• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Kerpet1

Åh Maxie! Kom en liten stund! Snälla!!!! Vi ska va utomhus är det tänkt och det börjar vid 13...

• FISK78

Kerpan: Finns jättefina här i Sjöstaden Du vet det setet som Sid fick??? Annars är det väldigt bra att veta vad han önskar sig... Köp inte så har vi nåt fint att köpa Säg till i sådanna fall så det inte blir dubletter!!!

GRATTIS XENA!!!

Hej allihop förresten, vilka fina bebisar Stella, sötnos!

Jag är bara inne snabbt, FULLT UPP!!!

Kommer självklart på fredag KUL!

Jag är supertrött och illamående/hungrig... Men det hör ju till. Var på inskrivning på MVC igår, kändes mysigt!!!

• Pess

Heeeeej tjejer. Är på 5 veckors "paus" från Estockholmo" men är åter på söndag igen. Börjar sedan jobba på tisdag (men inte för gott )

Sedan ett JÄTTEGRATTIS till MaLu som jag förstått blivit mamma till en fin liten Stella

Även ett GRATTIS till Xena som börjar skönja slutet på en lång väntan på någon underbart...

• MallaMojs

Inne en snabbis jag också Imorrn är det jobb för första gången, på helt nytt ställe, men det ska nog gå

Grattis till xena!! Hur får man följa processen, som blivande föräldrar?

Maxie - Cornelia gnagde på ett finger och var nästintill skinnflådd ett tag. Jag tog exemsalvan och smörjde på när hon sov, såg finfint ut på morgonen - ja, tills hon började gnaga igen

Hmm, vad var det mer...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

Åkej då Kerpan, för din skull så... Vi kommer! En stund i alla fall, spårar han ur får vi pallra oss hemåt igen. Dessutom har min man bjudit hem kompisar på lunch på lördag och jag vet nog vem som får stå för iordningsställandet inför det... suck.

Pess: kul att se dig! Vet du, när du skriver att det inte är för gott så börjar man ju undra....? Jag tror jag fattar vad du menar men man kan ju också tolka in en annan undermening i det, typ ett Fisktillstånd?

MM: ja, det är ju en variant, att prova nattetid. Men det är inte farligt om han skulle råka börja suga på fingrarna ändå? Det här med kortison, hur farligt är det egentligen?

Fisk: ja det är inte utan viss avundsjuka jag gläds åt/tycker synd om dig och dina symptom.

• Pess

Nähä du Inget Fisktillstånd här inte Inte ännu på ett par år

• MallaMojs

Maxie - det vågar jag inte svara på

...i övrigt så har Izabella eksem över hela mage och rygg igen Mildisontuben är tom, så det blir till att köpa ny imorrn...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Halloj!

Va kul att du kommer Maxie!!!!

Fisken! Ja!!!! Han önskar sig såna!!!!!!! Jag och GESTAPO var nämligen i leksaksaffären och skulle köpa present för han trodde att jag skulle bränna hela lönen om jag gick själv... hm, slutade med att han valde present (en ganska kul sak faktiskt) Så det blev inga marackas här inte...

Vi har varit och köpt en paraply/sulky oxå eller vad det heter, ganska ranglig måste jag säga men det var nått erbjudande och den var billig, vilket givetvis passade GESTAPO utmärkt...

Tror ni jag är less på honom för tillfället?!?!?!? Inte ett dugg... HA HA HA HA HA!!!!!

Kul att du snart är tillbaka hos oss Pess!

Synd att ni inte kommer Malla, Men lycka till på jobbet!!!!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7