• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Ma Lu

Hej MaCool Vilken resa du varit med om du också! Härligt att du fått en fin liten kille Och du, det finns dom som verkar prenumerera på öroninflammationer här så du har kommit rätt med dina frågor!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Pess
    MaCool skrev 2008-04-25 14:08:35 följande:
    Isak har också trillat ur sängen, är helt omöjlig att få att sova i spjällsängen så jag bullar upp med kuddar och sätter larmet nära så jag hör när han vaknar (av prasslet). När han trillat ur (2 ggr men olika sängar) har han gjort det i sömnen, inte ett medvetet försök att ta sig ner alltså.Idag tar sig isak för örat och gråter, sedan sover han nästan hela tiden. Öroninflammation? Någon som har haft det?
    Åhhh ja då..... Lovisa är PRECIS frisk efter en rejäl omgång och 4 kurer antibiotika.

Det låter ju onekligen misstänkt för Isak. Om du inte vill åka till läkare med honom så är det högläge och massor av Nezeril som är mitt tips. Och Ipren (funkar bättre mot öronsmärtor än Alvedon/Panodil)

Blir det värre så får ni nog åka. Vet att de gärna vill behandla så små barn.
  • ProPPens

Hej!!

Skrev precis ett långt inlägg som försvann... Skrikandes

Igår var jag åter till bm. Blodtryck bra men däremot fortfarande utslag på u-sticka. Därför har jag idag lämnat nytt prov för odling. Bm tyckte det var bättre ta det säkra före det osäkra men hon trodde inte det är något. Det jobbigaste är nog stressen att gå dit två gånger per vecka... Men huvudsaken är ju att inte bebisen mår dåligt och det känns lugnande att kolla.

MaLu Usch för krånglig mage!! Försök att inte oroa dig, bebisen mår bra och kommer fortsätta göra det!!! Men jag förstår du blir orolig när den inte buffar när du vill, det gör inte min hellerSkrattande Det är nog två egensinniga små troll vi väntar!!!

Hej MaCool! Roligt "se" ett nytt ansikte.

Vilka vilda bebisar ni verkar ha som trillar ur sängar och skrämmer upp sina mammor!!!!

Äntligen!! BF080706
  • zynk

Åter från underbara Värmland men tyvärr drog Alva på sig magsjuka- Nu sitter jag med lite ågren för a sover och jag har inte fått i henne så mycket vätska. Har ammat mycket men har ju ingen aning om hur mycket det är egentligen... Och förstås jobbar M . Ringde mamma och fick lite tips men tyvärr inte så mycket stöd känslomässigt .
    Men Karlstad visade sig från sin bästa sida och jag och min kompis o hennes barn fick en underbar dag och sen var det skönt att vara hos två erfarna föräldrar när A fick sin första magsjuka (fast huuuuu jag ville förstås inte smitta).
    Nu måste jag nog väcka damen o tvinga på henne tutten eller en flaska .

Sorry ego

• MaCool

Tack för hälsningarna!
    Idag så verkar isak helt normal så jag vet inte, kanske han bara tycker att örat är ganska spännande?? Men ska lägga Ipren på minnet, har bara gett alvedon hittills.

Zync: Jobbigt med magsjuka, Isak har haft det två gånger. Jag skulle skippa att väcka och försöka få i vatten (smaksatt, citron kanske?) eller näringslösning när alva är vaken istället, sömn är ju också en läkningsprocess. Fick tips om att göra välling på näringslösningsvatten, funkade inte så bra för isak men kanske alva tycker det är ok? Man ska få i sig 1dl vatten per kilo barn & dygn. Allt räknas så glass kanske är en hit? eller isbitar, det gillar isak att leka och suga på.
    Inget ont som inte har något gott med sig: Isak lärde sig krypa senast han hade magsjuka...det blev helt enkelt för jobbigt att åla sig fram på armarna:)
    Nej nu ska kaffekoppen drickas upp och sedan bär det ut för att hjälpa till på städdagen.

• Ma Lu

Vi har också städdag idag så jag ska strax gå ut och bära runt på en kratta lite för syns skull

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Här är det oxå städdag... mamma jam tar hand om Adam Bra ursäkt!

• ProPPens

Hej!!

Zynk Usch jobbigt med magsjuka. Hoppas hon snart blir bättre. Du får försöka få i henne så gott det går, inte annat att göra. Viktigt med vila också! Tror man kan göra egen vätskeersättning, ifall du inte har hemma, av vatten salt och socker... Dock vet jag inte mängderna men borde gå att hitta här på nätet!

Så ni har städdag idag dom flesta! Här är det en lugn dag. Vi har varit och handlat lite allergimedicin till både mig och M samt lite fika som vi precis slukat... Nu ska jag snart hoppa in i duschen och sen ska jag jobba ikväll. Jobbar sent idag för vi ska på (håll i er...) Christer Sjögren! Kanske inte den roligaste men det är ju ändå lite omväxling och kostar ju inget för mig... Hoppas bara inte Pricken får fnatt och hoppar ur magen av ljudet... Förra helgen rockade h*n runt till Hammerfalllåten i körslaget, så Pricken kanske inte gillar dansband OTUR!! Nåja, blir nog trevligt iallafall.

kram kram

Äntligen!! BF080706
  • Kerpet1

Halloj!!!

Petter har fått dagisplats!!!!!!!!!!!!!!!!! Helt kanon, är sååååå glad, vi fick förstahandsvalet vilket innebär att dagiset ligger runt hörnan, kommer inte ens behöva vagnen för att gå dit!

Fast lite skeptisk blir man, jag ringde nämligen kommunen för att fråga om dagisplatsen i fredags och då förklarade hon att vi låg ganska långt bak i kön, men att vi troligen skulle få plats i augusti, kanske inte på vårt förstahandsval, men iaf nånstans... lät ju lovande tyckte jag. Så kommer jag hem på eftermiddagen och har då fått ett brev med placeringserbjudande!!!! Hon måste ju ha sett det för hon fick ju Petters personnummer, så man undrar ju hur lite koll dom har egentligen!!!!!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7