• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Pess

Nu har jag iaf varit ute på promenad med vagn och barn...Blåser lite mer idag än igår, men verkar f.ö bli en fin dag...

Kul med fest Mirren, jag tycker ofta de där spontana grejerna är de som blir roligast. Man har liksom inte hunnit bygga upp några förväntningar

Vilka söta barn du har Mamsen....och din ena dotter är ju VÄLDIGT lik dig.....

• Mamsen68

kul mirren med fest bara så där.

Det går bra men det tog ett tag innan vi kom i de men vi pratar flera gånger varje dag och träffas ofta har fått en sån djup kontakt sen hom flyttade, i går när vi såg så bad hon om ursäkt för at hon har gått in med skor när haft nystädat ( då hon bodde hemma ) för nu vet hon hur irriterande det är gulle henne

Nu sover prinsen ska nog oxå göra de

kram

• Idis 76

God morgon tjejer!

Idag ska T och jag ut och åka båt, ska bli riktigt mysigt.... M jobbar på sjön denna veckan så vi ska till honom och hälsa på, lite avlastning ska ju inte bli fel...

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • MallaMojs

Vill bara berätta att Cornelia just sovit hela natten hos farmor inatt, i resesängen Hmm, varför?!! Haha...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • ProPPens

Pust... Jag som alltid älskat värme, sommar och sol längtar efter lite svalka och kyla!!!Förvånad Det är lite för värmt just nu tycker jag... Även om jag håller mig i skuggan. Mina fingrar har förvandlats till prinskorvar och jag har fått klumpfötter!!!! Hoppas det blir lite svalare framöver, behvöer ju inte bli kallt men runt 20grader skulle räcka för mig!!! Antar att det bara är MaLu som håller med mig?!

Nu är det nog dags för midddaglagning. Inte för att det lockar stå vi en varm spis men jag är ju urhungrig!!!

Återkommer nog imorgon med en rapport från min ul jag ska göra på förmiddagen. Ska kolla tillväxten så det ska ju inte vara något att oroa sig för!!!

Äntligen!! BF080706
  • Ma Lu

Jag skriver under allt du säger om värmen Proppens! Fullständigt!!! De senaste två nätterna har itne varit kuliga alls: vaknat mitt i natten badande i svett och fått lägga mig nere på soffan med katterna För att få misnta blund. Händer, ben och fötter är så svullna att de kliar på kvällarna Jag läääängtar tills kallfronten kommer i morgon! Ännu på fredagen på dagen tyckte jag vädret var helt okej, men sen barkade det åt nånstans

Lycka till på ul imorn Jag ska göra tillväxt på tisdag! Imorn dock cervixmätning och skrivning av remiss till förlossningsplaneringssamtal... Bm bärjade också prata om evetnuellt GBS-odling från livmodertappen men det tycker ju jag verkar väldigt onödigt Jag har itne haft GBS i urinen sedan vecka 9 och det är det man ska hålla koll på. Vill helst inte gå in och grotta runt där i onödan.

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Ja, vad hände egentligen med vädret?? Tyckte också fredagen gick bra, inte toppen men okej. Men sen hände något hemskt.... Försöker få fötterna att se normala ut men det verkar vara en kamp som inte är lönt att lägga energi på. Dom är fortfarande svullna trots att jag nu under längre tid suttit med dom upp. Längtar till kylan imorgon!!! Hoppas den håller i sig lite iallafall över tisdag då jag ska med min mor till IKEA. Vi har en lista som är längre än roman, det är allt inför Prickens ankomst som ska inhandlas. Dvs säng, madrass, skötbord, badbalja, tvättlappar, haklappar och diverse andra små saker. Hoppas bara vi orkar få med allt hem...

Så du har bm besök imorgon med mätning. Den är nog alldeles så lång som den ska vara, och inte påverkad! Skulle inte heller vilja att dom rotar rnt i onödan, så jag hoppas du slipper odling. Spännande med tillväxt på tisdag, då får vi veta om det är en heffaklump du väntar!!! Vi vet ju redan att vi ligger ganska normalt till så det blir nog inga direkta överraskningar där itne!

Äntligen!! BF080706
  • MallaMojs

Jag tycker iofs också att det är rätt jobbigt med den här oerhörda värmen... Inte för min skull men för barnens, de svettas men måste ändå ha en del kläder på sig och man vet inte riktigt hur man ska göra... Ja, säg den dag då man inte har någonting att gnälla på

Barnen är hemkomna från farmor och efter bara ett par timmar så är jag SLUT De fullkomligt flyger fram nu och pillar på allt som är förbjudet... Vi funderar på grind in till vardagsrummet för där finns det mesta farliga

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

Hello.
    Hurra för Erik och hans vändning!
    Zynk: såg just framför mig hur Alva gör som i räkostreklamen - apropå dansen menar jag.
    Tyvärr går det inte jättebra med vällingen, jag trodde V skulle dricka/äta allt mer för varje kväll men han verkar inte gilla det så bra. Kanske skulle det gå lättare med en annan sort? Typ majsvälling istället för havre? Kräks verkar han göra när han inte rapat ordentligt utan somnat och sen kommer allt upp när han vaknar igen. Kul är det inte.
    Idis: visst är det skönt med avlastning. Och kul med båttur.
    Jaså, Kerpet fyller halvjämt. Typ 25 då eller hur?

Lite Egognäll:
    Ja, här sitter man och är lagom sur. Min man samlar inte pluspoäng just nu. Igår bjöd han helt spontant in några vänner på middag (spontana tillställningar är inte min grej, inte när de ska ske hemma hos oss i alla fall) så istället för att jobba i trädgården hela dagen fick jag ägna mig åt städning och lite matplanering. Något sånär hyfsat vill man ju ha det när folk kommer hem till en, eller visst? Ok, kvällen blev ok men det berodde ju inte direkt på makens stora förmåga till planering. Potatis skröt han med att han hade köpt och när jag skulle börja skala och skära för att göra klyftpotatis fanns 5, säger 5!, potatisar. På 5 personer... Jaja. Jag löste förstås problemet. Idag sa han att förutom att han ska vara borta tisdag och onsdag kväll - vilket jag visste - hade han glömt att han på torsdag ska spela brännboll med jobbet. Samma kväll som han lovat att vara hemma med Victor så att jag ska kunna gå på bio med mina bröder... "Men det blir säkert dåligt väder och inställt med brännbollen". Jamen, det kan ju inte jag räkna med. Dessutom tog det glädjen ur den kvällen för mig. Skulle han vara hemma och skippa jobbaktiviteten så skulle jag ju ändå gå med dåligt samvete för jag vet ju hur viktigt det är att han umgås med sina kollegor på nya jobbet. Suck.

• Maxie

Apropå värmen: inte bara Victor som inte gillar värmen uppenbarligen! Lider med er gravida. Men som sagt, nu ska det ju bli svalare.

Åh, nu skriker V. Och maken verkar inte kunna lugna...

Svar på tråden Visparnas tråd # 7