendel .

När ska vi säga i morgon? 11 - 12??? Mig spelar det ingen roll. Vi behöver inte ens säga nån tid. Ni har ju mitt nummer och trädgården är öppen . Vi kanske kör på pastasallad trots allt eller typ mackor ? Kerpet hjälp mig komma ut ur pastasalladsträsket!!!!

*mot bajsblöja*
Svar på tråden Visparnas tråd # 7