• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Kerpet1

Godmorgon!

Hur står det till med er idag då?

Petter somnade sent igår men vaknade ändå 6:22 som vanligt... hade hoppats på en sovmorgon, men efter välling och bajs på pottan och lite lek så sover han nu igen...

Själv ska jag passa på att plocka lite... trist...

Kaffe oxå!

• Minna72

Hej Kerpet! Jag är uppe medan mina båda karlar sover. Öki blev förkyld igår med en massa snuva, hosta och lite feber. Han är tapper och glad ändå, men han somnade redan 19.10 igår (mot vanliga 20.30) och sov till fyra då han var hungrig. Efter lite Nan låg han stackaren och hostade i 45 min men sedan fick vi sova till kl 7. Vi har varit uppe han och jag tills för en kvart sen då han somnade igen. Jag njuter av en sån där unik lyxstund då man kan surfa lite och dricka morgonkaffe i lugn och ro.

Jag märker att jag inte har så bra koll, hur gamla har trådens barn hunnit bli?

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Minna72

Och grattis till dagisplatsen!!!! Låter verkligen guld!

Öki går på dagis sen ett par månader tillbaka, 2 dgr i veckan. Han går på ett svensk- (eller egentligen två-) språkigt dagis och enda nackdelen är att det ligger ganska långt bort (10-15 min bilresa). Vi har ett dagis precis runt knuten som skulle vara mkt behändigare men det är helt finskspråkigt... Vi får se hur vi gör till hösten.

• Ma Lu

Morron Jaja, tills vidare är det bara mina luddiga bebisar som väcker mig  men vaken är jag likafullt efter att en svart liten dam stått bredvid min säng och jamat om att det minsann vore dags att bli utslappt nu

Kul med dagiset Kerpet!!! En aning skönare att tänka på jobbet nu? Men man undrar ju lite med tanten där... Hoho? Håll i pappret HÅRT!

Hej Minna! Låter som en skön mammasöndagmorgon Stackars Öki... men han kan ju sova iaf!

Barnen i tråden början småningom fylla ett år Tror Fisks Sid är först ut i slutet av maj och sen droppar det på hela sommaren, ett par nägra är födda i november-december (Joyce, MAxie bl.a.) och sen är det jam som har yngsta lillkillen född i januari

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Minna72

Morrn MaLu! Det var värst vad du är tidigt uppe! Tack för bebisuppdateringen! Du har bra koll!
    Hur mår du och vilden i magen?

• Kerpet1

Halloj!

Ja Malu... ska ta kopia på placeringen innan jag skickar tebax det!

Öki är ju stora killen ju! Funkar dagiset bra? Petter fyller 10 månader i morgon!

oj nu vaknar petter

• Ma Lu

Mmm, för att vara Sveriges morgontröttaste katt var Senna väldigt tidig med att vilja bli utsläppt idag

Vi mår nog ganska bra. Bebis bökcade runt lite när jag låg i sängen men sen sonade han om när jag gick upp tror jag Det är en väldigt starkt liten buse därinne numera! Trångt är det också så det är inga vilda skutt längre utan mest hårda grejer som sticker ut åt alla håll. Hur man nu lyckas med det när huvet ligger neråt Favvohobbyn är att stånga mammas blåsa och det helst samtidigt som man bänder revben med fötterna

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Pess

Morrn och grattis till dagiset Kerpet....

Jag hissar varningsflagg inför tisdagens fotning. L har feber sedan i natt och är ett gnällo. Vet inte vad det står för, man kan ju hoppas på tänder men det kan oxå leda till att vi inte kan komma på tisdag. Jag VILL verkligen, men får lämna klart besked i morgonförmiddag.....Ser lite tunnt ut på listan, blir det verkligen tillräckligt många. Jag får dåligt samvete om vi inte kommer, men å andra sidan vill ni säkert inte ha sjuka bebisar heller om det skulle visa sig att L är sjuk.

• MallaMojs

Usch och fy... När vi kom fram till dop i Uppsala igår så hade Cornelia feber. Tog ett tag innan jag fattade det, trodde först hon bara vara varm efter bilresan och sovstund. Men gnäll och grin och hon somnade i "gammelmosters" famn flera gånger och väl hemma så hade hon nästan 40 graders feber

Izabella hakade på och vi har knappt sovit alls inatt Izabella har något som skulle kunna utvecklas till vattkoppor på ryggen också, så jag kanske lämnade en fin doppresent till lille Nelly Hjälp... Hon har alltid haft en del torrfläckar men nu är det mer och det ser ut som om att det skulle kunna bli blåsor på vissa ställen...

...vi avvaktar till imorrn men fotograferingen ligger i farozonen Stannar absolut hemma om jag tror att det är någon som helst fara för er andra

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Mirren

Hej vänner!

Det räcker ju med att en enda bebis faller ifrån för att vi inte ska vara tillräckligt många? Kanske skulle vi skjuta på fotograferingen till i höst - och se till att vi har några "extra"-bebisar också ifall någon faller ifrån? Då skulle dessutom Proppen och Malus bebisar kunna vara med .

Anledningen till att jag tycker att det är en viktigt fråga är för att jag tackat nej till en disputation eftersom jag så gärna ville vara med och fota C (och för att jag visste att vi inte skulle vara tillräckligt många annars). Eftersom det i min värld anses som värre än att tacka nej till ett bröllop riskerar jag att göra mig osams med bruden - jag menar doktoranden - för tid och evighet, men då ska det vara för en bra anledning (som fotografering) förstås. I vilket fall skulle det vara bra att veta vilket det blir i förväg...

Svar på tråden Visparnas tråd # 7