• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Ma Lu

OOoh, Proppens har inte varit inne sen hon skrev sist om värkarna!!! Hoppas det betyder att de snusar bebis

Välkommen hemåt Jam Ha det så skönt på Värmdö och akta er för fästingarna Sån tur att man inte behöver vara orolig för småbarn på den fronten iaf!

Jättemcyket GRATTIS till jobbet Malla 30% vik är ju kanon för det brukar ha en tendens att bli både fler procent och förlängning av vik sen när amn väl är på plats och de fått ihop alla scheman och timmar och grupper och hi och hå

Vi sover, sover och sover! Jag har sovit massor det senaste dygnet men bara slocknar igen och igen Det är ju inga långa snuttar man slumrar precis... NU har maken idag äntligen skruvat upp vaggan vi lånat av Alva och zynk så nu ska vi se om det går att sova i den småningom och inte bara tätt tryckt mot mammas mage (fast mamma har heller itne alls bråttom med att bli lämnad ensam i sängen )

Visst var det någon här i tråden som hade en bebis som itne vill sova på rygg? Vår lilla stjärna är väldigt atletisk av sig och vänder sig själv på sidan HELA tiden! Det är bara att låta henne hållas och hon rullar inte över på amge för hon ligger på sidan med armar och ben sträckta framåt som en katt ungeför Och ja, hon har andningslarm i brallan mest hela tiden om jag inte ser henne... Fast just nu sitter jag och puttar på vagnen med foten medan jag skriver

Puss på er alla!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

MaLu: Adam sov oxå mycklet på sidan ett tag. han sträckte sig mot mamma Nu vänder han sig i sömnen och ibland hittar jag honom på mage Gissa om jag blev skraj första gången!

Jag har inte heller bråttom med att bli lämnad så vi samsover så gärna!

• Maxie

Åh, tänk om det har blivit en liten mini-proPP nu! Spännande!

Grattis till jobbet Malla!

Idis: kul med ny butik men jobba inte ihjäl dig hördu! Roligt med päronbesök också.

Oj vad ni reser Jam, man blir trött bara av att läsa om resor och tvätt och resor....

Mamsen: otäckt att ramla ur stolen! Vad är det för IKEA-stol? Vi har ju en därifrån också. Hoppas det gick bra med middagen sen.

Malu: förstår att du är trött, det är man i början...och sen också... Jag är jättetrött! Fast ändå inte som de första veckorna, då var jag en levande/halvdöd zombie.

Idag har vi sålt den ena bilen, den som är mest komfortabel. Vi vill sälja den andra också för att köpa en större familjebil men fy vad trögt det är med bilförsäljning nu för tiden. Vi får väl hålla till godo med forden ett tag till. Men hur som helst, vet ni vad tanten i paret som köpte bilen sa när hon såg V? "Han ser bastant ut, det syns att han är matglad!" Va? Säger man så? Nog tror jag att hon menade väl fast det lät inte så positivt. Ungefär som att han är smällfet. Hade hon inte velat köpa vår bil hade hon fått en fet smäll.

• Serendipity

Ma Lu: Teodor sov på sidan hela tiden ända tills han kunde vända sig själv och började sova på mage. Han sover fortfarande vid 2 års ålder på mage Vi hade andningslarm på honom tills han fyllde ett typ. Vi var vaktiskt tillsagda att lägga honom på sida eftersom han kräkte så mycket och satte i halsen även nattetid. Man kunde bulla upp ihoprullade handdukar som stöttade honom så han inte kunde rulla över på mage.

• Pess

MaLu: Jag hade aldrig L på rygg om jag kunde undvika det. Jag lade henne alltid växelvis på hö/vä sida för att undvika platt huvud.

• Pess

...och just ja Maxie, jag har fått höra MASSVIS av gånger att L ser rund/bastant/knubbig (ja allt möjligt)ut. Men jag har nog faktiskt (hittills) blivit lite stolt när jag fått höra det ;)

• ProPPens

Hej!!!

Här har ingen bebis kommit... Gråter Hade nästan hela dagen igår värkar med ungefär 10minuters mellanrum. Som blev starkare ju längre dagen gick! Men sen vid 19-20 tiden hände något, var som om någon dammsugat bort allihopa och det stannade sakta av för att vid 23-tiden nästan vara helt borta... Sen kom det lite under natten men idag har jag kanske haft 10-15 stycken och det är massor med timmar sedan senaste. Så det verkar som om det var ett falskt alarm!!!Skrikandes Försöker att inte tänka så mycket på det för då blir jag så stressad och det hjälper ju inte till. Pratade med förlossningen som tyckte jag skulle slappna av (lätt, eller hur??), äta gott (blev tacos) och ladda med lite film (får väl bli lite CSI) med tilltugg (ostbågar). Så får vi se, men just nu känns det som att jag inte tänker ställa in mig på att det kommer igån igen inom dom närmsta dagarna. Får se om jag kikar in här något mer än för lite rapporter då och då. Vill inte bli stressad i onödan.

En liten kort fråga bara till MaLu. Andningslarmet ni har är det sånt man knäpper fast i byxan, kan det heta recpicense (hur det nu stavas...)? Mannen har funderat lite på det och jag undrar om erat larmat någongång (typ falsklarmat om man nu kan kalla det för det?!) Vi tänkte vänta tills bebisen kommit innan vi bestämmer oss för om vi ska köpa ett eller inte. Men eftersom vi antagligen kommer samsova är det ju mindre att välja på.

Blev lite ego men jag tror ni ursäktar...

Kram på er alla och jag lovar hålla er uppdaterade!! Har ju inte någons mobil nummer så jag får komma in och skriva här när vi kommit hem om vi åker in... Så försvinner jag många dagar vet ni nog var jag är Flört

Äntligen!! BF080706
  • jamis

Malla: Glömde ju att gratta dig till jopbbet (skäms). Stort GRATTIS!!

Proppens: Så synd då, men hoppas du ändå kan njuta av de sista dagarna innan bebisen kommer!

• Mamsen68

Det var ikeas antilop (tror jag den heter) middagen gick bra han försöker ställa sig upp hela tiden så så rädd kan han ju inte ah blivit. men nu sitter ahn fast vilket gör honom rasande min lilla spjuver.

proppens snart snart.

• Ma Lu

Skönt att höra att Stella inte är ensam om att sova på sidan Och ja, det är ett Respisense vi har, Proppens. Det har falsklarmat ett par gånger när blöjan suttit för löst (när hon vägde som minst) och larmat några gånger när hon krånglat det av sig men alla gånger har jag genast sett att hon rört sig så det har inte varit någon panik alls. Däremot har jag hört när det buzzat några gånger på natten och då vet jag inte om det varti så att hon inte andats/rört sig eller om larmet inte registrerat. ("Buzzet" är alltså larmet som petar bebis på magen innan det ritkgia larmet går när det itne registrerat något på 20 sekunder och är meningen att påminna bebis om att andas och inte meningen att förälder ska höra i första hand...)

Proppens: det rä nog inte alls ovanligt att det är så där några dagar innan bebis slutgiltigt bestämmer sig för att komma! Hoppas den kommer SNART nu

Upptäckte precis att torsken är tillbaka bara två dygn efter att vi slutade med medicinen och jag blir sååååååååååååå tröööööööött Har penslat med Ramlösa på tops och hoppas det ska klara sig. Blä!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden Visparnas tråd # 7