• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Joyce

Hej
    Pustar ut lite innan det är dags att ta tag i packningen för ikväll åker vi till berlin

Har haft besök i 2 dagar och jag har märkt hur mycket min extrasovning med erik varje dag gör. Plus att vi har varit uppe lite senare än vanligt plus druckit vin på kvällarna. Så nu är jag rätt slut faktiskt. Men ska försöka sova idag så att jag inte börjar semestern med att vara jättetrött.

Såg att ni diskuterade blöjor. Vi har mest anv libero som vi gillar. Läckte dock på natten så vi bytte till Pampers 4+ vilka var jättebra. Bytte till dem på dagen också men då blev E rätt röd (vet inte om det eg var blöjorna) men vi bytte tillbaka till libero dagtid och då blev det bättre. Huggies provade vi när vi var i Italien och de var sämst. Läckte varje gång...

Har det blivit nån miniPropp än då?

zynk: Tack för inbjudan! Jag vet inte än hur det blir, min svärmor kommer hit den dagen men jag vet inte vilken tid. Ev kommer på eftermiddagen och då kommer jag gärna. Jag ska undersöka saken närmare

• Minna72

Vi kör också med libero (mest up & go, 10-14 kg trots att öki väger mindre än 10 kg, sitter bättre än de från 7-11 kg) på dagarna och pampers 4+ på nätterna. Det jag inte gillar med pampers (på dagarna) är att de liksom känns/blir fuktiga på utsidan. Även om de inte läcker så är det en ofräsch känsla.

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Ma Lu

Jag får nippran på blöjor just nu Vår lillsnutta är som sagt en ritkig bajsmaskin och newborn håller inte riktigt måttet känns det som men mini är väldigt stora... Hittade iaf coops miniblöja (3-6) som funkade prima men sen skulle maken köpa samma sort och han kom hem med ett paket som det stod samma saker på men inte såg lika ut annars och de blöjorna var katastrof Nu var jag själv på konsum idag men hittade inte heller samma som jag köpte Istället varvar vi som bäst pampers newborn och mini med varierande resultat. Hade köpt Libero newborn idag men det fanns inte... Tycker liksom Minna att pampers känns fuktiga på utsidan!

Jag tycker minsann det verkar som att det har blivit en miniPropp Hon har inte synts till på ett tag!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Halloj!

Ja var är Proppen? Som Malu säger så är ju säkert Pricken här nu, spännande!

Jag är HUNGRIG!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och TRÖTT!!!!!!!!!!
    Dessvärre är Mr P "SJUK" och det är värre än en förlossning upphöjt i 10 + en livmodersinflammation, samtidigt som man ska ta hand om en nyfödd...
    Så det jag vill gnälla över är att jag får noll avlastning med Petter och det är tungt!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oj, nu vaknade visst lille grynet... återkommer...

• Maxie

Kerpet, jag förstår PRECIS! Själv har jag flaggat upp för behov av barnfri lördag - några timmar - och det kan jag MÖJLIGEN eventuellt få om jag är snäll. Men jag ska inte räkna med det. Typ. Han säger inte så men det låter som om det är underförstått.

Ja, nu är det nog en liten ProPPis här. Ska bli kul med rapport!

Vet ni, jag längtar efter att få göra en riktig utrensning i kroppen, en rejäl detox. Det känns som om det behövs, jag känner mig så svullen. Fast det kan jag ju inte göra förrän jag slutat amma. Jag både vill och inte vill sluta amma. Men jag funderar på att dra ner på det till bara nån gång per dygn. Och då är det väl nattetid som blir kvar antar jag. Eller hur gör man?

• MaCool

Isak tog sina första steg idag- gick 1-2 meter!! Sååå roligt! Undrar om han vill visa upp sina konster på sin födelsedag imorgon?? Fatta vad snabbt tiden går, ETT år.

• Idis 76

Grattis Isak!!!!!! Hoppas att du får en bra dag!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Maxie

Grattis på födelsedagen Isak!
    V:s kusin Oscar fyller 1 år idag också. Han föddes på DS. Var föddes Isak? Hade ju varit rätt skoj om de fötts på samma ställe!

Usch vad den här dagen började dåligt. Om inte rutinerna följs blir allt bara pannkaka, det är åter bevisat. Idag skulle byggarna fixa med fönstret i V:s blivande rum och därför fick vi lägga om förmiddagsvila och frukost och alltihopa. Var ute och gick med V som skrek i princip hela tiden. Nu har han slocknat efter att ha snyftat sig igenom en tallrik gröt. Inte har han rapat heller så han vaknar väl snart.

En fråga till er med äldre barn: maten i 8-månadersburkarna, är den mer mättande eller är det bara konsistensen som skiljer? Jag tycker V äter mindre av den, bara en halv burk i taget mot 2/3 annars.

• Minna72

Maxie, ang burkarna, jag kan tänka mig att det är konsistensen som skiljer. Det är ju mer bitar i 8-månburkarna så det är lite mer krävande att tugga. Jag har märkt att puréliknande mat slinker ner lättare och mer än t.ex. hemmalagad mat som måste tuggas. Men sen är det ju också så att ju mer puréliknande burkmat, ju större andel vatten. Tror jag iaf.

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
Svar på tråden Visparnas tråd # 7