• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Ma Lu

Oj, Mirren! Tackat nej till en disputation för detta Det var inte dåligt...

Jag tycker ju att vi borde försöka få till fotograferingen nu på tisdag då vi iaf är så pass många och Kerpet har fixat och apelsinerna är på väg! Många börjar ju jobba till hösten och då blir det genast trixigare att få till det. Min bebis SKA ju dessutom vara med fastän "bara" i magen Med tanke på priset så borde det ju itne vara så jättesvårt att få någon mer "utomstående" att ställa upp nu på kort varsel eller hur? Någon mer ur era "vanliga" mammagrupper? Kerpet och jag har en gemensam kollega som har en tvåmånaders... Kanske ska kolla med henne! Vad säger du Kerpan?

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

Vi vill också sååå gärna komma, men inte om vi riskerar att smitta någon annan... Men, Cornelia är ni feberfri...och Izabellas fläckar verkar vara hennes "vanliga" så vi får se...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Mirren

Malu: Mannen kom på en bra lösning - att jag bara åker på festen - då kanske jag hinner båda!

Anledningen till att jag funderade på antalet var att överslagsräkningen säger att inte bara _en_ bebis ligger i farozonen, utan fyra möjligen fem (om Isak skulle fortsätta att vara dålig). Izabella hade kanske vattkoppor -då gissar jag att Cornelia inte kommer heller-, Alva är sjuk och Lovisa hade feber... Men, men. Får skylla på yrkessjukdom att jag inte kan låta bli att organisera hela tiden .

• Mirren

Du hann att skriva innan jag läste Malla. Vad skönt att det inte verkar vara någon fara! Då kanske fotograferingen blir av i all fall .

• Pess
    Mirren skrev 2008-04-27 13:41:28 följande:
    Malu: Mannen kom på en bra lösning - att jag bara åker på festen - då kanske jag hinner båda!Anledningen till att jag funderade på antalet var att överslagsräkningen säger att inte bara _en_ bebis ligger i farozonen, utan fyra möjligen fem (om Isak skulle fortsätta att vara dålig). Izabella hade kanske vattkoppor -då gissar jag att Cornelia inte kommer heller-, Alva är sjuk och Lovisa hade feber... Men, men. Får skylla på yrkessjukdom att jag inte kan låta bli att organisera hela tiden .
    Du är för rolig, du kan få organisera mitt bröllop eller nåt (om jag nu någon gång skulle gifta mig

Ja alltså, Lovisa HAR feber, men verkar inte dålig för övrigt. För hennes del skulle det säkert gå alldeles utmärkt att komma för fotografering på tisdag. Hon är dessutom inte ett dugg sämre nu än i natt/morse....Dock funderar jag på hur ni andra ställer er till det....Vet ju att Fisk har en operationstid till Sid veckan därpå som ju känns viktig att inte missa...Faktum är att jag inte fattar att du VÅGAR komma på en sådan jätteträff Fisk med den efterlängtade operationen så nära inpå Men bestäm ni andra. Jag kan fortfarande se hur L är i morgon och rapportera.....Just nu river hon hemmet iaf....
  • MallaMojs

Pess - mig gör det inget - feber i sig smittar väl inte Vi har ju inte varit sjuka alls "på riktigt" sedan öronen i vintras så det kanske är dax nu.

Nu har jag skickat iväg mina monster till farmor och bonusfarfar där de ska sova inatt, jag har poppat popcorn och funderar på en film, typ tecknad Disney eller så *asg*

Detsamma gäller ju för mig - mina har feber, iaf Izabella...och om det inte blir något mer än så så kan jag också tänka mig att komma å fota, om vi får... Men jag vet inte hur snart ni (och apelsinerna) behöver veta huruvida det blir... Svårt!!

• MallaMojs

...film kunde jag visst glömma, DVD'n är inte ens ikopplad och sladdarna är nååågonstans... Hmm, vad roligt det är när kidsen börjar ta sig fram och pillra på allt

• jamis

Hej på er!
    Jag kan kolla med några om de har lust att vara "stand-in" på fotografering, om det är ok?

• MallaMojs

Om det nu blir av så tänkte vi ha dessa kläder på oss (barfota och möjligtvis en med jeans, och kanske rosa kortärmade bodys)...hittar inget som jag tror gör sig bra på svart/vitt tyvärr och det känns inte som om att jag hinner ut å shoppa. Vad tycker ni, ärligt?!!

(klickbar)
    Sötfisar!!

• Mirren

Pess: Är jag stygg om jag säger att det kanske är tur för fotograferingen (inte för dig och Lovisa försås!!) om Lovisa har bara en liten gnutta feber. Jag menar, du vill ju inte att någon av de andra bebisarna ska smitta henne men är hon redan sjuk så... (här skulle jag ha en pussmunssmiley).

Svar på tråden Visparnas tråd # 7