Visparnas tråd # 7
Usch för att inte kunna sova
Jag är uppe och kollar tradera-aktion...
Usch för att inte kunna sova
Jag är uppe och kollar tradera-aktion...
Usch va jobbigt Kerpet och Malla
MaLu: Nej tyvärr inte Ergon, fast jag var sugen på den... Det var en biljett till Härnta, fick den för 21 kr
Så jag sticker om en halvtimme.
Kram på er alla!
Hej på er!
Nu är vi framme och A sover gott
Resan gick bra men det är ganska tröttsamt att resa med en bebis som inte vill sova utan bli underhållen konstant! Ja, ja... vi hamnade bredvid en trevlig gubbe på säkert 80 år som höll A åt mig ett tag och lekte med honom
Oj, vad många som verkar ah det tufft
Inte roligt att läsa. Skickar en kram till Maxie oxå eftersom jag missat det tidigare.
MaLu: Oj vad du har vart aktiv idag med skrivandet
Hoppas du och A kan prata snart så att ni båda är förberedda som ett team (det lät väl fint
). Hoppas oxå såklart att tappen mognar och är redo när bebis oxå är det!
Proppens: Härligt med lyckat UL!
Angående jämställdhet så har vi nog ett ganska jämställt hem. Vi städar tillsammans och min man tvättar. Mat lagar vi eller jag och om jag lagar så diskar min man
Jag skulle dock gärna vara hemma jämt med Adam, men det vill min man oxå så han ska få sin tid men jag tänker bara jobba 75% iaf
Här oxå...
Men jag ber ju om papper oxå när mannen är hemma...
Just ja, Grattis till lyckat UL malu! Lille J börjar bli stor därinne
Hoppas ni får det trevligt imorgon!
Jag vill oxå ha chokladvollar!
God morgon förresten!
Kul att höra Sids viktökning sen när ni är tillbaka FISK!
MaLu:Skönt att du sovit bra inatt! Jag tror dina katter behöver lite bebis-terapi oxå
Kerpet: Va bra att ni kunde ha en bra kväll och smart strategi att vänta tills Mr P är på bättre humör. Det är nog en stor bov i dramat att man försöker prata om saker när båda (eller en) är trött och bara missuppfattar allt... Lycka till!
Inatt sov Adam nästan lika bra som förra natten, han är verkligen inne i ett stim nu
20-7:30 utan att vakna men jag lät han äta i sömnen en gång
Malla: Oj, 40 kg! Det blir bra träning det! Har du hört nåt från jobben du varit på intervju för? Så du ska iväg och träffa andra FL:are men inte oss
Kommer du till Mirren på onsdag?
Här hemma hos mina föräldrar byter jag på Adam på golvet och det funkar fint men nu har han kommit på nåt nytt - att krypa på rygg baklänges
Han spjärnar emot med fötterna och lyfter kroppen. Hur sött som helst!
Vad gör ni annars idag då? Jag är hemma med min bror och ikväll kommer bror nr2 med blivande fru på middag. Imorgon åker jag nog hem till sthlm om jag orkar sätta mig på tåget igen
Jag tycker förresten oxå att MaLus J låter helt otroligt SÖT! Längtar så tills jag får träffa honom/henne
!
Vi är väl inte superöppna med att vi gjort IVF, men jag vet egentligen inte varför... för jag pratar gärna om det. Gärna och gärna men det är inget jag skäms för eller så... Grejen är att vi inte berättat för min mans sida av släkten. Vet inte hur/om hans föräldrar skulle reagera "kraftfullt" och vi har väl inte orkat ta den striden än... Man kanske kan säga att vi fick lite hjälp åsså säger man inget mer om vilken hjälp man fick. Min farmor är oxå ganska myfiken och frågade min pappa och inte jag hade fått hjälp att bli gravid varpå min pappa svarar "Jo av S"
Den tycker jag var bra!
Sorry att jag spammar hela tråden... A sover och lillebror är ute och springer...
Malla: Usch så trist att de inte hört av sig! Och mailar de så mailar de väl att man inte fått jobbet, annars ringer de väl
Hoppas de hör av sig snart!
Joyce: Åh, jag vill ha på bottenplan! Det är ju perfekt att kunna sitt ute på egen uteplats och kolla på när ungen leker
Förstår om det är ett svårt beslut!
Joyce: Det är ju oxå kul att kunna välja tillval och sånt
Och skönt att det är nytt! Sen att det är dyrt, det kommer man väl inte ifrån... Ja, ja... jag skulle oxå vilja köpa nytt
Skriver korta inlägg för jag är säker på att A vaknar snart!