• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Pess
    MallaMojs skrev 2008-04-24 07:55:15 följande:
    Jag funderade på det också Men jag vet inte om vi ska ta bara "tillsammans"-bilder... Annars borde det ju bli dubbla kostnader... Hmm, kanske ska boka om då... Haha...
    Tänkte oxå på det efter jag skrivit inlägget. Äh, hör med Kerpet vad hon tror. Tiderna är väl inte absoluta iallafall, så om det tar 20 minuter för er så kanske det tar 10 minuter för någon annan. Har svårt att tro att L "sitter fint" i 15 minuter
  • MallaMojs
    Pess skrev 2008-04-24 08:22:28 följande:
    Tänkte oxå på det efter jag skrivit inlägget. Äh, hör med Kerpet vad hon tror. Tiderna är väl inte absoluta iallafall, så om det tar 20 minuter för er så kanske det tar 10 minuter för någon annan. Har svårt att tro att L "sitter fint" i 15 minuter
    Mm, vi får se hur vi gör... Har bokat två tider nu... Men DU, tänker du smita innan vi kommer då?
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess
    MallaMojs skrev 2008-04-24 08:31:15 följande:
    Mm, vi får se hur vi gör... Har bokat två tider nu... Men DU, tänker du smita innan vi kommer då?
    Nejdå, det hinner jag nog inte...Ska ju äta MINST 25 pizzabullar först Oskyldig 
  • Pess

Kul att träffa er oxå Mirren....och twinsen och er andra. Mirren, hinner du dit med fällen så att L kan få sitta kungligt? *s* Eller MÅSTE man ha fäll förresten? L kan väl sitta på köksbordet eller nåt. Det är inte så knussligt

• MallaMojs
    Pess skrev 2008-04-24 09:02:50 följande:
    Nejdå, det hinner jag nog inte...Ska ju äta MINST 25 pizzabullar först  
    Ja, det är bra...så det inte blir någon över till mig *tjock*
  • Pess
    MallaMojs skrev 2008-04-24 10:22:49 följande:
    Ja, det är bra...så det inte blir någon över till mig *tjock*
    Du tjock?? Ha, då har du inte sett mig på sistone

Har förresten precis tagit kontakt med Sophiahemmet ang. om jag kan få börja äta mina Metformintabletter igen. Fick ju det utskrivet före graviditeten i syfte att gå ner i vikt...Men blev gravid ganska snabbt efter jag fick tabletterna och har således 7 stora burkar kvar hemma....LÄNGTAR efter att få sätta tänderna i dem Dock är det ju diabetesmedicin och inte så bra i kombo med amning. Nu ammar jag ju bara nattetid så därför har hoppet tänts
  • Joyce

ja undra hur man ska göra med E, han kan ju inte sitta själv och då är det väl vanligast att man tar kort på mage. Men han har nästan slutat att resa sig upp på armarna utan lägger sig bara platt direkt och torrsimmar. Frustar och kommer ingen vart. Det blir ju fint det!

Imorse efter han hade sovit så blev det bajskalas här. GIck upp över ryggen och genom tröjan och i sängen... som tur var låg han på en handduk i sängen. Sen hann det komma lite överrallt i badrummet också. När jag är klar tar jag på honom en blöja och lägger honom i sängen så att jag kan sanera lite i badrummet innan jag tar på honom kläderna. Kommer tillbaka efter några minunter och då har han lyckats få av sig blöjan... han lär sig mycket nu

En annan sak, ni med killar, när upptäckte era sin snopp? Han har precis gjort det och håller på med den så fort han får chansen. I badet, när man byter blöja osv osv..

haha, intressant inlägg.

• Joyce

och en till grej. vänder alla bebisar på sig vid det här laget (5 mån). E gör inte en tillstymmelse till att försöka vända sig.

• MallaMojs

Pess - aha, vill du sälja lite? Haha... Startade en ny blogg i morse, ruskigt midjemått har jag - om det ens kan kallas midja när det är det tjockaste delen på mig

Joyce - nu har vi ju inga snoppar här, men snippan är väääldigt intressant att gräva runt i

• Mirren

Joyce: Casimir drar i sin lite när han har chansen. Det verkar dock inte som han tycker den är mer intressant än något annat. Vad gäller att vända sig beror det väl på vilket läge Erik gillar. Finns liksom ingen anledning att vända sig om han inte gillar att ligga på mage. Casimir vände sig länge bara på rygg men nu snurrar han vilt, gärna på skötbordet.

Pess: Jag tänkte faktiskt på fällen också, det var bland annat däför jag tog en så tidig tid. Jag tar med mig TVÅ fällar så kan ni välja på kort- respektive långhårig.

Ville någon annan låna fäll som är tidigare än Pess? Kersti?

Svar på tråden Visparnas tråd # 7