• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • MallaMojs

Hejhopp och tack för jobb-grattis

Idag drog jag med mig barnen ut på havet Deras farmor med familj har segelbåt och jag bara älskar att vara ute i skärgården (M var hemma och lekte med kompisar ) och det har varit sååå mysigt!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk
    Hej hopp!

Proppens Attans bebbe och luras sådär! Hoppas du har det lite mysigt nu iaf med film o ostbågar! Väntar med spänning!

Här är det full fart inför liten semester. Vi är familjen som aldrig lyckas packa i tid. Förut har vi fixat det på morgonen typ men nu ska vi försöka göra det ikväll. Så därför blir det lite ego här (och du Proppen det vore ju konstigt om du inte vore ego - jag däremot har ingen ursäkt egentligen).

I alla fall tänkte jag bjuda er på Alvis 1 års-kalas.
     Den 16/7 kl 13.00  Det blir inga extravaganser men tårta ska jag väl kunna fixa (visst finns det färdiga bottnar att köpaFundersam ). Man får ju lite lätt prestastionsågren efter Mirren o Kerpans kalas!!!

Försöker hitta era mailadresser för inbjudan.

Ska försöka låna biblans dator under veckan för jag måste ju se hur det går för proppen! Annars får ni ha det gott allihopa!!! Kramiz!
  • MallaMojs

Maxie - jag har också en knubbis (och en mindre knubbig variant) och folk påpekar alltid att "den ena är lite rundare/tjockare" - jag tar det som en komplimang också, bebisar ska vara runda

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess

MaLu, jag ska ge dig ett tips. Skippa Ramlösan och blanda 1 krm bikarbonat i 1 dl vatten och pensla Stellas tunga (och dina bröstvårtor i samband med varje amning (dvs ganska ofta ) Det är bikarbonaten som tar bort svampen och bikarbonaten är borttagen i många kolsyrade vatten.

Jag brukade ge mig och L en förebyggande behandling då och då under de första månaderna av amningsperioden, och vi fick aldrig några problem.

Just ja, GRATTIS Malla till vik:et....Det leder alldeles säkert till mer

Zynk, leta inte efter min adress, jag jobbar kväll det datumet

• FISK78

Godmorgon

Tillbax efter en härlig minisemester på landet Jättemysigt! Avslappnande med STORT hus STOR trädgård och härligt väder Men Sid har tyvärr blivit förkyld och därför har vi haft MYCKET trassliga nätter Phu, känner att man inte har några reserver för blir helt slut på en gång

Men ska inte klaga, Sid har sen röroperationen INTE varit sjuk och det är nu ca 2,5 månader... Så det var väl dax igen

Han är dock pigg som vanligt men har en tung andning

Grattis till jobbet Malla, det är du verkligen värd efter allt kämpande KUL!

Jobbigt med torsken MaLu, bra tips från Pess. Vi hade problem med torsk en period och då funkade RIKTIGT vichyvatten bra. Men usch vad jobbigt det var

Gnäll gnäll gnäll, gotta go...

• jamis

God morgon på er!

Vi åkte inte till Värmdö igårkväll, åker idag på förmiddagen istället... kändes såååå skönt att sova i sin egen säng ett tag

Zynk: TACK för den fina inbjudan! Jag hoppas vi kan komma! Ska kolla hur det ser ut för vår del. Vad önskar sig den lilla damen?

MaLu: BLÄ va jobbigt med torsken

FISK: Skönt att Sid inte varit sjuk på 2,5 månader iaf Hoppas det går över fort.

Efter min brors bröllop så blev jag och Adam förkylda - hans första förkylning! Min oxå på flera år Min bror ringde igår och berättade att de ska få barn i januari, ungefär när Adam skulle ha kommit. Det tog de ungefär 6 försök så det känns ok... det blir ju faktiskt kul med småkusiner till Adam.

Nej, nu ska vi nog fixa iordning lite inför skärgårds-semestern!

på er!

• ProPPens

Hej!

MaLu Då verkar det iallafall funka bra larmet. Eftersom man antagligen kommer samsova så verkar det vara det som gäller. Vi får väl se hur vi känner när Pricken kommit... När nu det blir??????

