• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Joyce

Jag säger också grattis till Casimir! Hoppas kalaset blev lyckat. Jag har iaf avklarat 2 av 3 jobbgrejer som måste vara klara innan jag kan ta semester Skönt

• Joyce

ProPPens: Nu händer det grejer! Brukar inte järnvärdet stiga precis innan det är dags (jag kan ha fel, vill minnas att jag har läst det). Förmodligen är det slemproppen Det var så det började för mig. På torsdagen kom lite av den och sen resten på fredag och på lördagmorgon gick vattnet och sen på natten var det klart

• ProPPens

Joyce Hoppas det är på g!! Men man blir ju lite nervös också (läs MYCKET)!!! Vill så gärna träffa Pricken NU!!! Varför kan man inte bara bestämma när den ska komma och så kommer den då??

Äntligen!! BF080706
  • Idis 76

ProPPens: Nu väntar vi med spänning på vad som händer!!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • zynk
    ProPPens jag tror det var Proppen !!! Spännande - vi vill ha bebis! Va bra att väskan blev packad - nu kan det ju ske när som helst. IIIIIiiiiiiiiiii va kul!

Joyce bra jobbat!

Oj oj nu är det nattning här igen. Usch det är inte kul att höra skrik. Det är inte skrik hela tiden men kommer och går. Inte kan hon väl ta skada när hon är i sin pappas armar?

Idag tog jag ändå till bröstet på dagen. Alvi var så ledsen - jag kände inte igen den gråten. Så fick hon lite tutte och blev glad och det har hon varit tills nu . Det vore väl konstigt om hon inte saknade det även på dagen?
  • Joyce

zynk: Jag kanske har missat nåt men håller du på att sluta amma helt och hållet eller få A att somna utan bröst?

• Joyce

jag velar fö massor med hur jag ska göra med amningen. Sluta eller inte sluta. Dra ner eller inte. Var inne på att sluta men han vägrar flaska och välling, helt plötsligt ville han amma mer. Jaha. Men idag då var han jätteflamsig och bet mig hela tiden när jag skulle amma på dagen så det blev bara en gång. Funkar om han håller på att somna. Men på kvällen/natten är det bara amning som funkar. Orkar inte bli biten fast det känns jobbigt att börja mecka med ersättning när det ändå funkar - plus att han vägrar dricka ur flaska just nu (gick ju bra förr)

• zynk
    Joyce skrev 2008-07-02 21:35:37 följande:
    zynk: Jag kanske har missat nåt men håller du på att sluta amma helt och hållet eller få A att somna utan bröst?
    Framförallt sluta med att somna vid bröstet och amma på natten. Jag har ju knappt ammat dagtid på ett par månader. Men på mornarna fortsätter jag nog ett tag till (?). För att slippa gå upp så tidigt .
    Känner igen det där velandet Joyce! Attans ont att bli biten också! A gjorde/gör så när hon är lite övertrött och uppspelt.
    En del ger ju gröt på kvällen. Kan det va nåt?

Hon sover! Enl M skrek hon inte så jag hallucinerade väl eller så var det från TV:n eller grannarna (som har en 4-månaders) . Det är tredje kvällen M nattar och det gick superbra! Jag är så glad .
  • zynk

Förresten Joyce det där med "svältning": Om man slutar amma på dagen innan barnet börjat äta stora portioner så är det ju bara att ge mat oftare. Man måste ju inte låta dem gå hungriga . Jag tyckte dock att jag bara höll på med mat, ersättning, amning o välling ett tag så jag längtade efter att A skulle äta rejält så hon stod sig ett tag. Nu är hennes mattider väldigt förutsägbara så äntligen har jag faktiskt lite rutiner - lagom tills M ska vara hemma...

Svar på tråden Visparnas tråd # 7