• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

Tack för tips och empati. Ska nog ta bb:n i alla fall även om jag tenderar att få nackspärr med den. Men hellre det än ett urkinkigt barn. Fattar inte vad som hänt med min lille solstråle. Kanske all ny mat som gör honom rätt hård i magen? Nåja.

Ha en toppenhelg tjejer och lycka till med fotografering på tisdag. Kram kram

• Kerpet1

Joyce! Sist jag fotade Petter hos dom så satt inte Petter själv heller, MEN de är skitduktiga så jag fick sitta brevid och stöttade honom med min hand och så döljde de det med nån filt de hade på pallen han satt på och det kan inte anas det minsta på bilden, som sagt, de är skitduktiga!!!!

Mirren! Jag behöver inte fäll, tack ändå!

Pess! L får gärna sitta naken på vårt köksbord!!!!!

• Ma Lu

Nattinatt! En dålig natt följdes av en dålig dag här. Fick tokkörig mage på eftermiddagen och har itne varit hungrig sedan dess Klämde in en tallrikgröt till middag vid niosnåret och den har stannat kvar iaf. Har itne ont och bebis har busat bra den sista halvtimmen nu men jag blir ju så hispig så fort det är nåt som inte är som det brukar i magregionen. Dessutom är jag dönojig för att det ska hamna tarmbakterier "på fel ställe" när man blir så dålig i magen Generad

Hoppas det gått bra för Maxie!

Ska försöka sova nu trots att det är varmt. Förra natten vaknade jag av att ögat kliade men det är bra nu. Ska väl hitta på nåt annat dumt inatt...

Godnatten!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Fisken; Man får en kontaktkarta att beställa förstoringar ifrån... vet ej om man kan välja svart/vitt eller färg... de är väll mest kända för sina svart/vita foton...

När jag plåtade Petter i höstas så tänkte jag, Herregud vilka priser på förstoringarna, men sen tog jag några mittemellan storlekar och tycker nu att de är alldeles tillräckliga, roligare att kunna plåta oftare istället... Man kan ju inte ha 100 jättestora foton på väggen... Sen ska jag låta mina päron få bestämma om de vill ha nån bild och faktiskt få betala själva... sist fick de i julklapp, men jag är rätt fattig... ha ha ha!

• Kerpet1

Nu finns sushimenyn för beskådning i fototråden...

Godnatt på er!

• MallaMojs

Alltså...svart/vitt är ju fint, och blir finare när man förstorar upp, eller tja, mer stilrent i rummet typ... Men det är ju sååå svårt med kläderna (speciallt om man som jag äger mest rosa saker till kidsen ).

Såhär skriver de på hemsidan;
    "Vid svartvit fotografering ber vi er undvika vitt, svart, ljusrosa och ljusblått. Vi rekommenderar istället lite mustiga färger som rött, lila och blått. Gärna kontrastrika plagg som tex. ränder eller vackra mönster. Ta gärna med en fin hatt eller mössa och varför inte favoritnallen.

Vid färgfotografering rekommenderar vi att undvika svart. Här fungerar både starka och svaga färger, tänk efter vad du själv gillar."

...tips???

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Godmorgon!!!!

Här händer det grejer!

Glömde ju berätta för er att jag igår vaknade av en duns och ett skrik och att det då var Petter som trillat ur sängen!!!!! Allt gick bra men faan va rädd jag vart...

Idag hade Mr P roddat med massor av kuddar mot kanten när han gick upp och när Petter vaknade så tänkte jag att jag kan lugnt slumra lite... he he he, tänkte Petter... När jag vaknar till igen så STÅR petter och garvar på golvet och håller sig i fotänden av sängen!!!!!!!!!!!!! Hur tusan gick det till?????
    Fortfarande lite chokad...

Så nu är det slut på slummer, bara att gå upp direkt Petter vaknar...

Oj nu är han tydligen trött igen, redan?

• MallaMojs

Kerpet - men OJ Jag trodde I trillade ur sängen häromkvällen men hon bara dundrade in i sängkarmen (heter det så?)... Hon är dock helt galen, speciellt mitt i natten Sätter sig upp, knappt vaken och sen däckar hon... Måste verkligen få ner henne i spjälsängen snart!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Mirren

Hej tjejer!

Har tänkt på två saker:

Först och främst så ska vi ju vara minst tolv personer och hittills är vi ju inte det - Kersti, kanske ska vi fråga om två (eller tre) Minnatjejer vill hänga på? Om jag inte läst fel så är det nio anmälda, men då har inte Malu skrivit in sig ännu, så det behövs väl en två, tre stycken för att vara på den säkra sidan?

Sedan, jättekul att se Macool här inne också! (Kommer att ta ett tag innan jag vant mig vid nicket - och därefter så kommer vi väl att kalla dig MC i allafall ). Du kan väl presentera dig lite för de VISPare som inte känner dig ännu och framförallt (till väsentligheterna) skriva något om hur länge (och på vilka sätt ) ni försökte få barn innan Isak kom.

• Mirren

Appropå barn som kryper ur sängarna så har jag också funderat på hur man ska lösa det. Nu har Alva, Petter och Izabella studsat ur sängen - och jag gissar att C står på tur om vi inte hittar en lösning. Problemet är att han inte sover utan att jag ligger bredvid (eller helst under) honom... Just nu funderar jag desperat på om vi alla ska sova på madrasser på golvet - men det låter ju sisådär lockande. Tips?!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7