• zynk

Visparnas tråd # 7

ja just det var är du Kerpan???? Ho hoooooooooo

• zynk

Morsning!

Maxie och tack för ! Verkar knepigt med snorre och blöjaFundersamSkrattande.
    man blir inte sjuk av kyla - inte ens "blåskatarr" kan man få av nedkylning. Det är ju bakterier som orsakar sånt. Så kalla fötter är mest obehagligt men inte farligt. A hade det ett tag - då körde vi strumpor eller pyamas med fötter ett tag. Nu sover hon näck .

Efter en seeeeeen nattning somnade a för att sen vakna när vi gick och la oss. Och komma till oss. Hon har sovit ganska bra men jag är lite stel.

• zynk

Nackspärr kan man väl få av kyla däremot... Närå det är nog också en myt. Fast det är nog mer Fiskens område. Men fy va jobbigt! Massage av mannen måste du kräva!
    Förresten undrar om inte vi kan fixa med värmepumpen också så det blir kallt? Känns väldigt avancerat!

• zynk

Men FISKEN vännen ! vad sa läkaren om det då? Vad trodde hon då? Sa hon att det såg illa ut eller var det för tidigt att säga? Det är ju så många som varit tveksamma efter första tidiga VUL och där det sen gått finfint! Hoppas hoppas hon bara var osäker/otydlig/okunnig/knäpp!!! Största kramen! Låt 2 veckor gå fort fort fort!

MaLu Nä vadå Alva är torr sedan flera månader .
    Usch jobbigt att inte få sova. Jag tror det är en förberedelse på vad som komma skall .
    Voltaren; Passerar över i bröstmjölk i mycket låg grad. Barndosen uppskattas till högst 0,7% av moderns viktjusterade dygnsdos. Inga negativa effekter på ammade barn har rapporterats. (från janusinfo)

• zynk

Å nu får hon komma och rapportera, Fisken!

Caribe va glad jag blir att du kommer hit. Och 5:e IVFet gillt är ett vida känt talesätt!!! Vi måste få tillskott här i tråden nu ju! Hur mår du?

Alvi har soooovit inatt. Och när jag vaknade och undrade vad som hänt vid 06 så låg alla tre familjemedlemmar i varsitt rum . Mannen hade sån hosta att han inte ville störa utan la sig i arbetsrummet. Sen kröp vi ner allihopa i storsängen och mös .
    Jag fick lite energi för mamma var här igår och umgicks med A. Det var så trevligt och roligt. Och skönt att kunna lämna A i trädgården utan behöva kånka in henne varje gång man själv skulle in o hämta nåt. Nu leker hon hinderbana mellan mina ben, bords- och stolsben.

• zynk
    FISKEN Å vad glad jag blir!!!! Suveränt! Njuuut nu! Proggisar har jag inga tyvärr.

Efter 10½ månads väntan på mensen samt att jag haft fosterrörelsekänslor (Malla visst hade du också haft det?) började man fundera på om man kan bli gravid utan sex (jo det vet ju vi ). Men idag kom den: mensen! Blandade känslor - har ju varit himla skönt att sklippa men å andra sidan är det väl dags att återgå till det normala med allt vad det innebär.
  • zynk

MaLu va skönt att allt såg bra ut! Klappa magen från mig! Man blir onekligen lite avis på att du kommer ha en sån liten snuttis snart .

Pessan Hur är det med dig och L?

• zynk
    Pess skrev 2008-06-05 19:52:18 följande:
    Hurraaaaa för Fisk, glada nyheter Nja, det där stämmer faktiskt inte, det finns MASSOR av erfarenhet i den "vanliga vården" Men otur kan alla ha (och det är ju inte heller försvartbart egentligen)Tittar in från ett soligt och skönt skåne
    Ja det är inte så smart sagt av en läkare att "de kan ingenting". Du Mirren lär väl aldrig få förtroende för "det allmänna" efter att ha hört det. Det finns rötägg lite här o var - oasett offentlig eller privat eller IVF eller "vanlig" gyn. Vi gick privat först men efter en dundertabbe bytte vi till den offentliga vården o har för det mesta haft jättebra doktorer.
Svar på tråden Visparnas tråd # 7