• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Joyce

Marackas fanns på Studio Apelsin såg jag när jag stod där och väntade. Annars kanske typ affärer som Kalikå?

• Joyce

zynk; Jo du minns rätt. Men det är som sagt det som det är - ett minne. E somnar visserligen inte vid bröstet men någon (läs jag) måste ligga bredvid honom. Han börjar dock acceptera M vid uppvak iaf ibland. Men i natt har han sovit riktigt dåligt. Har legat och fäktat och sparkat på mig hela natten för att vakna vid 3 och vara vaken 1,5h timme. Efter ett tag tyckte jag att det blev så jobbigt att jag väckte M och sa att han skulle försöka så kunde jag lägga mig på soffan. Såklart ingen bra idé för då blev det gråt och tandagnisslan (från E alltså). Så inte kunde jag somna på soffan då inte. Visste att det skulle bli så men jag ville tydligen att M skulle straffas lite eller åtminstone veta hur min natt hade varit... moget?! Tillslut somnade han om iaf. Nu var vi också lyckats sova 2 h på mogonen. Skönt. Men fatta hur irriterad man kan bli på de små när de inte vill sova...

där var min sömnuppsats för idag

• zynk

Oj oj här var det aktivitet . Vi springer om varann idag tror jag...
    Ska läsa

• zynk

Mamsen Skönt med kort dag. Det är du värd . Undrar varför B är såååå intresserad av datorn han kanske brås på mor sin .

Maxie Oj vilken bra läggning ni har. Och va bra att V inte somnar vid bröstet - det kommer ni ha igen framöver!
    Grattis till handklapp visst är det roligt när de lär sig nytt!

Kerpan Jag ska leta efter en leksaksbutik - återkommer!

Grattis Xena!!!! Å va roligt! Välkommen hit . Äntligen en elefantgraviditet .

Joyce Klart mannen ska få lida lite på natten också . Men hur ska man kunna sova själv innan A lärt sig somna med M? Jag hör ju minsta knyst. Så svårt att höra det.

Tänk va bra vi har det som kan ventilera bajs och sömn och annat viktigt ! Orkar man inte höra är det ju bara att läsa nästa inlägg (fast Joyce jag läste din sömnuppdats OCH alla bajshistorier!).

• Ma Lu

Hej alla sovare och bajsare

HUrra hurra för xenas elefantgraviditet!!! Vet du, jag såg i någon föräldratidning att någon designer hade gjort ett smycke i form av en elefant som skulle symbolisera just att man var elefantgravid/adoptionsgravid Härligt med nytillskott i tråden!

Stella verkar nu må bättre med tanke på gulsoten. Idag äter och bajsar hon om vartannat i princip non-stop. Tyvärr verkar hon också ha ont i magen idag för hon kan inte sova liggande som hon brukar utan det är bara mammas mage som gäller så nu sover hon som en liten groda i sjalen. Bvc var ju här på hembesök och vägde henne i måndags och då vädge hon 3480 och hade gått upp drygt 100 gram på två dagar Bvc blev dock också alldeles förskräckt över hur mycket torsk hon hade i munnen så vi åkte på pensling och nu medicin fyra ggr om dagen Tyvärr har Stellas amningsklantiga mamma gett henne för liten dos mixtur i munnen hela gårdagen men nu är det upptäckt och hoppas det blir bra iaf. Jag gav henne visst 0,1 ml istället för 1 ml... Idiot! Frågan är hur stor roll det egentligen spelar för när man trycker in 1 ml i små duttar runt om i munnen så spottar hon ändå ut en massa!

Usch...fick sån ångest idag när jag gick in på "väntar änglasyskon"-tråden: ett litet änglasyskon hade ogår plötsligt fått andnöd knappt två månadet gammal och det bar iväg till akuten och nu är det på Astrid Lindgren och flcikan har ett hjärtfel som itne upptäckt förrän nu Förträngning på något kärl mellan hjärtat och lungorna tydligen och ska opereras imorn Den familjen har varit så oerhört hårt drabbad så man får mardrömmar av det och samtidigt blir jag så rädd för egen del så att jag blir yr och mår illa... Man går ju aldrig säker!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Grattis xena!

Kerpet: jag grunnar och grunnar och grunnar... Vill väldigt gärna komma och samtidigt vet jag hur jobbigt det blir när V blir ledsen av andra barn som kanske gråter eller skriker till. Han måste ju vänjas men till och med hans pappa som förut tyckt att det är meserier tyckte det var jättejobbigt på föräldragruppen sist. Men ska kalaset gå av stapeln utomhus och vid vilken tid? (Kanske du har skrivit om i gröttråden?) Kanske jag kan komma bara en liten stund? För det vore ju skoj att träffa er allihopa.
    Modigt att själv köpa maraccas och sånt. Brukar väl annars vara oväsenpresenter som andra ger barnen till föräldrarnas förfäran. Mina bröder har länge hotat med trumset... Nu är det ju i senaste laget men jag har sett presentkit med maraccas och kastanjetter etc på typ Bosieboo eller var det var.

Malu: V hade också torsk i början fast slapp pensling. Vi fick tabletter med nåt som skulle lösas i lite vatten och därefter skulle man ta en tops och dutta på tungan. Dessutom skulle sodavatten vara bra.
    Usch vad hemskt med änglasyskonet. Antar att det bar iväg till Lund i all hast. De är fantastiska och fantastiskt duktiga där så de kan säkert hjälpa lilla flickan. Men jag om någon vet vilken ångest det är när ens barn ska opereras i hjärtat. Kan säga att jag också oroar mig för att nåt mer ska hända oss och särskilt V. Styrkekram till dem och till dig.

• Maxie

Åh, nästa vecka ska jag vara ensam med V tis-tors, det är lite läskigt och jobbigt tycker jag. Men man får väl sysselsätta sig så dagarna går fort. Taket ska läggas om så jag måste nog tyvärr vara hemma mestadels. Suck. *egognäller*

Svar på tråden Visparnas tråd # 7