• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

Härligt zynk!

Och här har V:s första tand stuckit upp i nederkäken, ett pyttelitet risgryn!

Annars måste jag säga att det är trögt här idag. Har fått för mig att dra ner på kaffet och det är nog det som gör att jag har en förskräcklig huvudvärk - i kombination med att takläggarna river vårt gamla tak just nu, det låter en del.

• MaCool

Vi kommer idag! Ringde inte svågern din utan istället mamsen min. Och hon var lugnande. Gud vad jobbigt det måste vara att ha något så ömtåligt hängande mellan benen:)

Jovisst är det barnen som bestämmer! Isak ville inte amma mer runt 6 mån, bara en gång på natten. Så tillslut i samband med att jag var sjuk (8½ mån) sov jag i eget rum och gubben fick ge lillen välling istället. Inge problem bara han inte såg mig. efter 3 nätter kunde jag komma tillbaka till storsängen och då fick jag sova med tshirt och masa mig upp och göra välling. Men nu så äter inte killen på nätterna längre! Upptäckte helt plötsligt att lite vatten gick precis lika bra så nu så är det välling på tidig morgonkvist istället.

• Maxie

Tack MaCool! Det känns stort!

Och tack Mirren för fin inbjudan, mycket imponerande. Hoppas ni har trevligt, det har ni nog. Önskar såååå att vi hade kunnat komma. Men här har vi fått ta korta promenader för att komma ut och bort från bullret. Man får vara glad för det lilla.

• Idis 76

Grattis Casimir!!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Pess

Grattis Casimir på stora dagen...

Jepp, same Bertil på båda ställena

Fisk, vi kommer på söndag

• zynk
    Maxie Grattis till V:s tand!

MaCool Jag ska prova med vatten. Är lite orolig att välling ska bli en vana istället fär amning - så det var skönt att höra att det inte måste vara för evigt. Fast bäst är ju om hon sover som inatt .

Tack mirren o Casimir för ett jättetrevligt kalas med en massa smaskens! Tårtan var underbar! Och tack för den spännande badankan! Den ska provas ikväll!
  • Mamsen68

Tackar oxå för god mat B gillade pajen suynd att vi inte hann med tårtan.
    Men tror ni B somnade? Förvånad nä han som normalt brukar sova 4-5 tim på dagen har i dag sovit 45 min och inte varit grinig han är otrolig. Han hpåller på att göras klar för natten nu.

Kram

• Minna72
    Mamsen68 skrev 2008-07-02 18:09:49 följande:
    Tackar oxå för god mat B gillade pajen suynd att vi inte hann med tårtan.Men tror ni B somnade?  nä han som normalt brukar sova 4-5 tim på dagen har i dag sovit 45 min och inte varit grinig han är otrolig. Han hpåller på att göras klar för natten nu.Kram
    Oj! Brukar han sova 4-5 timmar???!!

Grattis till C säger jag också!
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • ProPPens
    GRATTIS CASIMIR!!!!
    Hoppas ni fått en bra födelsedag med god tårta!!!

Själv har jag varit hos barnmorskan och allt var bra... Magen växer fortfarande så det knakar, idag hade jag sf37! Sen har jag visst ett järnvärde som är galet bra, 143!!! Börjar också trycka på mer och mer nedåt sen har tror jag proppen håller på att gå!!! Har haft lite blodblandad, segaktiga flytningar idag... Vad tror ni, är det proppen??? Gjorde iallafall att jag fick tummen ur och packade ihop väskan, så nu är det mesta nedlagt.

Lite ego...
    Äntligen!! BF080706
Svar på tråden Visparnas tråd # 7