• jamis

Visparnas tråd # 7

Just ja, jag hämtade oxå mina kort idag och va fina de blev! Är SÅ nöjd! Kan berätta att MaLus kort oxå blev supersnygga!

Joyce: Precis. Det är ju först när något blir jobbigt som man gör något åt det. Nu njuter jag av att ha lilla Adam sovandes i min armhåla och lägga upp sina ben på mina när han sover. Hade jag inte kunnat sova pga det så hade vi ju självklart gjort något åt det

Imorgon åker vi till Värmland på student och flänger runt till olika ställen i en månad för att sedan landa i sthockholm och ha hela 5 veckor semester kvar tillsammans Underbara sommar!

• jamis

Men MaLu, det är ju jättebra - öppen drygt 3 cm! Det kommer gå bra på fredag! Och även om du inte vill ha EDAn så är det ju skönt att den finns där ifall att den verkligen behövs. Jag ville inte heller att folk skulle veta om att jag blev igångsatt så jag tycker INTE att din man ska berätta det för svärisarna om du inte vill det.

Maxie: Usch va hemskt med din vän Jag tycker visst att en blomma är bra, sen hade MaLu väldigt bra råd tycker jag.

• jamis

Hej hej!

Vi är hemma och vänder i stockholm en snabbis Tänkte bara berätta att Adam vände sig igår, åt båda hållen

Nu ska vi tvätta och packa om. Imorgon åker vi med pappa på konferens.

Kram!

• jamis

Åh! Välkommen hem Malu och Stella ! Tack för din berättelse! Men usch va jobbigt med ömma och såriga bröstvårtor, inte roligt alls Hoppas du får bra hjälp på återbesöket imorgon! Och den där tredjedagsdeppen är inte värst kul, man "ska" ju bara vara lycklig över bebis. Stor kram!

• jamis

zynk: jag trakasserade ju er med massa amningstjat i början

MaLu: va trist för A med jobbet

• jamis

Och lilla Adam gick inte upp i vikt som han skulle så han fick nog inte heller isig så mycket i början och han är ju född i samma vecka och samma dag som Stella...

Men det jag tänkt säga var: KRAM till Malu! Och usch och fy va jobbigt med din mans jobb Så fel tajming att han fick besked just nu om det. Nu då ni borde kunna ägna er år lilla Stella. Men det förstår jag om ni gör ändå Fast det är ju trist att det känns som "din" bebis Malu. Men din man kommer nog igen, förhoppningsvis snart! Jobbigt oxå med gulsot och amningsstrul, men skönt att du tar det med ro! Vi har förresten lite ersättning hemma som ni kan få om ni vill Har ni använt leandervaggan än? Funkar den bra?
    Vi kollar faktiskt fortfarande ibland om Adam andas även om vi kollade oftare i början och med er historia förstår jag verkligen om ni kollar!

Joyce: Här har vi oxå en liten gnällis. Jag måste bära och bära. Så idag tog jag ur liggdelen till vagnen och satte honom i sittvagnen och det fungerade ganska bra- Adam koncentrerade sig hel atiden på att hålla balansen Jättesöt!

zynk: Va trist din man var som tyckte att A skulle skrika sig till sömns!

• jamis

När jag handpumpade ur kom det bara några droppar i början, och när jag pumpade kom det bara några ml. Inte mycket alls...

• jamis

Adam får förresten glass Fast det mesta fastnar på hans läppar

• jamis

Malla, hoppas du får det snart då! Han ska ju vara med barnen nu ju!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7