Vaknade inatt vid tre av en värk, sen tog det några timmar men vid femtiden började det igen och sen hade jag runt 7 minuter mellan dem ända fram tills halv nio då började dom glesa ut för att försvinna. Gråter Nu kommer det nån enstaka men inte alls många knappt en i timmen... BLIR GALEN!!! Men det är väl bara gilla läget och försöka att inte tänka så mycket på det. Nu håller jag på att sy klart babynesten och har fixat på skötbordet. Vi var och handlade lite blöjor och tvättlappar. Svårt veta vilket märke man ska köpa på sakerna, men blöjorna blev Huggies eftersom vi har några pampers och får antaligen Libero på sjukhuset. Då kan vi ha en liten blöjundersöknng här första tiden och utvärdera alla märkena!!!

Zynk Ja, vi är inte heller dom bästa på att göra saker i tid. Iallafall inte M, jag är nog lite bättre... Fundersam

Fisk Jobbigt men förkylning men härligt att Sid varit frisk så länge!!! Man kan ju inte bli av med alla sjukdomar, barn blir ju sjuka.

Jam Grattis till bror och hans fru till både giftemål och graviditet!!!

Äntligen!! BF080706
  • Ma Lu

Tack söta Pess för det tipset!!! Jag hällde ut skvätten med Ramlösa på en gång och laddade ett glas med det jag hade hemma då nämligen bakpulver i vatten. Torsken har iaf inte blivit sämre över natten och nu har vi precis handlat "rent" bikarbonat. Jag blev helt slut igår när jag såg att hon var vit långt bak på tungan igen Hoppas det håller sig i skinnet nu och inte blir så massivt som sist...

Hmm... de är kanske så då att karbonatet inte är borttaget ur just äkta vichyvatten?! Vi tyckte det lät väldigt bajsnödigt att ange specifik källa men det fanns kanske en poäng då *ge mig*!

Ååå, grattis jam till blivande fasterskapet Men ojojojdå... nu kommer tanterna att räkna på fingrarna från bröllopet till barnets födelse och räkna fel (såvida det nu inte är din lillebror som ska bli pappa ) Annars är sex försök rätt godkänt även om det inte hade skadat med ett par till eller iaf sju som ju är medel Gratta dem från Mumintrollet vid tillfälle både till giftermål och stundande tillökning

Jobbigt när folk alltid ska kommentera barns storlek Morr! Fatta i dess tider av ätstörningar att de kan ställa till det! Min syster har alltid fått höra hur LÅNG hon är för sin ålder och har fortf som vuxen lite komplex trots att hon "bara" är 180. Själv har jag ju alltid fått höra om hur ryyysligt mager jag är och syrran då att hon ju har mer kött på benen än jag - vilket kanske inte spelade en helt obetydlig roll i att hon behandlats för anorexia Usch... Så fort man blir gravid är det också tydligen okej för vem som heslt att kommentera hur man ser ut och sen fortsätter det visst lite efteråt men flyttas tydligen främst över till barnet Förstår att du velat ge kärringen en fet smäll Maxie!

Men jaha, det är kansek köparens marknad på bilfronten då också! Om maken inte lyckas få till något bra jobb inom den närmaste framtiden så kommer vi ju bli tvungna att köpa bil eftersom han nu har tjänstebil och den ryker all världens väg med "degraderingen". Urk...

Zynk: tack för inbjudan Då ska vi banne mig försöka pallra oss iväg Stella och jag!!! (Förresten hade maken visst otroligt nog rätt i att det är väldigt trixigt att få upp vaggan i vårt sovrum Bjälkarna går i samma riktning som husets längd och mao i riktning längs sängen och inte tvärs över så det bråkar ordentligt för oss! Men n har vi itne gett upp! Dock kräver taket en omgång spackel efteråt )

Fisk: förstår att det är skitjobbigt att ha vaknätter i "ditt tillstånd"! Hoppas förkylningen går över fort! Men vad bra att han varit frisk så här länge efter op!!!

Proppens: jag tror din bebis kommer inom ett par dagar Det låter ju lovande med värkar på nätterna Håller tummarna för att de värkarna mjukar upp ordentlgit så att det går smidigt sen när det väl sätter igång "på riktigt"! Vi håller f.ö. också på med liten marknadsundersökning på blöjfronten. Hittills känns Pampers bättre än Libero men nu undrar jag om inte Pampers har nåt lotionjox i sina som jag inte märkte innan jag köpte nyss Annars känns coops svanenmärkta riktigt bra också! Och så har jag skaffat en allt-i-ett tygblöja som vi ska provköra när jag minns och så har jag fått en vikblöjsomgång cokså. Har varit inne på att inte enbart köra tygblöjor men ha det som ett alternativ och komplettera med vanliga blöjor men nu när fröken lekt bajsmaskin har det itne varit så lockande Fast å andra sidan har hon lyckats bajsa ner skötbordet minst var tredje blöjbyte ändå så tvätt har det blivit iaf (Hon passar särksitl på när hennes far dristar sig till ett sällsynt blöjbyte )

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Halloj Alla sköna hönor!!!!!!!!!!!!!!!

