• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Joyce

zynk: Ja det är ju det som är frågan, svälta eller inte... M är emot svältning (han hade tydligen också amningsåsikter) så vi får väl se. Själva amningen stör mig ju egentligen inte utan mest gnället och trugningen när man matar.

• Mirren

Malla: Det var inte du som gjorde mig upprörd, det var mitt slarv Usch. Men jag kommer över det (hoppas jag). Håller tummarna för dig idag.

Joyce: Känner igen det där med trugandet. Casimir har en massa idéer om hur han ska ha det om han ska äta. Problemet är att han inte blir hungrig. (-O jo, säger svågern, det blir han visst. Problemet är att man måste vänta upp till ett dygn och det orkar föräldrarna förstås inte).

Pess: Vad roligt att du blev glad för inbjudan! Det var lite meckigt att göra den eftersom C sover så korta stunder, så jag gick över till en granne och sa "-kan du hålla ett öga på Casimir och har du något klister?".

Joyce: Casimir är familjens skyddsängel! En fantastisk BM på BB Stockholm som på "intuition" skickade in oss tolv timmar tidigare till sjukhuset. Eftersom förlossningen gick så fort och Cs hjärtljud gick ner (så att jag först fick stå på knä och sedan bli "förlöst" med sugklocka) så brukar vi känna oss mycket tacksamma gentemot Bertil.

• Joyce

Mirren: Vi stötte också på Bertil en natt på BB efter många provtagningar på E. Han lugnade oss verkligen och sa att Äsch, det är inget fel på den här pojken! Ms favorit

• Joyce

alltså jag tror att han brukar hoppas runt på flera BBs?! Fast jag vet inte, men det kan väl inte finnas så många manliga BMs som heter samma gissar jag...

• FISK78

GRATTIS Casimir på födelsedagen Tänk att även lilla herrn blir 1 nu!!! Stora killarna Lesden för att vi inte kan vara med idag men som sagt får ses snart igen...

Hoppas ni får det supertrevligt!!! Men det vet jag ju att ni får Och håller med alla andra, inbjudan är JÄTTEFIN så det så!

Kramar på er, vi har förresten bokat ett hus på Öland i augusti Så nu blir det en vecka där nere, jättemysigt!

Hur gick första dagen Pess? Japp, vi kommer på söndag, ni oxå??? HOPPAS HOPPAS HOPPAS

• Mirren

Joyce: Jag skulle inte tro det heller, fast vi får fråga Pess. Hon måste veta!
    Tråkigt att ni inte kunde komma, men ni får alltid ändra er om andan faller på. Lunch måste ni ju ändå äta och med tunnelbana tar det mindre än 10 minuter mellan våra stationer.

Nu ska jag ringa till min förskola och bestämma tid för studiebesök. De skickade ett stort kort med en groda på till C och hälsade honom välkommen. Jag tror att han förstod "brev till dig" för han vägrade släppa kortet ifrån sig .

• zynk
    Grattis Casimir 1 år

Jag är så glad - A sov till 07.15!!!! Det har nog inte hänt sen hon var 6 månader. 9½ timme . Från 06 låg däremot M och jag vakna och undrade om det var nåt fel . Och för en gångs skull kunde ju vi hålla varann på morgonen ett tag innan A kom till oss och mös o busade. Och då fick hon tutte bara för att jag ville .
Svar på tråden Visparnas tråd # 7