• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Kerpet1

Halloj!

Nu är det natti... Tittade på reprisen av barnmorskorna och bölade när de gjorde snittet... Sen led jag nått fruktansvärt med paret man inte fick se och glädje mig med de som fick en liten bebis med sig hem dennaa gång.
    Tänker på dig Malu! Vilken stark människa du är!!!! Och vilken fantastisk upplevelse det ska bli denna gång för er!!!! Kram på dig!

Ses imorgon!

• MallaMojs

zynk - jag tänkte ta färgfoton och då borde kläderna funka va?

Vill ju ta svart/vitt men har inget med kraftiga färger och/el mönster... *suck*

Jaja, vi får väl se om det blir något först... Barnen har ju sovit hos sin farmor inatt, och Izabella fick tydligen en skak/feberfross-attack och kräktes igårkväll... Jag ska kolla status när de kommer hem snart och återkommer!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess

Hillo,

L så gott som feberfri i morse...Men det kommer och går lite....PIGG är hon iaf, och inte förkyld heller...Vet i tusan vad som spökar, hon har haft sådana här oförklarliga febertoppar tidigare...

Kerpet, jag funderade på i morgon. Är det verkligen så att vi kan välja på förg och svart/vitt? När man går till deras atelje så har de ju två olika studios, en för färg och en för det andra....Jag vill hemskt gärna ta svart/vitt (naket) om det går, men om det inte går så måste jag välja kläder med lite omsorg Vad tror du? Har du frågat eller har de sagt något?

• Ma Lu

Morron!

jam: Vad bra! Du har ju varit där! Nu minns jag inte om det är grön eller blå eller pendel som gäller Mao vet jag inte om vi ska ha träff vid centralen eller om vi får synka in tåg av något slag som du kan hoppa på på vägen

Kerpet: jag tog mod till mig och tittade också på Barnmorskorna på nätet redan i fredags. Det var jättebra tyckte jag! Jag grät bara en gång och det var när de som nu fick syskon fick höra barnet skrika... Det är ju Skriket som är det stora målet nu! För mig var det så bra att bm förklarade hur hon tänker när hon har par med tidigare svåra upplevelser och att hon känner in hur de vill ha det. För mig känns det som att jag bara måste få ha någon slags övervakning på barnet precis hela tiden och jag kommer tro en miljon gånger att det har gått åt skogen... Fy vilken panik jag har. Ibalnd undrar jag om jag kanske ändå bar vill vara onödigt mycket "duktig flicka" nrä jag önskar igångsättning och inte snitt... Å andra sidan är ju snitt inte alltid optimalt heller - såg vi ju på lillkillen som fick syra och kuvös och allt vad det var...Fundersam Jaja, det löser sig! Förresten så är längtan efter levande barn större än nånting annat så man går genom vad som heslt för det. Fast nu känns det som att om vi nu bara får behålla det här barnet så är det "Aldrig mer!" som gäller

Förresten är jag sur för jag lyckades äntlgien hitta en sån där stor amningskudde på tradera och hängde med bra till sista halvtimme då någon roffade åt sig den genom att lägga ett skithögt maxbud Blä! Tröstar mig med att det ändå inte var det fodralet jag ville ha

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs
    Pess skrev 2008-04-28 09:28:06 följande:
    Hillo, L så gott som feberfri i morse...Men det kommer och går lite....PIGG är hon iaf, och inte förkyld heller...Vet i tusan vad som spökar, hon har haft sådana här oförklarliga febertoppar tidigare...Kerpet, jag funderade på i morgon. Är det verkligen så att vi kan välja på förg och svart/vitt? När man går till deras atelje så har de ju två olika studios, en för färg och en för det andra....Jag vill hemskt gärna ta svart/vitt (naket) om det går, men om det inte går så måste jag välja kläder med lite omsorg Vad tror du? Har du frågat eller har de sagt något?
    Men åhh, det här måste vi gå till botten med Jag kanske måste ut å shoppa
  • Mirren

Jag kan inte bestämma mig om jag vill ta färg med kläder eller svartvitt naket, så jag hoppas nästan att någon ska bestämma det åt mig .

Har redan studiefotograferat C två gånger och har en tredje fotosejour inplanerad. Imorgon funderade jag på om man skulle fixa någon i utklädningsväg - kanske en sjömanskostym och en leksaksbåt? (Är lite avis på er som har flickor - det finns sååå mycket söta klänningar. Bland annat en helt bedårande sjömansklänning på Little Fairies.)

• MallaMojs

Om det är svartvitt så får mina vara näck då Haha... Har även två me&i-klänningar som kanske skulle funka fast en är orange och en brun (båda med mönster) så det kanske inte blir så bra på bild tillsammans...

...annars så tycker jag personligen att de är lite stora för att ta nakenbilder, fast det är ju bara jag som tycker det... Vet inte om de kommer uppskatta att ha dessa bilder på väggen om ett tiotal år, med hängtuttar och allt Näe, jag svammlar...

Hmm, kanske är det så att jag måste ut å shoppa. Kanske ska försöka ringa till studion och fråga vad som gäller....om jag törs

• Pess

Lovisa HAR en sjömansklänning...Ska kanske prova den ikväll? Tror den är lite stor....Båt har vi oxå...*fick griller i huvudet*

• jamis

Jag har för mig att det är svart/vitt som gäller??

MaLu: Usch, ja, jag kan tänka mig vilken ångest du har inför förlossningen Men som de sa på Barnmorskorna så tror jag att det är bra att gå igenom en "vanlig" förlossning efter ett förlorat syskon, att ett snitt inte behöver innebära att det är lättare... fast det kanske de inte så på programmet...

När det gäller färdmedel till Kerpan så tar jag pendeln, det tar 5 min från Karlberg så vi kan mötas upp där eller så kan man ta buss från Odenplan men det tar typ 30 min sa min man, så pendeln känns ju liiiite mer lockande även om det kostar pengar för mig Jag ska ju fota 13:00 och tänkte va där lite innan.

Mirren: Lämnar du kvar fårskinnet om du kommer tidigt och drar snabbt?

Svar på tråden Visparnas tråd # 7