• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Mirren

Maxie: Så är det ju med alla barn! Läkaren på BVC gnällde på det där med att inte slå ihop händerna men jag brydde mig inte så mycket (mer än jag retade mig på att de la så stor vikt vid det) eftersom jag vet att testen är gjorda efter en normalfördelningskurva. Så eftersom barn är olika och gör saker vid olika tillfällen så SKA de inte kunna allt på testet.

Nu precis hörde jag ett ilsket skrik från sovrummet och när jag öppnade dörren satt C precis innanför att stirrade ilsket på mig. Han hade alltså krupit ner från sängen och satt sig vid dörren och väntade på mig . Skojigt inte sant!

• Joyce

E kväljer åt allt som är nytt. Från fruktpuré till mat. Jag har tolkat det mer som en reaktion åt nya smaker än att han tycker att det är äckligt. För andra gången som blir det inte samma reaktion.

E skrattar också om jag skriker till.

Nä nu drar vi till stugan och sen kommer besöken och avlöser varandra innan vi drar till berlin på onsdag. Så vi hörs nästa vecka Ha det!

• Ma Lu

Ojojojdå! här händer det grejer Det verkar precis som att Proppens propp har gått Men vad är det för en ynligt litet SF-mått?! Jag hade 38 i v. 37+0 Men jag har för mig att Pess sade att hb går upp strax innan (för att kroppen fattar att här kommer det gå åt lite blod?) liksom blodtrycket kan gå upp lite.

Usch vad ledsen jag är för att vi missade Casimirs kalas igår Vi var verkligen spetsade på att komma men ni har kankse märkt att jag inte synts till här på ett par dagar och det beror på totalsnuttifierad sömn och huvudvärk (spänning?). Igår hade jag sovit tre timmar mellan halv två och halv fem och sedan hade Stella ont i magen och låg på min mage och bökade och gnydde och jag var så trött att det värkte i pannan och sved i ögonen och i det skicket vågar inte jag köra bil med bebis i Casimir ska få sin present en annan dag

Hoppas det kommer fler träffar snart så vi får träffa er alla

Idag ska vi till bvc för invägning och koll av torsken...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Ja, inte har det hänt mycket mer sen igår. Men det  kommer slemmpropp i "lösare" form hela tiden nu. Är lite blodblandat och är som flytning (hoppas ni inte är kräsmagade). Men inte en värk i sikte, men har sammandragningar som känns fram i magen. Så vi får väl se när Pricken kommer, men vi hoppas innan veckan är slut!!

MaLu Ja, livet som småbarnsförälder innebär viss snuttsömn. Men det borde vi ju vara vana vid eller??? Just nu snuttas min sömn hela nätterna... Hoppas det gick bra på bvc och att torsken är påväg bort!!!

Äntligen!! BF080706
  • Ma Lu

Proppens: jag hade också ungeför som ägglossningsflytningar sista veckan. Mot slutet blev de mer gulaktiga men det som jag tror var själv proppen var alldeles klart (till skillnad från vid Elmas förlossning då slemproppen var väldigt tydligt som en gulaktig och blodig sträng (nix, inte kräsmagad )). Det är ju väldigt vanlgit att man blöder lite när tappen utplånas (tror det kallas teckenblödning?). HEla sista veckan hade jag också dov molvärk i magen särskitl nattetid och det visade ju sig att det hände en hel del MEn det kan ju hända massor utan att man känner nåt! HEja Pricken!!!

Vi har blivit ok-stämplade från torsken ÄNTLIGEN!!! Och damen vägde hela 3880 gram och (håll i er!) var 57 cm lång De bara måste ha mätt fel vid förlossningen för inte kan väl flickungen ha växt sex cm på tre veckor?! Hehe... bvc-tanten tittade på A och kontaterade att Stella är lång och slank och "man undrar ju var hon fått det ifrån "

Faderskapet i fråga ligger illamående på sin säng - igen Jag hoppas och tror att det är hans egen version av magkatarr som är stressutlöst men snart tvingar jag honom till doktorn! Hotade redan med att ringa hans morbror som är magkirurg

Var ÄR alla nu när jag är hyfsat pigg?! (efter 4+3 timmar sömn inatt ) Har ni ett liv?

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

Jag har fått jobb!!! 30%-tjänst i psykologi, vik i en termin...men va fan - jag är nöjd!!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Idis 76
    Malla: Grattis till jobbet, skönt att ha något att göra.

MaLu: Hoppas att du fått sova lite mera i natt nu och att huvudvärken är borta!

ProPPens: Tummarna hålls stenhårt för att pricken vill titta ut, är ju nyfiken på vad det är för något som gömmer sig där inne.

Ego: Idag är det mycket jobb. Har hela dagen i min vanliga butik och med farmor som hjälp så kan jag ibland sticka ifrån och inreda den nya butiken som jag hoppas kan öppna imorgon!!
    ♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Idis 76

Glömde ju säga god morgon och berätta att kaffet är klart!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • MallaMojs

Morrn!! Idag är det jobb på mataffären hela långa dagen, lite trist men men...

Försöker få i kidsen gröt, men de verkar ha tröttnat - nu äter de majsmuffins

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden Visparnas tråd # 7