• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Kerpet1

Godmorgon!

Va gör ni? Ute i regnet, eller? Här har jag lite barnvakt idag, för Mr P är sjuk och ligger hemma i sängen och då ligger ju givetvis Petter brevid... ganska skönt att få slappa lite.

• Maxie

Jo just det, tack zynk för inbjudan! Jag vet inte när det är tänkt att vi ska till Dalarna - ska fråga bossen - men det vore kul om vi kunde komma. Det är lite långt att åka kanske men om nån åker kommunalt och vill promenera en bit gemensamt så kan det kanske funka? Hoppas det blir fint väder!

• FISK78

Halloj, ÄNTLIGEN en hyffsad natt igen Sid är fortfarande lite krasslig på nätterna men helt okej dagtid SKÖNT!

Jobbigt Maxie med män som inte fattar Usch inte kul...

Jag går in i vecka 12 idag, så bara 1-2 veckor kvar av JÄTTESUPERORO! Det går ganska snabbt måste jag säga

Kul att se Kerpan oxå Vill oxå ses och slappa lite!!! Det har ju varit massor av hektiska kalas de senaste gångerna Hur länge blir ni hemma nu?

Japp, imorn åker jag och bästa kompisen ned till GBG alldeles barnfria förutom våra i magen kommer hem torsdag kväll. Vi ska hälsa på en kompis som har fått barn men kommer INTE att sova där, vi ska ha lite lugn och ro, gå på bio, käka gott, shoppa osv

Nu tog Mr D Sid på shoppingtur, så SKÖNT med lite egen tid!!! Ska göra fika nu...

KRAMELIKRAM på er

• Ma Lu

Jag kan meddela att pampers läcker som såll Har använt två av de igår inköpta och båda har lett till byxbyte! Kul. Det kan iofs hända att lillsnussan vår är lite tanig för "mini" fortfarande men "newborn" blev korta så det nästan läckte uppåt (igår satt hon i babyskyddet/babysittern och bajsade så det var bajs upp i naveln ) Coops i minimodell (3-6 kg) funkade mycket bättre men nu handlade jag på Ica igår så ja...(intresseklubben antecknar ) Coops tejp sitter dick väldigt hårt så det är svårt att öppna med en hand när man ska tvätta över handfatet! (snart blir vi headhuntade av Sverker som testpatrull )

Faktiskt verkar Pess häxblandningmed bikarbonat ge resultat!!! Hurra Det har iaf inte blivit värre och jag tycker det ser ut som att fläckarna börjar dra sig tillbaka... Men jag håller era tabletter i minnet Maxie Tack!

Förresten kan jag inte i min vildaste föreställa mig en Maxie som ser "beige" ut Du må känna dig som det och jag förstår definitivt att du är surade ihop på maken men du ser säkert strålande ut iaf

HÄr har jag nästan klättrat på väggarna några vändor när maken typ tyckt att han hjälpt till jättemycket när han erbjudit sig att hålla koll på sovande Stella så att jag kunde laga mat... jo, tjena! Fräste ilsket igår så han fattade att han faktiskt förväntades laga maten!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Pess

Kerpet, facebook såklart

....och JA, jag har (tar mig) tid till en fika snart

Zynk, vet inte om du såg, men jag arbetar när det är kalas för Alva...

• MallaMojs

MaLu - vet du inte att babysitter går under namnet babysHitter

Jag har jobbat hela dagen, kul...not!! Nu tvättar jag - imorrn ska mormor och hennes man ta med kidsen på lite semester ett par dagar Skönt!

Hmm, verkar som om att någon (läs en unge!!) varit på datorn och lekt en knapp ligger bredvid och mellanslag är trööögt

Tack för fina inbjudan zynk Tror vi ska försöka komma, måste kolla med bossen

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Halloj!

Jag är världens dåligaste på att bevara hemligheter...

Så här kommer jordens hemlis/nyhet:

JAG TESTADE + KL 15:22 IDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Är i v7 (6+0) skulle ha haft mensen innan jag åkte till värmland, men den dök inte upp och jag orkade inte med att testa i värmland, för som sagt, jag hade alldrig klarat att inte säga nått till hela tjocka släkten... nu ska jag nog vänta lite... hm, får se hur bra det går!!!!

HELT OFATTBART!!!!!! BF den 1 mars 2009!!!!!

Så Pess, du kan ju hälsa Sussanne att jag vill ha min friplåt till BB-Stockholm nu!

• Maxie

Jag må då säga... Kanske kan man hoppas på ett syskon så småningom ändå utan assistans från den medicinska världen... Både Fisk och Kerpet. Vad blir det då, en Firp?

• Kerpet1

Tack Maxie!
    Ja En Firp låter bra! Visst är det otroligt att man kan lyckas själva efter så lång tid!!!!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7