• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • MallaMojs

Kram Mamsen - det kommer säkert gå finfint...och hoppas du får en sån där stor bamnsBjörnkram när du kommer hem.

Vi har ÖF på tisdagar och det är bara tre ggr kvar...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Morron! Tittar bara in och kramar zynk som har det tufft i sommarvärmen och önskar Mamsen lycka till på jobbet!

Jag övar mig på att ha tonårsbarn(?) då vissa små kissekatter fått för sig att det är alldeles på tok onödigt att komma hem på kvällen... Lillkisse måste kommit självmant nångång mellan tre och sju för hon låg inne och sov när jag gick upp men det svarta spöket kom nä'r jag lockade kvart i sju och såg ut som "jahaja, där är du ju! Jag som väntat här jättelänge på att nån ska öppna dörren för jag är för fin för att använda kattluckan" Gissa om hon sover nu?

Tonårsssonen - den två benta - kom dock hem "redan" vid tio igår efter att ha "fikat med kompisar". Det visade sig sena tt han var ledig idag för att lärarna rättar nationella prov i engelska kantänka Den skolan ska jag söka jobb på sen om man får slänga ut eleverna för att rätta nationella!!!

imorn tisdag ska vi ha gäster "hemifrån" så jag är tyvärr inte tillgänglig Nästa vecka är jag någon tid alla dagar (dock både läkartid och begravning men det är måndag resp fredag och inte hela dagen).

Nähe, lite frulle kanske? Någon som vill ha ? så jag vet hur många koppar jag ska koka

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Godmorgon!

Jag har fått tillbaka min självständige lille son! Han skriker inte direkt jag lämnar rummet längre!Så skönt! Fast nu vågar man ju och andra sidan inte lämna honom ensam för vem vet vad han hittar på, slut är tiden då han snällt satt och lekte i sitt hörn!

Nu bajsas det på pottan för fullt...

Lider med dig mamsen, börjar känna ångest för dagis jag oxå, nu när han fått plats och det börjar nä'rma sig, fast först en lång sommar!!!!

kram på er!

• Mirren

Hej tjejer!

Zynk: Hoppas verkligen att ni mår bättre idag. Usch för magsjuka! Det är inte roligt! C prövade Teletubbies men det fungerade inte mer än högst tjugo sekunder... Att jag kan skriva nu beror på att Casimir ägnar sig åt favvosysselsättningen - riva sönder och äta tidningar.

Malu: Problemet är att man inte kan tala allvar med kissar (kanske inte med tonåringar heller vad vet jag). Det är som med bebisar - idag kastade C sin pipmugg för miljonte gången. "-Nej Casimir - du får inte kasta din pipmugg".

Mamsen: Förstår att du har ångest. Jag är stressad när Cs farmor är ute med C en timma. Men du ska se att det kommer gå bra - och att man vänjer sig.

Appropå lunch - föreslår att vi bestämmer en tid i vecka 21 (19 - 23 maj). Med så lång framförhållning borde de flesta kunna planera. Annars riskerar det ju bara att rinna ut i sanden, tyvärr. Förra gången hos mig blev det ju bara MaCool som kom, och det var lite tråkigt för henne att bara prata med mig hela tiden. (Även om hon fick mer än nog att äta ).

• Joyce

min son är ju rätt självständig för det mesta men INTE när han ska sova. Då funkar bara jag. Han gråter och gråter när andra försöker lägga honom. Även på dagen. Skitjobbigt. Och vaknar han på natten så gråter han så han nästan tappar luften och kommer jag bara in i rummet och pratar lite så tystnar han direkt och somnar om. Vet faktiskt inte hur vi ska handskas med det. Vi har testat att M gör det själv (funkar inte 9 ggr av 10). Att vi är med båda två så att han ska vänja sig, men det blir ingen skillnad. Tips? Känns som att jag inte kan gå i väg en enda kväll då jag får ångest av att veta att han ligger hemma och är jätteledsen. Vi är bjudna på en fest den sista maj (barnfri) som vi hade tänkt skulle bli första gången med barnvakt på kvällen (vi kommer hem på natten) men nu känns det tveksamt.

