• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • jamis

Mamsen: Va skönt! Hoppas du får dagmammejobbet då! Det vore ju super att kunna vara hemma med sitt barn och få lön

• MallaMojs

Hejhopp tjejer... Har haft en bra dag, knallat runt i Skärholmens centrum och shoppat och lunchat med en kompis. Härligt vad lite egentid kan göra

Kram till er alla

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • ProPPens

Tack MaLu! Ska bli skönt att ta allt i min egen takt. Även om jag nästa vecka har ganska mycket inbokat, men sen hoppas jag på lugnare takt. Verkar som att allt hamnade nästa vecka... iof är torsdagen uppbokad för sotaren ska komma någongång mellan 12,30-15,00 (kunde man vara lite mer specifik över tiden eller??)

Jam Vilken sömntuta!! Idag iallafall...

Äntligen!! BF080706
  • Mamsen68

härligt Malla.

Nu är det snart så ska det låta ses senare kanske om jag inte somnat.

Kommer nog behöva er mycket nu det är ju hocky vm el nått som börjar

• ProPPens

Här blir det också Så ska det låta!!! Kanske tittar in senare, annars ha det gott!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Oj, här har det varit lungt sen jag var här igår.... Passar väl på att spamma lite då

Idag har jag varit med min mamma och köpt lite blommor. Där vi var har dom även loppis så jag kollade efter en byrå, men hittade ingen. Var även inne på en barnklädesbutik i närheten där vi var (på landet...) och där hittade vi två par fina tunna byxor!! Dom hade mycket fina kläder där men det var ganska dyra märken. Hittade ett par fina Burberry (heter det så??) byxor dom kostade "bara" 800kr!!! Som hittat särskild när dom säkert passar i flera veckor inann dom blir för små.....

Imorgon ska vi på barndop. Våra vänner döper sin son som bara är lite över en månad. Men det var svårt få till tid som passade så det blev redan nu. Men det är bara bra för mig för då ska jag ju orka vara med!!
    Inatt hade jag väldigt ont, vilket var länge sedan. Det liksom skar som knivar i höften när jag låg på sidan... Jag som inte kan ligga annat än på sidan... Inte roligt, så jag hoppas det blir bättre inatt!!

Äntligen!! BF080706
  • MallaMojs

Ja, här var det lugnt... Jag var nog inte ens inloggad igår DET är ovanligt...

Men jag var iväg å tränade, sen drog vi in en snabbis till Rålambshovsparken där M's jobbarkompisar satt å drack öl och sen hem, baka kladdkaka och iväg på middag Barnen fick välling och pyjamas och somnade i vagnen - men jag orkade inte stanna så länge ändå Haha...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk
    Hej hej!

Vill bara kika in och säga att vi lever. Men inte mycket mer . Förkylning och hosta o magsjuka i en enda sörja . Tålamodet tryter. Jag har också fått mig en släng men det går ju inte ens att tänka på - en bagatell i sammanhanget. Nåväl nu har jag satt på den förhatliga teletubbies - "snööööööööööööö  snöööööööööööööööö" det är nog tredje gången vi spelar den här. det är verkligen nödfall. M ligger och sover och jag bävar för en hel vecka till utan någon avlastning. Det blir nog ingen dejt för oss i veckan .

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nu har jag klagat nog för denna gång.

många ar och kramar till er. Skönt att NI finns!
  • zynk
    Mamsen68 skrev 2008-05-04 14:49:30 följande:
    KRAM OCH Zynk du får lämna henne till mig om du behöver
    det värmer. Ja det är klart då får du nog VABa om några dagar . Och vara med B . Dagen segar sig fram här men nu jäklar ska det vända. Vi har ju varit så förskonade från sjukdom hittills. Hur är det med dig? Det blir C:s första dag på föräldraledigheten i morgon va? Hälsa honom så gott o säg att vi gärna promenixar nån gång.

Malla va du är duktig med träningen!
Svar på tråden Visparnas tråd # 7