Har kommit hem efter en vecka i värmland... ganska skönt men oxå lite mycket bråk och trista attityder... bläääääää!
    Mr P kom iaf och hämtade oss och vi hade en mysig helg tillsammans...

Grattis i efterskott till Casimir!!!!!

Och Grattis till Mallas Jobb!

OCH HEJA PROPPENS!!!! har tänkt på dig ska du veta!!!!

Zynk! Jag kommer på kalaset! Kanske lite sent för jag har ett möte innan...

Och Fisken är i 11 veckan?!?!?!? Snart är du över den magiska gränsen!!!! Vill träffas snart!!!! var det nu du ska till GBG?

Pess! Tack för sms:et! Va glad jag blev! Men hur visste du det?
    Har du tid med fika nån dag?

Det tog mig lååååååååååååång tid att läsa allt ni skrivit så nu ska jag gå och natta, är så glad att jag är hemma hos "er" igen!!!

Godnatt!!!!

• Maxie

Kul att se dig igen Kerpet!

Ego:
    Fy vad det regnar, så trist! Det blir surt både ute och inne... Och jag är så trött, så in i märgen trött trots hyfsad sömn. Har åter (imorse) haft en liten dispyt med maken. Jag skulle på fotvård men eftersom det regnade tyckte jag att det var bättre om V var hemma hos sin pappa som ändå är mellan uppdragen som konsult och mest sitter med datorspel (fast just det sa jag ju inte). Bara trekvart skulle jag vara borta. Men det var ytterst tveksamt tyckte maken som menade att han måste plugga och läsa och inte har tid att ha hand om V. För sen ska han till banken och när han ändå är inne i stan ska han passa på att gå i affärer och kolla in rean och köpa lite kläder... Det kan han minsann göra på "arbetstid". Likaså ska han på vaxning på torsdag, det också på arbetstid. Nu blev det ändå så att han fick ta V när jag var borta en stund men självklart var det inte. Dåligt samvete tyckte han nog att jag borde ha. Och det fick jag ju också - främst gentemot V som måste vara hemma hos en sån surkart! Nu har jag skickat in honom till stan så jag får lite lugn och ro här hemma. Sen har jag gjort klart att jag måste få några timmar i helgen för shopping och frisörbesök - barnfritt! Börjar känna mig som en riktig whitetrashkärring, ser så sunkig och beige ut. Särskilt i lördags när vi träffade på en bekants bekant som är något av det sexigaste och snyggaste jag nånsin träffat...! Oj vad livsandarna väcks då. Skulle jag nånsin få för mig att hoppa över skaklarna med nån vore det med den mannen...
    Nä, nu ska jag sluta beklaga mig.

Malu: av kardiologmottagningen fick vi nån slags bikarbonatstabletter som man skulle lösa upp i lite vatten så det blev en gegga och pensla på med en tops mot torsken, det funkade jättebra. Har kanske några kvar om ni behöver?
    Och det som irriterar mig mest med kommentarerna om snussens kroppskonstitution är att hade han varit större vore kommentarerna väldigt oförskämda. Hade nån sagt till mig att jag är bastant och ser matglad ut skulle jag bli jätteledsen - även om det finns en viss sanning i det. Så varför har man rätt att säga så om en bebis? Sen är det väl bra att han inte är mager, bebisar ska väl ha lite hull. Men ändå.

Blöjor: vi har mest använt Libero fast tyckte att de läckte mkt på natten, därefter tog vi till oss av rådet att använda Pampers Babydry (utan lotion tror jag väl?) vilket funkar mkt bättre. Däremot tycker jag att Pampers Active Fit inte är nån höjdare, de läcker de också. Vi provade Huggies i början men de läckte definitivt så det paketet skänkte jag till mvc för att användas på dockorna vid föräldrakurserna.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7