Angående min syster så ser det lovande ut än så länge. Hon är på dag 13 och ingen mens än. Förra gången hade hon det vid det här laget. Jag har en bra känsla av det hela och tror faktiskt att det kommer att gå vägen men man vet ju hur det är med sånt. Vi pratade inte så mycket om det under helgen men hon sa iaf "oj vilken träningsvärk jag har i ljumskarna" vilket gjorde mig lite misstänksam. Det var bland det enda jag kände. Men det sa jag inte till henne. Hon ska testa imorgon så då får vi veta.

Sorry min dåliga respons. Återkommer senare under dagen (ska jobba)

Förresten, när skulle vi få korten? Vi åker ju bort den 17:e tror ni man hinner få en beställning innan dess? (Svärmor fyller ju 60 så..)

• MallaMojs

Joyce - har inget tips direkt, men mycket kan hände fram till sista maj Tror det är bra att vara båda två i rummet och att M försöker först, sålänge ni orkar. Det är ju jättejobbigt att höra honom ledsen... Du skulle ha tvillingar, då hade du varit van *kidding*

• Ma Lu

Korten skulle väl vara klara i slutet av den här veckan om jag fattade rätt Så Joyces svärmor ska kunna få en liten present om de är lite snabba att göra förstoringar!

Mirren: du har så rätt! Katter GÅR inte att uppfostra (vilket är en av fördelarna med dem, tycker jag!) Småbarn och tonåringar... Njäää Tonåringar går väl ibland! (iaf den som bor här)

Tycker också det låter lovande för Joyces syster Träningsvärk i ljumskarna... Jo tjena! Hoppas den värken inte går över på nio månader

Inatt när jag rullade på rygg för att vända mig från en sida till den andra så klonkade det till coh det kändes som hela korsbenet+svanskota knäcktes till Det gjorde inte ont alls men något var det som bytte plats coh jag vet itne om det var positivt eller negativt... Kroppen och jag var på Ikea igår och det bidde nog lite mycket gående och det gjrode ont vid svanskotan så jag hoppas det var ontet som hoppade bort

Ang svackan så verkar det värsta vara över för den här gången (Ska inte ropa hej...) och ogår vågade jag t.o.m köpa tvättlappar OCH en ny fin ryggsäck som jag tänker ha först som BB-väska och sen som alternativ skötväska! Har ju sett hur syrran kånkar på vällingpulver, blöjor, två ombyten både till sonen coh sig själv, leksaker, böcker, handdukar - phu! En 27 liters kändes rätt även om jag nog kommer vara betydligt mer oplanerad än syrran

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Morron.
    Malu: jag tar gärna en kopp om du ändå sätter på.

zynk: krya på er!!!

Joyce: håller tummen för din syrra. Låter bra. Jobbigt med läggning. Ungefär som här, fast ibland - åtminstone dagtid - duger även farsan. Inga tips tyvärr.

• MallaMojs

Åhh, här kan jag ju inte alls få kidsen att sova själv... Nu kanske de sover på balkongen, men det var svårt idag... Gnäll gnäll och gråt brukar betyda att de är trötta och vill sova, men näe...

Jag borde plocka undan en del skit som ligger å skräpar här, sortera både ren och smutsig tvätt och bädda rent i sängarna...men jag tog en kopp kaffe å hamnade här...en liiiten stund iaf!!

• MallaMojs

Här ringde en studierektor från ett gymnasium mitt i morgonläggningen Det är väl typ tre månader sedan jag skickade in ansökan och ska dit på intervju på fredag... *suck* Hoppas på besked från det andra gymnasiet också NUUU

Svar på tråden Visparnas tråd # 7