• zynk

Visparnas tråd # 7

Maxie förresten - va fin V är! En riktigt charmis. Hoppas vi får ses snart! (Kollade in gröttråden)

Jag frågar igen hur ni har det nästa vecka?! Ni är välkomna hit - måndag, onsdag, torsdag eller fredag.
    FISKEN vi vill ju höra ALLT om hur du mår och hur tankarna går - live!

Natti tjejer!
  • zynk

Hoppsan nu när jag läst klart är det dags för Perelli... HEJA HEJA!

• zynk

Jag är sugen på att vara gravid men kan nog vänta lite till på nr2... Men man har ju inte så lång tid på sig att fundera. Ni är ju rena barnrumpor jämfört med mig - förresten hjälp är jag äldst i tråden kom just på att det kan vara så . Äsch jag tänker aldrig på åldern när vi träffas men ibland slår det en. Om vi inte fixar en bebis till med frysisarna så får vi ju skynda oss på om vi ska göra fler färskförsök. Fast först ska vi nog styra upp vårt liv och samliv .

Maxie Från T-banan är det 2 km promenad (eller buss). Så svårt är det inte men du bor ju på "fel" sida om stan . Klart du ska komma!!! Jag kanske kan hämta er vid T-banan för nu har vi babyskyddet ledigt.

Fisk Jag vill också snacka gravsymtom! Har du  än ? Du såg så himla glad och pigg ut sist så jag borde ha förstått att det var nåt...

Jam va härligt det låter med Hagaparken! Har A sprattlat naken nu igen ? fast det kanske var lite svalt idag. Förresten va go han är! Han verkar så tillfreds! Och lugn - inte som de andra yrvädrena.

MaLu Jag kan ta den sista månaden också . Bara du går upp vid 4-5. Sista veckorna vaknade jag alltid för tidigt och var tvungen att gå upp. jag tror det var menat som en övning inför vad som komma skall .

Xena Heeeej va kul att du tittat in ibland. KRAAAAAM!

Proppen Söder om söder bor jag. Har du bil är det lätt som en plätt.

Men det kanske inte är lätt osm en plätt att hitta en dag som passar:
    Dejt hos Zynk
    Månd 26/5
    Onsd 28 FISK Mirren
    Torsd 29 Proppens
    Fred 30 Proppens

Blev det rätt? Fyll på!

• zynk

Förresten jag måste fråga er: Hur gör ni när era små liv vaknar på nätterna? Går era karlar upp? Hur får ni bebbarna att somna om?
    Här har det bara varit jag som gått upp. Det är ju för att jag ammat men snart måste M också kunna gå upp för jag pallar inte att inte få sova på nätterna.
    Inatt var Alva vaken mer än en timme. Jag försökte "söva" henne i famnen , amma, vagga i sängen. Hon höll på att somna men piggnade till igen. flyttade till vår säng och "ger upp" - ammar igen men NEJ hon bökar och gnäller. Vid det laget är jag riktigt irriterad på att M bara kan sova bredvid. Klockan är nästan halv fem. Så jag ropar "hjälp - gör nåt!" lämpar över A och vänder mig om. Då börjar han sjunga för A och hon somnar nästan direkt .
    Det är inte skoj när de är vakna kl 04!!! Vakna - amma och somna om känns som en baggis i jämförelse...  

• zynk

Ho hooooo

endast tomte.. hm jag menar Pess, är vaken (=grön)
    Har ni andra ett liv???? Eller sover ni eller kollar melodifestival?
    Äsch jag går och sussar då

natti natti!

• zynk

Nääääääääääääääääääääääääää nu skäms jag Mamsen!!!! Fast du är ju så ungdomlig så det var ju därför jag tänkte att jag var äldst ! Pust nu är jag lättad .
    Du vet att du tillhör oss .
    Usch va sent du slutar jobbet. Men inte långt kvar nu va?
    Jag ringer och  om det blir outhärdligt. Kan jag ringa vid 03.30 ????

Malla Då har ni jämställda nätter iaf då?! Nä jag tror nog du får dra största lasset ändå. P till Stuvsta går ju men promenaden blir längre än från Fruängen. Tanke: Vi kanske ska träffas i F och ta en gemensam promenad hem till mig? testa nåt nytt? Tänk att vi aldrig promenerat - det var det jag trodde man skulle göra hela tiden som mammaledig...

Smileyfreak så nu har jag botat mig lite

Måste varna för en sak: Hittade just A med en bit av en trasig ballong - lagom stor att fastna i strupen .
    Förresten hon SOV mellan midnatt och kl 06 !!!!

• zynk
    Pess Precis sådär var A igår natt. Skrek otröstligt och man fick ingen kontakt med henne. Jag tror inte hon var vaken. Svårt att veta hur man ska göra!
    L kanske börjar bli torr . Hon har ju kissat, om än lite - snart kommer blöjan va tung igen ska du se. Och pigg är hon ju. Fundera på det istället! (Lätt sagt!)

Maxie skönt med bra natt ! Oroligt med ringen - men samtidigt tror jag inte en ring kan vara farlig. Jag menar man kan nog inte kvävas iaf!
    Allt är relativt. Det som inte är livsfarligt börjar kännas mer och mer ok här. Det händer så mycket nu att man får välja vad man ska oroa sig för ... Sand, jord, sot, klämma fingret, suga på toaringen - heeeelt ok .

He he är det nån mer som tycker det är bökigt att gå på toa - det är ju så himla intressant att se vad som händer i toan när man sitter där !

Mirren va bra att du får så mycket hjälp av stor-C! Och kul med energiska killarFundersamFlört!

Vi ska till Roslagen över helgen så jag boooorde städa och packa (en mindre jorden-runt-resa ju!) men det är mycket roligare att snacka med er ju! Och A soooover .
  • zynk

Ojdå - det kanske inte minskade din oro direkt Maxie - ibland är jag inte så "psykologisk".
    Visst är det skönt när man får sova en stund på morgonen. Jag tror M tycker det är lite mysigt att ha A för sig själv på morgonen en stund innan jag kommer och "lägger mig i"... Jag hoppas det iaf för det ska bli mera sådana mornar !

• zynk

Förresten har min kära vän Desideria namnsdag idag. Känner ni henne????

• zynk
    Pess skrev 2008-05-23 10:03:00 följande:
    L har kissat massor Nu ska jag hem till svärmor Puss
    ÅÅÅÅÅ styrka styrka styrka!!! Puss på dig me!
Svar på tråden Visparnas tråd # 7