-
-
Proppen Jag tror det är den längre jag har (den är låååång) och grön är den. Man kan säkert ha den i 2år. Fast en vävd sjal är nog bättre när de är tyngre. Nu vill inte A sitta i sjal nån längre tid så jag använder den inte. Men den var suverän tidigare. Hade ofta den när jag åkte in till stan med T-bana så slapp jag böka med vagn (bra i rusning!). Sen hade jag den med i vagnen för de tillfällen då A vägrade åka vagn.
Idis Va kul med nya butiken! Jobbar din man också där? Nyfiken på om den ligger i "mina" trakter? Ska ni vara hemma i sommar? Vi är där uppe en vecka i juli och 1½ i augusti. Vi måste ses! Du kan få styla mig som knappt tagit mig ur gravidkläderna
.
Mamsen Varmaste kramen - usch va trist att det skule bli sådär nu. Inför sommaren o semester när ni skulle njuta o LEVA
.
A har börjat bita mig i tutten
. Jag reagerar instinktivt med att bli väldigt arg. Ni som känner mig vet att jag är agressionshämmad
så det är svårt för mig att acceptera att jag får såna känslor för min underbara dotter. Men det hör väl till. Alla känlsor blir väl 100ggr starkare när det gäller ens barn? Kanske ett sätt att sluta amma. Hon somnade till slut i gungstolen - och då kan man sitta och gosa lite extra. Så mysigt när de sover i famnen
.
-
He he Alva brukar ligga och peka och leka med bröstvårtan - och så skrattar hon åt den. Som om den vore hennes kompis
- inte länge till kan jag säga
!
Malla Uj då blåmärke
. Jag skulle bli galen. Så illa har det inte varit här. Oftast är det när hon är trött och sprallig - då kan hon liksom inte riktigt "behärska" sig. Å så är det jätteskoj när jag blir arg...
Har karln vaknat än - eller fastnade han på soffan
??? -
Va du e duktig som orkar hålla på med sånt! Heder till dig.Kerpet1 skrev 2008-06-23 22:37:45 följande:Proppens! Du har mail!!!! Hoppas du kommer på fredag!Själv har jag varit på styrelsemöte i TRE OCH EN HALV TIMME!!!!!Så nu måste jag skriva protokollet när det är i färskt minne... bläääääääääääääääääääääääääääää! -
Oj oj svår sövning inför morgonluren här. Tänk att det kan vara sååååå plågsamt att somna
. Alva vaggades i gungstolen - konstant gråt - och sen vagnades hon till slut till sömns i vagnen (faktsikt var hon tyst då).
Jag tycker det är så svårt - men det kan ju inte vara så hemskt (för henne alltså) när man ändå har henne i famnen. Hon verkar protestera mer i famnen än vagnen.
Man får försöka koppla bort lite och sjunga vaggsånger HÖGT
.
Tips på vaggsånger? Jag gillar den där om vargen i Ronja rövardotter men den börjar bli tjatig.
Mirren Skönt att brösten får vara ifred. A har inte fattat att bitandet kommer leda till att hon komer bli tuttlös snart
. -
Joyce Aha det kanske är för att jag tvångsammar A som hon bits
.
Alvi bits inte heller på nätterna som tur är.
Jag skulle gissa att E kommer äta mer när du slutar amma. Jag tyckte det var sk*tjobbigt med maten innan hon fick magsjuka - då löste det sig liksom... Hon blev väl hungrig efter den.
Jag kan inte heller texten till varglåten - men spelar det nån roll???
Mirren C låter som Alvi - hon vill också alltid ammas. Och somna vid tutten. Men man blir ju så fasligt låst. Snart ska jag börja jobba och då vill jag ju att M ska kunna ta nätterna. Han kan ju få henne att somna men det blir protester.
A är uppe och rafsar i näst översta lådan i köket
. Jisses va fort det går. Vi måste barnsäkra!!! Det känns som om jag sagt det i 9månader eller så nu. Jag ingen komma och göra mitt hem säkert? Bokhyllor - guuuu så trist att borra fast dem.
-
Nä ska du jobba redan på fredag??? Men grattis till jobbet ändå!
Jag har som tur är kunnat göra det mesta som har med FK att göra via nätet. Telefonkö är ju inte kul - speciellt nu när man aldrig vet om man kan prata sen när de väl svarar. Man kanske skulle skaffa headset? Eller en assistent
? -
Vad gör ni på mornarna nu för tiden???? Halllåååååååå! Kaffe till folket!

Joyce Jobbigt med tröttheten! Ibland behöver man ju bara vara hemma. Jobbar du mycket nu? Är det inte tufft att amma på nätterna när du jobbar? Jag undrar hur man ska sluta amma - det får nog blir M som får ta kampen - iaf på natten för då vill A bara ha tutte om jag tar henne. Hur nattar ni annars? Minns att E somnade själv ett tag, eller minns jag fel?
Propp Förstår att du vill ha en "egen" sjal. Hur går det med nålarna? När har du BF?
MaLu Det låter som om S äter effektivt då hon äter. Det bådar gott tycker jag. Hon är säkert trygg och mätt på nätterna och då vill man ju sova = bra betyg till mamma
.
He he ja inte trodde man att man skulle bli en sån där bajssnackande morsa
. Men visst är det intressant
! A har suttit på pottan två gånger och sen bajjade hon i ren och torr blöja... Nåja man kan inte tajma det jämt. Jag trodde heller inte vi skulle börja med potta så här tidigt (hånskrattade ju åt EC - elimination communication
)... -
Oj oj här var det aktivitet
. Vi springer om varann idag tror jag...
Ska läsa -
Mamsen Skönt med kort dag. Det är du värd
. Undrar varför B är såååå intresserad av datorn
han kanske brås på mor sin
.
Maxie Oj vilken bra läggning ni har. Och va bra att V inte somnar vid bröstet - det kommer ni ha igen framöver!
Grattis till handklapp
visst är det roligt när de lär sig nytt!
Kerpan Jag ska leta efter en leksaksbutik - återkommer!
Grattis Xena!!!! Å va roligt! Välkommen hit
. Äntligen en elefantgraviditet
.
Joyce Klart mannen ska få lida lite på natten också
. Men hur ska man kunna sova själv innan A lärt sig somna med M? Jag hör ju minsta knyst. Så svårt att höra det.
Tänk va bra vi har det som kan ventilera bajs och sömn och annat viktigt
! Orkar man inte höra är det ju bara att läsa nästa inlägg
(fast Joyce jag läste din sömnuppdats OCH alla bajshistorier!).