• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Pess
    Mirren skrev 2008-04-27 16:54:11 följande:
    Pess: Är jag stygg om jag säger att det kanske är tur för fotograferingen (inte för dig och Lovisa försås!!) om Lovisa har bara en liten gnutta feber. Jag menar, du vill ju inte att någon av de andra bebisarna ska smitta henne men är hon redan sjuk så... (här skulle jag ha en pussmunssmiley).
    Jo, "tur" kanske man kan kalla det
  • Kerpet1

Halloj!

Jag tycker vi kör på fotografering på Tisdag! Jag har snackat med en granne som kommer upp och plåtar sin bebis och sen kanske syrran kommer över...
    Men om du har nån Jam som gärna vill så är det ju bra med stand in!!!!
    Sen har två som jag känner genom fisken messat och är intresserade så jag tror vi får ihop det, vad jag däremot funderad på var att vi kanske kan va lite flexibla med tiderna...
    Så det inte blir "catfight" om vi inte exakt håller schemat!

zynk! Ni har tänkt komma va?

För min del får ni komma med feber och rubbet! Tom vattenkoppor är ok för vår del, lika bra att få det gjort!!! Ha ha ha!!!!

kram

• Kerpet1

Mirren! Om du får bråttom så kan du ju komma lite tidigare, fotografen kommer klockan 11 och behöver 40 minuter att rigga, så då kunde du ju plåta vid 11:45 kanske?

Så kan ju fisk-kompisarna ta din tid...

• Kerpet1

Malu! Helt klart! Kolla med henne!!!! Missade att skriva det tidigare!!!

• Pess

Fast nu ska jag bli lite gnällo och be om att faktiskt få fota L tidigt, för om hon inte är bra vill jag kunna göra en "in and out"....Lätt att hon annars blir trött och ledsen (har en annan gång i färskt minne )

Och om någon har vattkoppor så tala gärna om det eftersom vi snart ska på 2-veckors utomlandsemester och ska hinna mässlingvaccinera först....

• Joyce

men åå. Jag har varit överlycklig i några dagar av coops nya initiativ med nätaffär i stockholm (lev bara 85 kr) och gjorde värsta veckomatlistan idag och ägnade en massa tid åt att fylla i och hit och dit för att när jag skulle beställa få veta att det inte kunde levereras förrän på fredag! Fasen vad värdo. Då funkar det ju inte för den här veckan...

• zynk

Jisses va me sjukdom det var här då... . Ja det är inte lätt att få till en dejt med 12 småbarn (eller var det 13)?

Joyce Å jag måste ju kolla in hemleveransen - verkar onekligen smart - hoppas den sena lev är en barnsjukdom ? Undrar om det funkar här i förorten?

Malla Kläderna är jättesöta och de passar i dem men jag undrar om det inte blir lite blekt i svartvitt? Fast sen tror jag ju inte själva kläderna har så stor betydelse! Och det är ju fördelen men svart vitt tycker jag för då framträder själva personerna bättre.

Jag är verkligen ledsen men jag tror vi får ställa in fotograferingen. Alva har varit pigg hela dagen - "bara" lös magen och inte velat äta. Men sen ikväll plötsligt så kräks hon igen 3 gånger. Inte lär hon ha så mycket resurser nu heller . Börjar undra vad detta är - kräkningarna kom ju i torsdags o sen har det varit bra för att återkomma igen... Men har hört att det går mycket magsjuka så det kanske helt enkelt är en annan hon fått nu. Skönt iaf att M är hemma så jag slipper vara ensam med oron.

• Kerpet1

Pess! Självklar ska du fota tidigt!!!!! Ingen skulle bara våga gå före dig!!! Ha ha ha! Nej och vattkoppor är väll lite onödigt!

Attans otur Zynk!!!!! Stackars lilla Alva! Va trist att vi inte får se henne då! Fast vi får dejta snart igen!

• Ma Lu

Ånej, stackars Alva som kräks igen Inte kul alls.

Kerpet: Jag kontaktar kollegan i morgon Kanske kan vi låta henne klämma in sig nångång lite mitt i? för jag gissar att hon sen har hämtning av de större barnen coh middagsbestyr att tänka på! Min tid finns ju om inte annat för jag har ju abra mig själv att ta hänsyn till

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Är det förresten någon som är på väg med bil söderifrån? Eller som vill ha sällsis i det kommunala? Jag har inte varit hos Kerpan och är inte alls hemma i de där delarna av stan. Och maken ska åka och handla virke till altanbygget på tisdag så jag kan inte ta bil själv.

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden Visparnas tråd # 7