• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk

Pust, nu sover hon. 45 minuter. Och snackar vi inte "skrikmetod" utan vaggsång, saga, vaggning och gå och bära. Hur skulle det gå om man bara lät henne ligga i spjälisen - det vågar vi inte ens försöka. Fast det kanske skulle gå utmärkt, vem vet?

hallåååååååååååå allsången är slut nu!

• Idis 76
    Zynk: Jo visst jobbar jag och det är dubbelt oxå  Gamla butiken ska ju funka och nya ska bli klar. Jag har faktiskt farmor till lite hjälp, hon är med mig och leker med T när jag inte hinner.

Joyce/Mamsen/ProPPens: Tack för era varma ord. Även om jag vet att vi säkert kommer att få uthärda mycket i och med att dom slår sig så gör det ju så ont i en mammas hjärta!

Macool: Det låter inte skönt att få en sten på snoppen, hoppas att det gick bra med kisseriet sen!

T sover nu och mamma känner sig som en zombie så jag tror nog att jag ska ta och krya ner jag oxå. Imorgon så ska jag och T till Uppsala för att handla på Ikea och göra lite andra ärenden, behöver ju all energi till det!
    ♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Joyce

Hoho! Jag har tappat en vecka . Bara så där. Oj vad det blev stressigt med allt jobb. Jobbar hela tiden när E sover och på kvällarna för att hinna innan helgen då besöken avlöser varandra fram tills Berlin på onsdag. Så tyvärr blir det inget kalas imorgon då jag verkligen mååååste jobba

MM: Det bor visst en liten fröken i mig med då jag upptäckte samma sak

Körkort ja, är man från Norrland som jag så tog man körkort bara några veckor efter sin 18-års dag.

MaCool: Oj, hur mår Isak nu?

Förresten, jag ammar ju lite extra efter varje mål (ibland ammar han inget och ibland massor) tror ni att han skulle äta mer/bättre om jag slutade med det? Ibland får man truga som tusan för att få i honom nåt. Han bara piper och kniper igen munnen. Med lite avledning kan han ibland glömma bort sig och börja äta igen. Fast jag vill ju inte truga för mycket så att det ska bli värsta grejen med mat. Svårt det där. Idag drack han kanske 4 klunkar välling. Jojo det går framåt

Annars så gastar han mamamamamama hela dagarna och jag tar givetvis åt mig (fast jag vet att det inte är medvetet)

• Pess

Måste titta in och tacka så HIMLA MYCKET för den underbart fina inbjudan till Fröken Lovisa som kom med posten idag. Jag blev alldeles rörd....TACK Mirren Som jag sagt tidigare så jobbar jag i morgon.....

(ps, Mirren, träffade Bertil idag )

• MallaMojs

Nu ammade ju inte mina barn när de började med mat, men efter ett tag med tilläggsmatning efter varje mål så slutade jag mer eller mindre, och då började de äta duktigt

Jag fick just ett samtal från M - de ska bygga klart väggen ikväll, tar kanske ett par timmar till Jag får väl krypa till kojs ensam då Helt ensam

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Mirren

Skäms något fruktansvärt att jag stavat min sons namn fel. HUR KUNDE JAG!!! Jag vänder ju så lätt på bokstäver så jag läste, och läste om för att se att jag inte stavat fel - och så blev det så. Himlar, himlar, himlar. Nej nu går jag och lägger mig. Åh!

• MallaMojs
    Mirren skrev 2008-07-01 23:09:54 följande:
    Skäms något fruktansvärt att jag stavat min sons namn fel. HUR KUNDE JAG!!! Jag vänder ju så lätt på bokstäver så jag läste, och läste om för att se att jag inte stavat fel - och så blev det så. Himlar, himlar, himlar. Nej nu går jag och lägger mig. Åh!
    Var absolut inte min mening att göra Casimirs mamma upprörd - sorry
  • zynk
    Joyce Klart mamamamama är medvetet ! Synd att du måste jobba så mycket.
    Alvi var jätteknepig med maten och det gick upp o ner tills hon blev magsjuk. Efter det åt hon jättebra. Jag tror absolut hon skulle ha ätit bättre om jag inte hade ammat - men jag ville ändå att hon skulle få i sig energi - annars blev det gnäll. Så här i efterhand skulle man kanske ha låtit henne "svälta" lite .

Pess Hej jag såg dig i en annan "sluta-ammatråd". Strongt att du fixade att skuta "själv". Hur sover L nu?

Malla Men huuuu sova ensam - det finns ju inte i ens värld - va konstigt det måste kännas! Dumma M - skulle ni inte umgås ikväll? Väggen kunde väl vänta.

Måste sova innan nattvaket
  • MallaMojs

zynk - ähh, det är bra att han hjälper min syster, men hade hoppats på lite one-on-one, eller vad det nu heter...

Förresten så går det bra på jobbet (svarade visst inte sist du frågade ), men det är ju så svårt i början Idag tycker jag att jag mest gått å lallat runt i NIO timmar... *suck*

Näe, SÄNGEN!!!

• Joyce
    Mirren skrev 2008-07-01 23:09:54 följande:
    Nä inte skämmas - du har ju gjort superfina inbjudningar!
Svar på tråden Visparnas tråd # 7