• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • ProPPens

Massor med kramar till Zynk!!! Hoppas att det snart går över!! Envisa baciller ni fått verkar det som...

Här har vi varit på barndop idag. Det var trevligt och nu är jag helt slut trots vila i 1,5 timmar.. Vilken ork man har?! Lär ju inte bli bättre sen när bebisen kommer så det är väl lika bra att vänja sig!!!

Äntligen!! BF080706
  • MallaMojs

Kraaam till zynk och Alvis

Heeelt slut efter en heldag ute - härligt med vår tycker jag och tjejerna

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Mirren

Hej tjejer!

Det verkar vara många som är borta eller sjuka . Jag föreslår därför träff onsdagen i nästa vecka (14 maj). Då ska förhoppningsvis Alva och Zynk vara på benen också - och visst skulle bilderna vara färdiga Kerpet?

Vad tycker ni?

• jamis

Onsdag nästa vecka är jag i Härnösand hos mina föräldrar... Jag träffas gärna nu i veckan... och vill ju gärna se bilderna så snart jag kan !

• MaCool

Undrar bara vem som lärde Isak att sova hela nätter??? Sedan fotograferingen hos kerpan så sussar Isak från 20-06!!
    TACK!

Tack också för supergoda & saftiga bullar, åt bara två men isak åt en också (jag hade ju fått leverat en urgod sushi med super stora bitar..)

Här har vi haft arbetsläger hela helgen, så just nu har Isak en 20 kvm stor sandlåda att leka med tills vi får till altanen (men med tanke på hur mycket Mr R jobbar nu förtiden, så lär isak kunna njuta av sin STORA sandlåda LÄNGE)

Det var jättekul att se er alla, vi har det dock tajt om tid två veckor framöver så vi kan inte följa med på picknick eller luncha hos Mirren, tyvärr. Men därefter ser det lite glesare ut i kalendern.

• Kerpet1

Halloj!

Tebax efter en fantastisk helg på landet!!! Fast det har mest varit städande men oj så fint det är där nu!!! Och vilka ytor för Petter att ta sig runt på!!!!
    Han har stortrivits!!!! Fast självklart upptäckte han dom där små ställene som inte riktigt är klara...Så nu har han käkat lite isolering och hört mycket Aja Baja när han närmat sig ett "elhål" som saknar lock... Jäkla Mr P är så slapp med barnsäkerheten... men när han är med Petter så sitter ju dom ihop så då är det ju inte så svårt att hålla honom ifrån el och isolering... Jag "måste" ju göra en massa annat samtidigt!!!

Jag är än lite osäker på denna vecka... måste kolla, fredag vet jag att jag är bokad, ska hjälpa en kompis som gifter sig på lördag.

ska nu gå och sova i STORA sängen, ska bli så skönt, sängen på landen är lite trång... 120 är inte mycket när Petter bestämmer sig för att ligga på tvärsan eller göra snöänglar...

Han är verkligen en solstråle och alla tycker han är så söt och snäll och glad, man blir ju larvigt stolt när man får så mycket beröm för honom!
    Ikväll hade vi ett verkligt "moment" innan han somnade... vi låg och busade och rullade i sängen och jag trodde han skulle dö av skratt... Vilken gåva man fått!!!!

Zynk! Lider med dig! Hoppas nu att det inte blir några mer baciller! Petter saknar A!!! Och jag dig!!!!

Joyce! Hoppas din syster får ett pluss denna gång! När ska hon testa?

Malu! Trist med en svacka!!!! Men det är klart ni får med bebis hem denna gång!!! Och nu kan H'n ju komma närsomhelst, är ju färdig nu, även om det är klart att det är bättre i mammas mage ett tag till! Kram till dig!

• Kerpet1

Ha Ha MaCool! Petter kanske bytte med Isak då! Han sover nämligen alltid minst 20-06 men senaste dagarna har det vaknats vid konstiga tider, inatt åt vi välling klockan tre!!!!!! Fast det kan ju bero på att vi varit på landet och inte hemme, bara att hoppas!

Häftigt med sandlåda!!! Ja en sån ska Mr P oxå bygga, fast vi får se när... Det blev inte ens nån gunga upphängd i helgen... men nästa gång kanske!

• Mamsen68

ha en bra dag tjejer och njut av era små bebbar
    jag kommer inte träffa min förän ½ 6 i kväll snyft.
    Första dagen som papsen ska ha B själv hela dagen men det går bra det är jag inte ett dugg orolig för. Det är bara JAG SOM HAR EN ENORM SEPARATIONSÅNGEST AV VÄRSTA SLAG Gråter

NÅ JA KRAM PÅ ER IAF

Svar på tråden Visparnas tråd # 7